user icon

Rosberg neemt weer plaats achter het stuur voor Extreme E-test

  • Gepubliceerd op 25 jun 2022 16:37
  • comments 19
  • Door: Bob Plaizier

Nico Rosberg ging direct na zijn wereldtitel in 2016 met pensioen. De Duitser ging daarna andere dingen doen maar verscheen niet meer op het startveld van een competitieve klasse. Rosberg gaf nog wel enkele demoruns maar de laatste keer dat hij dat deed is ook al weer geruime tijd geleden.

Rosberg is tegenwoordig eigenaar van het Extreme E-Team Rosberg X Racing. De Duitser was regelmatig aanwezig bij de races uit de experimentele elektrische off-road klasse. Eerder deze week heeft Rosberg zelf zijn eerste meters gemaakt achter het stuur van deze elektrische bolide. Op het offroadcircuit van de Nürburgring reed Rosberg zijn eerste meters, zo meldt de organisatie van de klasse.

Joeppp

Posts: 5.852

Ik denk dat Rosberg gewoon klaar was met dag en nacht vechten en met in zijn leven maar 1 doel hebben en dat wass winnen in de F1. Hij heeft laten zien dat hij het kon maar daarna wilde hij ook verder met zijn leven. Een veel diepere betekenis zit er volgens mij niet achter. Hij vond het gewoon t... [Lees verder]

  • 4
  • 25 jun 2022 - 19:48

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Nico Rosberg is een beetje een vreemde, of is hij juist geniaal? met als smoesje aankomen ''nu kan ik bij mijn familie zijn'' maar in werkelijkheid weten dat het eenmalig was en dat je Lewis het beste pakt als je hem verslaat en dan stopt. Het lijkt wel alsof die gast het drukker heeft dan toen hij nog in de F1 zat.

    • + 0
    • 25 jun 2022 - 16:56
    • Mag dat wel? Als ongevaccineerde? Ik bedoel, ook daar moet je toch gevaccineerd zijn om deel te nemen? Of haalt ome Nico nog snel een boostertje?

      • + 0
      • 25 jun 2022 - 17:49
    • Robin

      Posts: 372

      Lewis het beste pakt als je hem verslaat en dan stopt??
      Hij zal het niet leuk hebben gevonden maar hij plakte er daarna gewoon nog 4 titeltjes aan vast dus betwijfel of hij er lang last van heeft gehad.
      Ik denk dat Nico het absoluut om andere redenen heeft gedaan.

      • + 1
      • 25 jun 2022 - 18:00
    • Welke redenen dan? Nico wist echt wel dat het eenmalig was, en die wist ook dat geen 1 team in de buurt ging komen de komende 3/4 jaar. dus gewoon stoppen met een vuistslag, ipv opgerolt te worden de jaren erna.

      • + 2
      • 25 jun 2022 - 18:28
    • Robin

      Posts: 372

      Dat laatste zinnetje achter de komma , juist die.
      Maar echt niet om Hamilton slapeloze nachten te bezorgen dat ie geen revanche meer kon nemen

      • + 0
      • 25 jun 2022 - 18:42
    • Heel stiekem vond hij dat denk ik ook wel leuk.

      • + 0
      • 25 jun 2022 - 18:44
    • Robin

      Posts: 372

      En jij denk ik ook ;-)

      • + 0
      • 25 jun 2022 - 18:45
    • Toen? Nee, dat maakte mij toen niks uit. echt niet. Dat jaar opzich was wel leuk. maar het maakte mij niks uit wie er kampioen werd, ik zat in de laatste race zelfs nog te hopen dat ''crazy Max'' een aanval ging doen.

      • + 1
      • 25 jun 2022 - 18:51
    • sailor

      Posts: 11.131

      Er zullen verschillende redenen zijn waarom Nico is gestopt.
      Vergeet niet dat er bijna niks over was van die ooit zo hechte vriendschap tussen Nico en Lewis , de sfeer in die toko van Mercedes was zeer grimmig, vraag is of Nico wel zin had in langere samenwerking aldaar

      • + 0
      • 25 jun 2022 - 19:05
    • @Royalere

      Rosberg had 100 miljoen Redenen klaarliggen als ie zijn hantekening zou zetten.

      lijken er mij toch genoeg

      • + 0
      • 25 jun 2022 - 19:23
    • Joeppp

      Posts: 5.852

      Ik denk dat Rosberg gewoon klaar was met dag en nacht vechten en met in zijn leven maar 1 doel hebben en dat wass winnen in de F1. Hij heeft laten zien dat hij het kon maar daarna wilde hij ook verder met zijn leven. Een veel diepere betekenis zit er volgens mij niet achter. Hij vond het gewoon te inspannend en eentonig om dat jaar na jaar te doen. Ik kan dat wel waarderen. Hij heeft echt alles uit zichzelf gehaald toen en toen hij zich bewezen had ( ook aan zichzelf) was het genoeg, tijd voor andere dingen.

      • + 4
      • 25 jun 2022 - 19:48
    • Binnen Mercedes kon het zo iig niet langer. Acties zoals in Spanje zijn niet goed voor het merk en de sponsoren.

      Blijf het tekenend vinden dat alles en iedereen aan de microfoon kwam ("this is Paddy") maar onze rechtvaardige moralist egoïstisch voor zichzelf koos en hiervoor buitenaf klaarblijkelijk door Mercedes alleen maar beloond is. Net als zijn respectvolle actie richting de medemens door niet op het FIA gala te verschijnen.

      Kruisvaarder als het hemzelf uitkomt

      • + 0
      • 25 jun 2022 - 23:36
    • De giftige werksfeer bij Mercedes in zijn laatste jaar, het bereiken van zijn ultieme doel, de komst van een kleine erbij en graag veel andere dingen doen in het leven zijn allemaal goede redenen om te stoppen. Hij is wereldkampioen en geniet nu volop van alle dingen die hij leuk vindt en waarvoor hij nu de tijd heeft. Nico is niet bang, hij doet wat hem gelukkig maakt.

      • + 0
      • 26 jun 2022 - 09:14
  • sailor

    Posts: 11.131

    DIe Rosberg heeft het wel goed bekeken in het leven , geen verplichtingen meer , lekker doen waar hij zelf zin in heeft , zo af en toe een f1 wedstrijd bijwonen , interviewtje hier en daar , soms zelf achter het stuur kruipen bij speciale gelegenheden , niks mis mee

    • + 3
    • 25 jun 2022 - 17:04
    • John6

      Posts: 6.717

      Waarom zou je gaan werken tot je 60ste, als je het geld hebt ga je toch dingen doen die je leuk vindt, niks mis mee.

      • + 0
      • 25 jun 2022 - 17:08
    • Heb jij geen leuk werk @John6?

      • + 0
      • 25 jun 2022 - 17:13
    • John6

      Posts: 6.717

      @Larry

      @Larry ik denk dat jij al niets meer doet, dus hou het vol zo ik zo zeggen.

      • + 1
      • 26 jun 2022 - 01:20
    • N8tur3

      Posts: 17

      Op de Duitse zender VOX is een programma waarbij investeerders startups financieel ondersteunen. Soms als gedeeltelijk eigenaar voor een bepaalde periode. Rosberg is een van hun en zeker niet onverdienstelijk. En heel netjes, maar ook oprecht, in zijn omgang naar die startups toe itt een aantal van zijn zijn mede-investeerders.
      Als ik zijn gedrag en commentaar zie en hoor, denk ik dat hij de F1 vanwege het gedoe toen heeft verlaten, met de gedachte "nooit meer".

      • + 0
      • 26 jun 2022 - 09:47
  • Extreme E werkt als een vaccinatie tegen corona, maar dat hebben ze Nico niet verteld...

    • + 0
    • 25 jun 2022 - 17:11

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2022

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welk team gaat verrassen in het 2022-seizoen?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land DE
  • Geb. datum 27 jun 1985 (37)
  • Geb. plaats Wiesbaden, DE
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
18 - 20 maa
Bahrein
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië
8 - 10 apr
Australië
22 - 24 apr
Italië
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika
20 - 22 mei
Spanje
27 - 29 mei
Monaco
10 - 12 jun
Azerbeidzjan
17 - 19 jun
Canada
1 - 3 jul
Groot Brittannië
8 - 10 jul
Oostenrijk
22 - 24 jul
Frankrijk
29 - 31 jul
Hongarije
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix & Circuit
18 - 20 maa
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
8 - 10 apr
Australië Albert Park
22 - 24 apr
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
20 - 22 mei
27 - 29 mei
Monaco Monte Carlo
10 - 12 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
17 - 19 jun
1 - 3 jul
Groot Brittannië Silverstone
8 - 10 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
22 - 24 jul
Frankrijk Paul Ricard
29 - 31 jul
Hongarije Hungaroring
Bekijk volledige kalender
show sidebar