user icon

Verstappen op shortlist voor sportman van het jaar

  • Gepubliceerd op 28 nov 2022 07:36
  • comments 16
  • Door: Bob Plaizier

Max Verstappen werd dit seizoen met overmacht wereldkampioen in de Formule 1. De Nederlandse Red Bull Racing-coureur prolongeerde zijn wereldtitel en hij verbrak meerdere reusachtige records. Zijn succesjaar levert hem nu een plekje op op de shortlist voor de Nederlandse sportman van het jaar.

Verstappens zegetocht leidde dit jaar tot veel aandacht voor de Formule 1 in Nederland. Het is dan ook geen verrassing dat Verstappens naam verscheen op de shortlist voor de sportman van het jaar. Naast Verstappen zijn nog twaalf andere sportmannen genomineerd zoals dammer Roel Boomstra, atleet Abdi Nageeye, wielrenner Mathieu van der Poel en schaatsers Kjeld Nuis en Thomas Krol.

Verstappen kan de prijs van sportman van het jaar voor het tweede jaar op rij winnen. Vorig seizoen werd de prijs opgepikt door zijn vader Jos Verstappen. Het duurt nog eventjes voordat men weet of Verstappen er met de prijs vandoor gaat. Op 11 december wordt de shortlist teruggebracht tot drie namen. Op 21 december vindt het sportgala plaats en deze show is te zien op NPO1. Dione de Graaff en Herman van der Zandt praten de avond dan aan elkaar.

Als je net als Max met twee vingers in de neus kampioen bent geworden in 'n dominante auto ben je in mijn ogen geen sportman van het jaar.

  • 5
  • 28 nov 2022 - 10:06

Reacties (16)

Login om te reageren
  • BoerTeun

    Posts: 652

    Ik stem op die dammer, want die zal wel echt fysiek en mentaal tot het uiterste gegaan zijn..........

    • + 1
    • 28 nov 2022 - 07:39
    • Dammers moet je nooit onderschatten, als je ff niet oplet slaan ze je...

      • + 3
      • 28 nov 2022 - 09:48
    • Joeppp

      Posts: 6.287

      Precies Schwantz, kijk alleen al maar naar jean claude van dam.

      • + 1
      • 28 nov 2022 - 10:00
    • Gadverdammen…

      • + 0
      • 28 nov 2022 - 14:07
  • Joeppp

    Posts: 6.287

    Het was een slecht sportjaar voor nederland. Objectief gezien heeft Verstappen de beste prestatie geleverd: wk en een record qua overwinningen. Het liefst zie ik sporters winnen die zich een pasr jaar hebben voorbereid op fat ene moment en het dan ook doen masr die waren er dit jaar niet of het staat mij niet meer bij.

    • + 1
    • 28 nov 2022 - 08:31
  • Max komt hem toch niet persoonlijk ophalen dus geef hem maar aan de dammert.

    Wordt het eigenlijk niet eens tijd voor een huldiging of iets voor hem in Nederland?

    • + 0
    • 28 nov 2022 - 08:41
  • Ana, het Portugese meisje dat Max adoreert, heeft vannacht op haar Twitter geschreven dat het hele interview met Max in 5 gedeeltes op Tu mb ler staat.
    Ik heb het opgezocht zonder dat ik daar een account heb en kon het idd bekijken.
    Het interview begint bij het 5e filmpje en dan naar boven scrollen voor de goede volgorde.
    Dus voor de mensen die het willen zien en geen ViaPlay kunnen kijken:

    tinyurl.com/bdxw3ubf

    • + 2
    • 28 nov 2022 - 08:57
    • Vade

      Posts: 2.723

      Het idee met het boek is leuk, maar ik vind de uitwerking van het interview eigenlijk heel slecht. Jammer, gemiste kans.

      • + 0
      • 28 nov 2022 - 13:45
    • Thanx @Pietje.

      • + 1
      • 28 nov 2022 - 14:15
    • Waarom @Vade? Ik vind dat Max in dat halve uur méér heeft verteld dan andere jaren in een uur.
      De vragen waren ook veel persoonlijker en to the point dan andere jaren en gelukkig minder herhalingen van de race fragmenten, die toch nog vers in het geheugen liggen, waar ik dan weer geen belang bij heb.

      ----------------

      @Larry,

      fijn dat ik met mijn bericht tenminste nog iemand blij kon maken, tot het moment dat het allemaal verwijderd wordt, want dat zie ik wel gebeuren.

      • + 1
      • 28 nov 2022 - 14:39
  • Wel een kort lijstje hoor.....

    • + 0
    • 28 nov 2022 - 09:24
  • meister

    Posts: 3.219

    Ik denk dat Max de gunfactor mist, zeker dit jaar.
    Abdi Nageeye gaat 'm worden.

    • + 0
    • 28 nov 2022 - 09:48
  • Als je net als Max met twee vingers in de neus kampioen bent geworden in 'n dominante auto ben je in mijn ogen geen sportman van het jaar.

    • + 5
    • 28 nov 2022 - 10:06
  • Jammer dat de genomineerden nu al bekend zijn terwijl het WK nog bezig en Oranje nog makkelijk Wereldkampioen kan worden.

    • + 0
    • 28 nov 2022 - 11:14
    • Precies. Echt een gemiste kans.

      Maar dat past dan ook wel weer bij het Nederlands elftal.

      Wat mij betreft zouden Cillissen of Noppert in aanmerking moeten komen

      • + 0
      • 28 nov 2022 - 12:56
    • Oranje zal zeker geen WK worden…

      • + 1
      • 28 nov 2022 - 14:18

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race

    16:00 - 18:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    16:00 - 18:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    16:00 - 18:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    16:00 - 18:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2022

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Ga jij een Grand Prix bezoeken in 2023?

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (25)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2023

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
3 - 5 maa
Bahrein
17 - 19 maa
Saoedi-Arabië
31 - 2 apr
Australië
28 - 30 apr
Azerbeidzjan
5 - 7 mei
Verenigde Staten van Amerika
19 - 21 mei
Italië
26 - 28 mei
Monaco
2 - 4 jun
Spanje
16 - 18 jun
Canada
30 - 2 jul
Oostenrijk
7 - 9 jul
Groot Brittannië
21 - 23 jul
Hongarije
28 - 30 jul
België
25 - 27 aug
Nederland
1 - 3 sep
Italië
15 - 17 sep
Singapore
22 - 24 sep
Japan
20 - 22 okt
Verenigde Staten van Amerika
27 - 29 okt
Mexico (land)
3 - 5 nov
Brazilië
17 - 19 nov
Verenigde Staten van Amerika
24 - 26 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2023

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 maa
17 - 19 maa
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
31 - 2 apr
Australië Albert Park
28 - 30 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
5 - 7 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
19 - 21 mei
26 - 28 mei
Monaco Monte Carlo
2 - 4 jun
16 - 18 jun
30 - 2 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
7 - 9 jul
Groot Brittannië Silverstone
21 - 23 jul
Hongarije Hungaroring
28 - 30 jul
25 - 27 aug
Nederland Circuit Zandvoort
1 - 3 sep
Italië Monza
15 - 17 sep
22 - 24 sep
20 - 22 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
27 - 29 okt
3 - 5 nov
Brazilië Interlagos
17 - 19 nov
Verenigde Staten van Amerika Las Vegas Street Circuit
24 - 26 nov