Nico Rosberg tevreden met punt na slechte zaterdag
- Gepubliceerd op 09 okt 2011 21:11
-
6
- Door: Robin Smeets
"Ik ben blij dat we vandaag een punt hebben gescoord en ik heb veel plezier gehad met de inhaalacties", vertelde Rosberg. "Dit is zeker één van de moeilijkste circuits om in te halen dus als je achteraan moet starten ga je sowieso een lastige race tegemoet. Voor de race hoopte ik tussen de achtste en tiende plaats te kunnen eindigen, dus hiermee ben ik tevreden."
Trending nieuws
-
Sainz verklaart Hamilton-vorm bij Ferrari: "Dat maakt het verschil"
De voorganger van Lewis Hamilton, Carlos Sainz, heeft een verklaring gegeven voor de goede prestaties van de zevenvou...
21 jun 2026 16:45 -
Montoya adviseert Alonso: "Blijf bij Aston Martin..."
Juan Pablo Montoya heeft Fernando Alonso aangeraden om bij Aston Martin te blijven. De tweevoudig wereldkampioen word...
21 jun 2026 15:44 -
Complimenten voor Hamilton: "Hij heeft Ferrari op zijn schouders genomen"
Voormalig Ferrari-coureur en zevenvoudig racewinnaar René Arnoux is erg onder de indruk van de zevenvoudi...
21 jun 2026 12:41 -
Alpine laat Nederlandse coureur eerste F1-meters maken
De Nederlandse F1 Academy-coureur Nina Gademan zal volgende maand voor het eerst plaatsnemen achter het stuur van een...
21 jun 2026 14:43 -
Sainz zet druk op Williams: "Ik weet niet hoelang ik nog kan wachten"
Carlos Sainz blijft geloven in het langetermijnproject van Williams, maar de Spaanse coureur wil sneller resultaten z...
21 jun 2026 13:42
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land DE
- Geb. datum 27 jun 1985 (40)
- Geb. plaats Wiesbaden, DE
- Gewicht 71 kg
- Lengte 1,78 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Nico Rosberg

Reacties (6)
Login om te reagerenPosts: 19.803
Toch had ik er meer van verwacht bij Rosberg. De SC fase zat hem namelijk mee en hij had nog alle setjes \'zacht\'. Ik zeg het niet graag, maar teamgenoot Schumacher is qua racer gewoon veel beter. Als je kijkt naar hoe die in SPA presteerde vanaf de laatste plek, dan is dat zeer indrukwekkend. Ok, nu is inhalen op Suzuka iets moeilijker maar toch denk ik dat er meer in zat dan een 10e plek en 1 schamel puntje.
Posts: 361
Olav Mol zei het ook al tijdens de race.
Rosberg mist aggressiviteit.
Het mag allemaal wel een beetje pittiger bij Nico.
Hij hoort qua snelheid over 1 rondje zeker tot de beteren, maar rijdt ook heel vaak anonieme races in niemandsland.
Posts: 19.803
Je slaat de spijker op zijn kop!
Posts: 107
Nu is Suzuka inhalen niet iets moeilijker in te halen dan SPA , maar behoorlijk wat moeilijker.
Zou Rosberg in SPA vanaf de laatste plaats starten dan zou hij ook een beter resultaat laten zien dan als Schumacher bijvoorbeeld in Monaco als laatste zou starten.
Je kunt nu eenmaal niet alle circuits over 1 kam scheren.
Rosberg is inderdaad wat behouden , maar dat is een best wel succesvolle rijstijl , het is een hele constante rijder , als hij niet door een gek van de baan wordt gereden , zit Nico eigenlijk altijd wel in de punten
Nadenken wanneer kun je wat kan doen en wanneer kun je wat niet doen , een totaal andere rijstijl dan Hamilton , en weten allemaal hoe dat gaat....
Laten we niet vergeten dat Nico dit jaar ( vooral het laatste gedeelte) meer pech heeft gehad dan Schumi en dan toch nog net voorstaan in punten , dat is dan best knap. Nico is er al een paar keer behoorlijk uit-gebeukt door een andere rijder dus geheel buiten zijn schuld om uit de race. Dus hij heeft eigenlijk minder wedstrijden gereden dan zijn teamgenoot en dan toch nog voorstaan in punten.
Moet wel toegeven dat Schumacher dit jaar een duidelijk beter jaar doormaakt dan vorig jaar.
Posts: 19.803
Je hebt wel een punt. Met een degelijke (weinig risicovolle rijstijl) bereik je uiteindelijk ook een hoop puntjes.
Wat ik mis in Rosberg is dat beetje extra in chaotische races. In regenraces zie ik Rosberg veels te weinig, daar waar je bijvoorbeeld een Button of Schumacher (Montreal als voorbeeld) heel erg op de voorgrond zie.
Rosberg is heel snel, maar race-technisch is het soms wat fletsjes. Als hij hierin groeit zou hij een veel meer complete coureur zijn.
Posts: 107
Damon: daar heb je ook wel gelijk in.
Ik moet wel toegeven dat de tekst in de dit bericht niet helemaal eerlijk is.
de zin\" Nico Rosberg moest vandaag zijn meerdere erkennen aan michael schumacher\" vind ik wat krom.
Vanaf de laatste plaats starten of als achtste starten in een circuit waar het best moeilijk inhalen is , is het niet echt moeilijk om te weten welke coureur normaliter beter zou scoren.
Schumacher heeft in japan een mooie race gereden , maar het was ook een beetje een geval rondrijden in niemandsland , Rosberg wordt vaak met dit resultaat als grijze muis gezien , maar deze wedstrijd was ook niet echt heel spectaculair van Schumi , Schumi kwam voor Massa door een handige pitstop-strategie van Mercedes, maar daarna was de koek ook een beetje op dat kun Schumi uiteraard niet kwalijk nemen , die auto is momenteel gewoon weinig waard , die kon daar gewoon bewijze van 10 jaar blijven rijden , die zou nooit hoger eindigen als plaats 6 ( als er geen toppers uitvallen uiteraard)
Dit resultaat had Rosberg net zo goed neergezet als hij in de top 10 zou starten.
Ik moet er wel bij zeggen dat Schumi goed kan meekomen en steeds minder last krijgt van z,n leeftijd , dat uiteindelijk wel parten kan gaan spelen , maar voorlopig blijkbaar nog niet.