user icon

Webber betwijfelt of Grand Prix van Bahrein in 2012 verstandig is

  • Gepubliceerd op 07 dec 2011 10:23
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra
Red Bull Racing-coureur Mark Webber weet niet of de Grand Prix van Bahrein volgend jaar al terug kan keren op de Formule 1-kalender. De race op het circuit van Sakhir staat weer op het schema nadat de editie van dit jaar was afgelast wegens opstand tegen het politieke regime.

Voor 2012 staat de Grand Prix in het oliestaatje weer op het programma, al blijft het doorgaan onzeker. Ook bij Webber leven twijfels, bekende hij in de Daily Mail. “Het is duidelijk een serieuze kwestie die speelde, en mogelijk nog steeds speelt. De tijd werkt vaak helend en mensen gaan verder met hun leven. Of dat in deze situatie genoeg is, daar komen we in de komende maanden achter. Misschien is het beter om de rentree nog even uit te stellen. Daarom heeft Bernie Ecclestone ook veel races op de kalender gezet. Door uiteenlopende redenen zijn een paar Grands Prix kwetsbaar.”

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Het oude wijf heeft weer gesproken.

    • + 0
    • 7 dec 2011 - 11:18
  • MeijsS666

    Posts: 82

    Weet je wat, zet gewoon alle F1 banen op de kalender waar ooit gereden is. Daarna zien we wel weer waar we gaan racen. Spannend....

    • + 0
    • 7 dec 2011 - 11:27
  • Mister Webber, als we nu even heel narrig gaan doen, zouden we u erop attent kunnen maken dat de situatie in uw eigen land, wat betreft het immigratiebeleid en de behandeling van de Aboriginals het voormalig apartheidsregime in Zuid-Afrika doet verbleken.(verklaard door oa. de vn gezant voor de mensenrechten)

    Dus doe gewoon je werk, en ga racen, als de situatie dat echt niet toestaat zullen er ongetwijfeld maatregelen volgen.

    • + 0
    • 7 dec 2011 - 11:40
    • en wat nou als een journalist om zijn mening vraagt?

      • + 0
      • 7 dec 2011 - 11:55
    • Dan hoeft die geen politiek antwoord te geven maar een sportief antwoord. Dat die zin heeft om daar te rijden bijvoorbeeld omdat het een mooie baan is (dan liegt die).

      • + 0
      • 7 dec 2011 - 11:58
    • @ mr.Monza: RedBull is het team van de vingertjes... Als Webber nou het vingertje de lucht in steekt in 2012 zoals Vettel in 2011 deed, dan zijn we vast van zijn wijzende vingertje naar andere landen af.
      Vettel zal als broekie waarschijnlijk zijn vingertje in zijn neus kunnen stoppen...

      • + 0
      • 7 dec 2011 - 12:07
    • @mr.Monza:

      Welkom terug! Het ontbreken van jouw posts was echt een gemis, en ik hoop ze weer met regelmaat te kunnen lezen hier!

      Ik zit momenteel heel erg in dubio vanwege de comeback van Kimi (Yes!!) bij Renault (Nee!!). Die heb ik zoals je je misschien wel kan herinneren de afgelopen maanden met de grond gelijk gemaakt vanwege het door hun gevoerde beleid en het schaamteloos pronken met de naam Lotus, en ben erg benieuwd naar wat jij erover te zeggen hebt.

      • + 0
      • 7 dec 2011 - 12:24
    • @bodemplaat:

      denk je dat hier het hele interview wordt weergegeven? Dit zijn wellicht 2 zinnen van hem, terwijl hij er waarschijnlijk nog 5000 heeft gezegd

      • + 0
      • 7 dec 2011 - 12:25
    • @Mitchell,

      Dat zal ongetwijfeld gebeurd zijn, maar veranderd dat iets aan de zaak?
      Laat hem eerst maar eens in zijn eigen achtertuin kijken.

      • + 0
      • 7 dec 2011 - 15:55
    • @RogerZzz,

      Thanx man!
      Tsja, Kimi naar Renault(lotus), dat ze het historisch sentiment uitmelken wat de naam Lotus meedraagt, daar krijg ik ook een beetje kriebels van.
      Maar ja, we zullen moeten accepteren dat het zo is.

      Ik denk wel dat er het een en ander gaat veranderen bij Renault met de komst van Kimi, weet niet of je je dat akkefietje van ergens begin seizoen nog herinnert? Renault gaat op hun dooie gemak de windtunnel even upgraden en calibreren, waardoor dat ding een maand uit de running is, en de doorontwikkeling van de auto dus net zolang stil ligt.

      Nou ik kan je vertellen als ze dat hadden geflikt bij Kubica, waren de kurwa\'s niet van de lucht, en zou Boullier de poolse wind van voren krijgen!
      Ik schat Kimi zo ongeveer hetzelfde in, dus ik denk dat ze in hun handen mogen wrijven dat ze met een kanon als Kimi een overeenkomst hebben weten te sluiten, zowel qua sponsors, als qua coureur, Kimi zoekt de grens wel op van de auto, of Heidfeld, Petrov, Senna dat ooit gedaan hebben weten we niet.

      En tegenover zo\'n vaak dominante teamleiding moet wel een persoonlijkheid staan, zoals Kubica of Raikkonen, ik geef Renault het voordeel van de twijfel, eens zien hoe hard ze bereid zijn te werken om Kimi een competitieve auto te geven.

      • + 0
      • 7 dec 2011 - 17:54
    • Misschien heeft Renault afgelopen seizoen wel een ‘F60-je’ gedaan, en het jaar op voorhand al als verloren beschouwt. Die windtunnel, het mislukte uitlaatsysteem en al vroeg de ontwikkeling staken zijn daar indicaties voor. Toch leek het me op dat moment meer een geval van ‘een kat in het nauw maakt rare sprongen’.

      Ik hoop dat Renault met het aantrekken van Raikkonen weer een dikke sponsor weet te strikken. Ik kan me herinneren dat MasterCard vorig jaar bij Renault in zou stappen als Raikkonen bij hen zou tekenen. Ook de Qatar National Bank waar Williams enige tijd geleden naar hengelde zou een optie zijn. Al denk ik dat Williams erop gebrand is die gasten binnen te halen aangezien er een onderzoek loopt naar PDVSA en de rechtmatigheid van die sponsorovereenkomst.

      Ik ben bang dat Renault met een sterke coureur als Kimi in huis nu de moed heeft om Kubica te laten gaan. Het goede nieuws zou echter zijn, dat Renault door een grote sponsor niet meer afhankelijk is van een pay-driver voor het tweede stoeltje. Een driver-swap tussen Petrov en Glock zou ideaal zijn.

      Ik heb geen hoge verwachtingen van Renault, maar als ze weer het vierde team op de grid zijn kunnen we Kimi (zeker in de tweede seizoenshelft) weer regelmatig horen mompelen in de persconferentie.

      Kubica gaat dan voor weinig (lees:niks) een jaartje bij Ferrari op de testbank, dan gaat Felipe misschien ook weer zijn best doen ;)

      • + 0
      • 8 dec 2011 - 01:59
  • -

    • + 0