user icon

Steiner geeft Schumacher 50 procent kans op een zitje voor 2023

  • Gepubliceerd op 24 sep 2022 15:11
  • comments 11
  • Door: Bob Plaizier

Het team van Haas is één van de teams met een vrij stoeltje voor 2023. De Amerikaanse renstal kan voor volgend seizoen wederom rekenen op Kevin Magnussen. Het contract van Mick Schumacher is nog altijd niet verlengd en Haas gaat daar ook geen haast van maken. De kansen van Schumacher zijn nog altijd niet verkeken.

Schumacher debuteerde vorig seizoen in de Formule 1 bij Haas. De Duitser is onderdeel van de juniorenploeg van Ferrari en aangezien Haas rijdt met Ferrari-krachtbronnen was zijn zitje een nog brainer. Zijn contract bij Ferrari wordt na dit seizoen echter niet verlengd en het lijkt erop dat hij ook zijn plekje bij Haas gaat verliezen. Schumacher is immers niet bezig met een ijzersterk seizoen.

Haas-teambaas Günther Steiner wil de beslissing over zijn tweede zitje echter ook niet gaan haasten. De Italiaanse teambaas geeft Schumacher voor 2023 50 procent kans op een Haas-stoeltje. Tegenover RTL Duitsland is Steiner duidelijk: "Er is nog geen besluit genomen. Als je dat doet zet je jezelf onder druk en dat hebben we niet nodig. Je speelt dan alleen tegen jezelf. Er staat geen tijdsdruk op. Voor de anderen geldt dat wel maar voor ons niet. Dat voordeel moeten we onszelf niet afnemen."

50%, zoals in...
óf wel in de F1 blijven,
óf niet in de F1 blijven.

Tja, daar is geen woord van gelogen.

  • 4
  • 24 sep 2022 - 15:35

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Het zal ermee te maken hebben in hoeverre de Duitse sponsor wil blijven mocht Schumi moeten vertrekken. Mochten ze persé een Duitse coureur willen dan is Hulk ook een optie. Maakt het ze niet uit dan kan Ricciardo ook een kans maken, al geloof ik dat laatste niet. Ik denk niet dat Daniel de interesse heeft om daar te gaan rijden

    • + 0
    • 24 sep 2022 - 15:27
    • Dat zou dom zijn van Daniel......maar ja dat hebben we wel vaker van hem kunnen zien.

      • + 0
      • 24 sep 2022 - 16:35
    • 1&1 is een heel groot bedrijf en dat het blijft bij maar een stikkertje van 10cm bij 10cm (op de zijkant van de achtervleugel) + 5 bij 5 cm op de neus is op de auto is dan redelijk opmerkelijk... Dat zegt mij dat het sponsorpakket niet significant is, of het marketingteam van Haas van laag niveau is (misschien ook wel beide).

      Ik wil niet zeggen dat voor een grote sponsor direct de hele auto blauw hoeft, maar een sponsor dat een mooi zakje geld geeft, staat normaliter prominent op de achtervleugel, voorvleugel, bargeboards of andere meer opvallende elementen.

      Denk aan Total bij Renault/Lotus met die lelijke rode accenten, Flexbox bij Manor op de sidepod, Esso of Mobil 1, Duracel bij Williams nu... Allemaal sponsors die goed gepositioneerd staan op de auto waardoor het helemaal opviel. Ik zie bijna nooit 1&1 op de auto tot dat ze gecrashed zijn.

      Wat ik hiermee wil aangeven... Ik denk niet dat de steun van 1&1 meer geld waard is, dan de kortingsbon van Ferrari, waardoor het grootste voordeel van Mick er al af is. Als je dan bijvoorbeeld weet dat je voor 2023 een leuke sponsor aan de haak gaat slaan waardoor 1&1 ook niet meer nodig is... heeft Haas sowieso vrije keuze. De auto mij te leeg qua sponsors... en daar moet Haas wat aan doen. Een rijder aannemen omdat er dan een plaatje op de auto komt + een zakje geld is natuurlijk al een niet optimale keuze. Een rijder aannemen en de telefoon klinkt roodgloeiend met sponsors die zich willen verbinden... dat is natuurlijk de meest wenselijke.

      • + 2
      • 24 sep 2022 - 16:48
    • Ik denk dat ze Latifi contracteren, die heeft geld en ervaring (kuch).

      • + 2
      • 24 sep 2022 - 19:40
  • 50%, zoals in...
    óf wel in de F1 blijven,
    óf niet in de F1 blijven.

    Tja, daar is geen woord van gelogen.

    • + 4
    • 24 sep 2022 - 15:35
    • Weer een Bewust Ontzettend Belabbert bericht...

      • + 1
      • 25 sep 2022 - 08:24
  • nr 76

    Posts: 4.270

    Ik heb het net even nagerekend, en ik kom inderdaad ook op 50% uit.

    • + 0
    • 24 sep 2022 - 17:19
    • Ik geef hem 10% kans, daar kan je nog alle kanten mee op. Dat is misschien politiek niet zo correct maar meer waarheidsgetrouw... het is maar wat je prefereert. 😁

      • + 0
      • 25 sep 2022 - 10:52
  • Dit is het politiek correcte antwoord der politiek correcte antwoorden. Daar ben ik voor 50% van overtuigd.

    • + 0
    • 24 sep 2022 - 17:49
  • “Er staat geen tijdsdruk op. Voor de anderen geldt dat wel maar voor ons niet. Dat voordeel moeten we onszelf niet afnemen.”

    Zo werkt het nou eenmaal in de F1 (en ik geef Steiner geen ongelijk) maar zo’n egocentrisch uitgangspunt zorgt er wel voor dat Schumacher en eventuele andere kandidaten maar in de wachtkamer moeten plaatsnemen en mogelijke alternatieve stoeltjes (in andere series) aan zich voorbij moeten laten gaan…

    • + 1
    • 24 sep 2022 - 18:11
    • Ik zie het meer zo.
      Dat Steiner het een beetje aankijkt betekent dat hij niet voor een topper gaat maar kijkt wie er uiteindelijk voor een onbescheiden bedrag in zijn Haas wil zitten.
      Schumacher moet voor zichzelf zorgen en als hij om in de F1 te blijven afhankelijk is van Haas kan hij inderdaad beter een andere leuke klasse zoeken, denk dat het een verademing zal zijn voor hem.

      • + 0
      • 25 sep 2022 - 15:01

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2022

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welk team gaat verrassen in het 2022-seizoen?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land IT
  • Geb. datum 7 apr 1965 (57)
  • Geb. plaats Merano, Italy, IT
  • Gewicht 0 kg
  • Lengte 0 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel