Ross Brawn: "Formule 1 moet de historische races behouden"
- Gepubliceerd op 29 okt 2011 00:30
-
17
- Door: Robin Smeets
"We willen de belangrijke races niet verliezen", vertelde Brawn vanuit India. "Dan kunnen we allemaal gaan discussiëren welke races wel en niet belangrijk zijn, maar we moeten de historische circuits op de kalender houden. Daarom is de Formule 1 juist zo attractief voor andere landen. Zij willen graag met hun eigen race in het rijtje staan met Monza, Monaco en Silverstone."
Trending nieuws
-
Sainz verklaart Hamilton-vorm bij Ferrari: "Dat maakt het verschil"
De voorganger van Lewis Hamilton, Carlos Sainz, heeft een verklaring gegeven voor de goede prestaties van de zevenvou...
21 jun 2026 16:45 -
Montoya adviseert Alonso: "Blijf bij Aston Martin..."
Juan Pablo Montoya heeft Fernando Alonso aangeraden om bij Aston Martin te blijven. De tweevoudig wereldkampioen word...
21 jun 2026 15:44 -
Complimenten voor Hamilton: "Hij heeft Ferrari op zijn schouders genomen"
Voormalig Ferrari-coureur en zevenvoudig racewinnaar René Arnoux is erg onder de indruk van de zevenvoudi...
21 jun 2026 12:41 -
Alpine laat Nederlandse coureur eerste F1-meters maken
De Nederlandse F1 Academy-coureur Nina Gademan zal volgende maand voor het eerst plaatsnemen achter het stuur van een...
21 jun 2026 14:43 -
Sainz zet druk op Williams: "Ik weet niet hoelang ik nog kan wachten"
Carlos Sainz blijft geloven in het langetermijnproject van Williams, maar de Spaanse coureur wil sneller resultaten z...
21 jun 2026 13:42
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Mercedes
- Basis Brackley, Duitsland
- Michael Schumacher 3
- Nico Rosberg 4
- Nico Rosberg 6
- Michael Schumacher 7
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 9
- Lewis Hamilton 10
- Andrea Kimi Antonelli 12
- Lewis Hamilton 44
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
636.170 reacties op Mercedes
59 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Mercedes

Reacties (17)
Login om te reagerenPosts: 12.432
Ik zie liever andere historische dingen in ere herstelt worden, waaronder die prachtig jankende V10 en ongelimiteerde budgetten. Monza en Silverstone zijn best mooie circuits, Monaco mogen ze van er best vanaf knallen.
Posts: 1.315
Seriously? Kom op man, wordt eens wakker. Als je echt nog denkt dat een ongelimiteerd budget in de F1 werkt dan ben je \'out of touch\' met de realiteit.
Ik snap nooit wat men heeft aan van die vroeger was alles beter roepers. De F1 is zo speciaal omdat het altijd in beweging is, het gaat vooruit. Men blijft niet hangen in het verleden. Er moet geinnoveerd worden.
Over de circuits ben ik het met Brawn eens. Circuits als Silverstone, Monza, Spa, Monaco en Suzuka zijn heel belangrijk voor de sport. Toch moet ik zeggen dat ik races als Turkije en Singapore enorm kan waarderen. Ben zelf in Singapore geweest tijdens een F1 weekend en de sfeer daar is onbeschrijfelijk, als op geen ander circuit.
Bernie is niet dom, die weet precies welk circuit belangrijk is en welk niet. Het moet natuurlijk wel rendabel blijven, ook voor de circuits anders zit er geen toekomst in.
Posts: 10.412
een mindere motor met turbo mag ook.
Posts: 12.432
DRF,
Wat heeft een minder budget dan gebracht? Drie nieuwe teams die op meer dan 4 seconden als een rijdende chicane mogen meedoen en absoluut niets toevoegen.....behalve veldvulling.
Dus wordt zelf eens wakker zou ik zeggen.
Posts: 2.852
Ik schreef recentelijk een redelijk stukje over de nieuwe teams. Heb nu geen tijd om het op te zoeken want ik ga zo even naar het werk, maar als ik terugkom zal ik het even copy-pasten. Het gaat er in ieder geval om dat de nieuwe teams alles behalve veldvulling zijn.
Posts: 546
Budget limiet is hier geen debet aan, het is altijd al zo geweest dat het verschil tussen de top en mindere teams gigantisch groot is.
Huug Rothengather en andere in die tijd waren meer dan 4 seconden per rondje langzamer en toen werd er niet over budget limieten gesproken.
Posts: 4.951
Monza, Silverstone en Spa behouden ten koste van wat dan ook. De rest vind ik niet de moeite waard als het om klassieke circuits gaat. Maar goed dat is mijn mening. Wat mij betreft weer onbeperkte budgetten en \'may the best man win\'.
Maar waar hoe dan ook een eind aan moet komen is het oeverloze gezeik over regeltjes en de interpretatie ervan. Dat geneuzel maakt de sport ongeloofwaardig.
Posts: 1.481
De circuits die er nooit af mogen:
1. Spa Francorchamps
2. Silverstone
3. Monza
4. Suzuka
5. Monaco
6. Nürburgring
En enigzins toch ook wel Melbourne en Montreal.
Circuits die er nooit op hadden gemogen:
1. Bahrein
2. Valencia
3. Abu Dhabi
Posts: 305
@ F.. Zero Per definitie zouden er geen stratencircuits in mogen, Monaco is en blijft de uitzondering; Glitter and glamour... het oog en de commerce wil ook wat! De rest zijn gewoon te saai, gevaarlijk en pure verkwisting van middelen.
En bijkomend: Mr. Tilke aan de deur zetten zou ook handig zijn. Goede architect die echter tekent voor de sponsors en aandeelhouders. Zijn doelen liggen ver weg van wat de teams, het publiek en rijders voor ogen hebben... spektakel, spanning en meerdere inhaalmogelijkheden.
En als laatste voor ieder circuit een hippe PaceKar of 3, met ferme borstels achteraan gemonteerd, om het circuit dag en nacht schoon te kunnen vegen! Eindelijk iets nuttig te doen!
Posts: 4.499
Ik ben het met je eens dat Spa, Silverstone, Monza, Suzuka en Monaco. Daarnaast vind ik het belangrijk dat er een GP is in Australië, Duitsland, Spanje, China, India, Brazilië, VS, Zuid Afrike en ergens in het Midden Oosten, ergens in Zuid-Oost Azië en ergens in Midden Amerika.
Dan zit je al op 16 races.
Het idee van om-en-om races lijkt me prima. Zoals Singapore en Maleisië, Spanje en Portugal, Hongarije en Oostenrijk, Nurburgring en Hockenheim etc.
Posts: 10.089
ABu Dhabi vind ik wel een leuk circuit.. die mag er wel opblijven :P
Posts: 9.505
Ik mis allen Interlagos, ook altijd een mooie race
Posts: 2.323
@formula zero
met die er nooit af mogen ben ik het 100% eens
Posts: 4.951
@Amaai!: Precies, Monaco heeft niets met racen te maken maar alles met glitter & glamour. Mag van mij dus verdwijnen.
Posts: 537
Helemaal mee eens met Ross brawn. Als voorbeeld neem ik even Zuid-Korea, als je naar dat circuit kijkt zie je een circuit en daar omheen alleen maar land. Ook de circuit\'s die ze er nu weer aan komen(India,Zuid-Korea en wat nog meer gaat komen)
Posts: 12.432
Je mag op schrijven wat je wilt over die nieuwe teams maar in 2 seizoenen zijn ze geen seconde dichterbij gekomen bij de rest. Dat komt doordat ze niet genoeg geld hebben voor ontwikkeling en doordat de lat om mee te doen naar beneden is bijgesteld door de FIA. Dus net genoeg geld om mee te rijden maar ook niets meer.
Posts: 5
Misschien een optie: Imola ipv Valencia