user icon

'Indiase gezondheidsorganisatie klaagt Ferrari aan wegens tabaksreclame'

  • Gepubliceerd op 30 okt 2011 17:25
  • comments 30
  • Door: Robin Smeets
Ferrari is aangeklaagd vanwege het overschrijden van het verbod op tabaksreclame, zo bericht de Indiase krant India Today. Hriday, een gezondheidsorganisatie uit India, zou een aanklacht tegen Ferrari hebben ingediend omdat er posters van het Italiaanse team hingen op de plaats waar Marlboro-sigaretten werden verkocht.

Verder zouden de pakjes sigaretten berichten hebben bevat van Ferrari. "Het probleem is dat het merk alsnog wordt gepromoot", vertelde een woordvoerder van Hriday tegenover India Today. Eerder dit seizoen heeft Ferrari haar teamnaam al aan moeten passen. Sindsdien komt Marlboro niet meer voor in de officiële naam.

Reacties (30)

Login om te reageren
  • Indiase hyprocrytie, zo een vies vervuild land wat boeren hun land afhandig maakt om een F1 race in een sloppenwijk te realiseren. Die zonder bewijs Ferrari op deze manier willen dwarsbomen. Ik zeg in de aanval Ferrari!

    • + 0
    • 30 okt 2011 - 17:37
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      Wat is het verband tussen de twee?

      • + 0
      • 30 okt 2011 - 17:41
    • bvonk

      Posts: 930

      Is zeker geen schoon land maar dan is het toch mooi dat ze er iets aan proberen te doen. Iedereen weet dat india erg van de regel is.

      • + 0
      • 30 okt 2011 - 19:46
  • Rudi84

    Posts: 4.805

    Mooi begin van het huwelijk tussen India en Ferrari/F1.

    • + 0
    • 30 okt 2011 - 17:39
    • Tussen Ferrari en India misschien, maar de F1 heeft het geweldig gehad in India!

      • + 0
      • 30 okt 2011 - 19:07
  • gaaaaaaaaaaaaaaaaap
    als ik ergens moe van wordt is het dit gezeur wel


    • + 0
    • 30 okt 2011 - 17:40
    • Sparrow

      Posts: 3.592

      Ja, vermoeiend dit...

      • + 0
      • 30 okt 2011 - 18:07
    • Sparrow

      Posts: 3.592

      Anders gaat die gezondheidsorganisatie zich ff druk maken om belangrijkere zaken, lijkt me genoeg te doen daar in India...

      • + 0
      • 30 okt 2011 - 18:07
    • Een dagje india in de smog is net zo erg als een pakje per dag roken. Dus wat maakt het uit..

      • + 0
      • 31 okt 2011 - 12:05
  • dus..

    • + 0
    • 30 okt 2011 - 17:46
  • GPGert

    Posts: 803

    Ook goed India, dan was dit de eerste en meteen de laatste Grand Prix in jullie land. Stelletje zeikerds!

    Edit: tikfoutje aangepast

    • + 0
    • 30 okt 2011 - 18:10
    • Onzin, tabaksreclame is verboden in de F1. Ik snap niet hoe Ferrari en Marlboro altijd hiermee weg hebben kunnen komen.

      Daarnaast moet het \'koloniale\' Europa leren te accepteren dat wij niet de regels opleggen aan landen als China en India, terwijl \'wij Europa\' wel ons handje ophouden als wij weer een economische crisis hebben...

      • + 0
      • 30 okt 2011 - 19:26
    • Michael

      Posts: 1.434

      Als iets verboden is moet je het niet doen. Dus terecht en een flinke financiële boete geven. Je ziet het hier wat voor zooitje het wordt omdat iedereen maar doet waar hij zin in heeft.

      • + 0
      • 31 okt 2011 - 00:53
    • Sparrow

      Posts: 3.592

      @M4U; Zichtbare reclame is verboden ja, Bij Ferrari zelf is het niet zichtbaar. Dat jij het ziet, is puur omdat je het in je gedachte associeert met Marlboro...

      En wat heeft het huidige economsche klimaat nu in vredesnaam te maken met deze kwestie? Daarnaast heb je het ook nog eens verkeerd, want Europa houdt de hand niet op en je vergeet ook nog eens dat Azië een gezond Europa net zo hard nodig hebben als wij zelf. iets met afzetmarkt....

      • + 0
      • 31 okt 2011 - 17:31
    • @ Sparrow: De Eurozone houdt wel degelijk het handje op in China en India. Hoe duidelijk moet de speech zijn van de dame van het IMF?

      Als het niet zichtbaar mag zijn, waarom worden er dan \'geheel toevallig\' witte vlakken geplaatst waar vroeger het witte Marlboro reclame zat?

      • + 0
      • 9 nov 2011 - 16:31
  • ProxxiM

    Posts: 9

    Dit klinkt eerder andersom; Marlboro maakt reclame voor Ferrari. Ik bedoel, posters van Ferrari waar Marlboro wordt verkocht (waarschijnlijk ook tal van andere merken) en op de pakjes Marlboro staan verwijzingen naar Ferrari. Dat is toch compleet andersom, Ferrari maakt hierdoor toch geen reclame voor Marlboro?

    • + 0
    • 30 okt 2011 - 18:41
    • Onzin!

      • + 0
      • 30 okt 2011 - 19:28
    • Ik vind absoluut niets fout met de Ferrari. Mensen die met de huidige bolide de link leggen met Marlboro, doen dat uit het verleden. Als je iemand voor de buis zet en zegt \'wie sponsort Ferrari\' gaat die echt niet Marlboro zeggen als hij dat niet al wist. De Ferrari is nu eenmaal rood en de witte bargeboards maken niets uit. Zullen we Renault maar ineens bannen voor het verspreiden van een sigarettenmerkkleur die véél duidelijker is en NIET verbonden is met het merk?

      • + 0
      • 30 okt 2011 - 22:03
    • Sparrow

      Posts: 3.592

      Eens met Running; Als ik m\'n moeder vraag wie Ferrari sponsort, dan zou ze echt niet aan de wagen kunnen zien dat dit Marlboro is. Dat weet men puur door het verleden en linken het in gedachten, niet met uiterlijke kenmerken.

      • + 0
      • 30 okt 2011 - 22:46
    • Marlboro gebruikt toch actief de potretrechten van Ferrari om zichzelf te promoten en betaald daar ook voor, dus dat is een hele heldere vorm van sponsoring.

      En dan begin ik nog niet over de witte figuren op de Ferrari die \'niets met Marlboro te maken hebben\'.

      • + 0
      • 31 okt 2011 - 20:47
  • aruba24

    Posts: 640

    De kaarten verkoop vielen beetje tegen , het moet ergens verhaalt worden ?

    • + 0
    • 30 okt 2011 - 18:46
    • Heb je de tribunes bekeken? Het was bijna vol huis.

      • + 0
      • 30 okt 2011 - 22:03
    • Fusy

      Posts: 2.181

      Volgens mijn zatten er veel meer mensen op de tribunes in India dan in Turkije,China bij elkaar...

      • + 0
      • 31 okt 2011 - 08:55
    • Voor 30euro per kaartje kan ik dat wel snappen.....

      • + 0
      • 31 okt 2011 - 15:52
    • Sprokkel

      Posts: 517

      @dumdumdum
      € 30,- is in India een kapitaal wat de gemiddelde Indiër nog niet eens in de maand verdient. Beetje onnozele uitspraak van je dit dus.

      • + 0
      • 1 nov 2011 - 15:50
  • Wat een gezeik weer om niks zeg, stelletje azijnpissers!

    • + 0
    • 30 okt 2011 - 23:58
  • het geld voor de boeren moet toch ergens weg komen....

    • + 0
    • 31 okt 2011 - 04:20
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Vind ik wel heel errûch grappig. De helft van de GP was nauwelijks te volgen vanwege desmog die er hing!

    • + 0
    • 31 okt 2011 - 19:07
    • Sprokkel

      Posts: 517

      Dan poets volgend jaar voor de start eerst je bril eens, ondanks de smog is de wedstrijd prima in beeld gebracht.

      • + 0
      • 1 nov 2011 - 15:52
  • Lullo\'s, laat ze maar wat doen aan al die kinderen en volwassenen die iedere dag op de vuilnisbelt hun kostje proberen te vergaren...

    Ferrari, Marlboro en F1 brengen tenminste geld in het laatje en helpen dus de economie.

    Roken of niet roken moet voor iedereen een vrije keuze zijn.

    • + 0
    • 2 nov 2011 - 11:30

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar