user icon

Massa voelt mee met oude liefde Ferrari: "Hoop dat ze mee kunnen doen voor de overwinningen"

  • Gepubliceerd op 01 feb 2022 08:48
  • comments 8
  • Door: Bob Plaizier

Aankomend seizoen zal alles anders zijn in de Formule 1. Er gaan immers nieuwe reglementen in en daardoor kan de slagorde stevig door elkaar worden gehusseld. Toch houdt men een slag om de arm, de topteams van de afgelopen jaren kunnen zomaar bovenaan de apenrots blijven zitten.

Veel teams willen echter de aanval openen op de top, zo ook het team van Ferrari. De legendarische renstal viel de afgelopen twee seizoenen in een zwart gat en men wil de weg omhoog weer inzetten. De Italiaanse ploeg laat niets aan het toeval over en men is al geruime tijd bezig met de ontwikkelingen voor de aankomende auto.

Mercedes & Red Bull

Voormalig Ferrari-coureur Felipe Massa heeft er echter een hard hoofd in. De Braziliaan reed van 2006 tot 2013 voor het team en voorziet geen groot succes in 2022. Tegenover het Spaanse AS is hij helder: "Ik denk dat de grote teams nog steeds aan kop zullen liggen, we hebben het dan over Mercedes en Red Bull. Maar misschien komen daar Ferrari en McLaren nog bij. Normaliter rijden de grote teams vooraan."

Fan

Toch hoopt Massa diep in zijn hart dat zijn voormalige Italiaanse liefde snel weer terugkeert aan de kop van het veld. "Ik hoop dat Ferrari in 2022 door de veranderingen weer mee kan gaan doen om de overwinningen. Ik ben een echte Ferrari-fan. Maar het is zeker niet makkelijk. Het gaat gepaard met veel hard werk en je moet je hoofd koel houden voor goede resultaten."

Reacties (8)

Login om te reageren
  • Totalia

    Posts: 1.228

    Ik denk dat Ferrari zo nu en dan in 2022 het te kloppen team is…… de geluiden zijn positief zowel over de auto als de motor!

    • + 0
    • 1 feb 2022 - 08:58
    • 15x je inzet voor Leclerc en 23x voor Sainz, ik zou het wel weten dan ;)

      • + 0
      • 1 feb 2022 - 11:04
    • Gokken is slecht en moet verboden worden.

      • + 0
      • 1 feb 2022 - 12:46
    • Nee Commando, gokken is een bezigheid net zoals bijvoorbeeld drank waar een klein deel van de mensen niet goed mee om kan gaan, en daardoor in de problemen komt. Moeten we het dan maar gaan verbieden?

      Ik gok al mijn hele leven, heb nooit schulden gehad en zal ze ook nooit krijgen. Ik vind het leuk om af en toe geld in te zetten op sport en dat moet ook gewoon kunnen.

      Uiteindelijk kan alles gevaarlijk en verslavend worden, ook bijvoorbeeld beleggen in crypto of aandelen.
      Ik word een beetje moe van mensen die maar alles willen verbieden en in zo min mogelijk vrijheid willen leven.

      Waar ik overigens wél voorstander van ben is goede voorlichting over bijvoorbeeld gokken (maar ook over beleggen en drank) zodat mensen leren in te zien wat de gevaren kunnen zijn.

      Doe het met mate en doe het vooral niet met geld dat je niet kan missen.

      • + 0
      • 1 feb 2022 - 14:02
    • Totalia

      Posts: 1.228

      Damon waar moet ik zijn …..

      • + 0
      • 1 feb 2022 - 14:31
    • @Totalia,
      BetCity.

      • + 0
      • 1 feb 2022 - 14:41
  • Ach, is dit niet altijd Ferrari geweest. Periodes van droogte en periodes van ongekende successen. Met name 2020 was natuurlijk verschrikkelijk, maar dat had een hele verklaarbare reden. Afgelopen jaar was de stijgende lijn voor mij in ieder geval al weer goed herkenbaar.

    De geluiden uit Italië zijn positief hoor ik steeds, en ik kijk dan ook enorm uit naar de tests. Of ze meteen voor de titel mee kunnen doen... dat lijkt me vrij enthousiast maar hier en daar een overwinning is niet eens ondenkbaar. Eerst maar eens zien hoe dat ding op de rails ligt :).

    • + 0
    • 1 feb 2022 - 09:04
  • Cyrus

    Posts: 195

    Het zou mooi zijn als Ferrari weer meedoet om te prijzen. Daar horen zijn wel thuis

    • + 0
    • 1 feb 2022 - 18:57

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2022

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welk team gaat verrassen in het 2022-seizoen?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land BR
  • Geb. datum 21 apr 1981 (41)
  • Geb. plaats Sao Paulo, BR
  • Gewicht 59 kg
  • Lengte 1,66 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
18 - 20 maa
Bahrein
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië
8 - 10 apr
Australië
22 - 24 apr
Italië
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika
20 - 22 mei
Spanje
27 - 29 mei
Monaco
10 - 12 jun
Azerbeidzjan
17 - 19 jun
Canada
1 - 3 jul
Groot Brittannië
8 - 10 jul
Oostenrijk
22 - 24 jul
Frankrijk
29 - 31 jul
Hongarije
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix & Circuit
18 - 20 maa
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
8 - 10 apr
Australië Albert Park
22 - 24 apr
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
20 - 22 mei
27 - 29 mei
Monaco Monte Carlo
10 - 12 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
17 - 19 jun
1 - 3 jul
Groot Brittannië Silverstone
8 - 10 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
22 - 24 jul
Frankrijk Paul Ricard
29 - 31 jul
Hongarije Hungaroring
Bekijk volledige kalender
show sidebar