user icon

Rosberg leefde mee met Mercedes: "Het deed verschrikkelijk veel pijn"

  • Gepubliceerd op 01 jan 2022 12:12
  • comments 22
  • Door: Bob Plaizier

De bizarre titelstrijd van afgelopen seizoen zal nog velen jaren onderwerp van discussie zijn. Hamilton-fans zijn nog steeds boos over de manier waarop de wedstrijdleiding omging met de safety car-procedure en bij het Verstappen-kamp is de vreugde nog steeds zeer groot. 

Enkelvoudig wereldkampioen Nico Rosberg kan de teleurstelling wel begrijpen. De Duitser leeft mee met zijn voormalig werkgever Mercedes. Het doet hem dan ook nog een beetje pijn. Hij wordt geciteerd door Express: "Ik voelde pijn, enorme pijn. Ik heb geen banden meer met Mercedes maar het voelt nog steeds als familie. Het deed verschrikkelijk veel pijn."

99 procent

Hamilton verloor de titel in het zicht van de haven. De late safety car gooide immers roet in het eten. Het steekt, ook bij Rosberg: "Ze waren 99 procent zeker van de titel, tot de laatste drie rondjes. Nadat ze verloren ,en dan vooral op zo'n manier waar ze niets aan konden doen, was er ongelofelijke pijn. Het is heel erg jammer dat het zo eindigde. Het is jammer dat het eindigde met zo'n rare beslissing van de FIA."

Reacties (22)

Login om te reageren
  • Joeppp

    Posts: 5.090

    Het doet hem dan ook nog een beetje pijn. "Ik voelde pijn, enorme pijn. Ik heb geen banden meer met Mercedes maar het voelt nog steeds als familie. Het deed verschrikkelijk veel pijn."

    Ik weet niet wat Nico voelt als hij niet een beetje maar veel pijn voelt. Als dit zijn omschrijving is van een een beetje denk ik dat Nico een beetje labiel aan het worden is. Ik denk als Nico zegt dat ie een beetje naast de pot geplast heeft je beter met lieslaarzen naar binnen kan en perslucht op je rug.

    • + 1
    • 1 jan 2022 - 12:20
    • Hamilton had ook geen banden meer.

      • + 2
      • 1 jan 2022 - 12:58
    • Op het moment zelf toen het gebeurde deed ‘t verschrikkelijk veel pijn.
      Nu, een paar weken later op 1 januari doet het hem nog steeds een beetje pijn.

      Is toch niet zo moeilijk te begrijpen @Joeppp?

      • + 0
      • 1 jan 2022 - 13:24
    • Musicman

      Posts: 119

      Als Nico zichzelf online en by Sky F1 gevolgd had ,

      had ie kunnen zien ,dat ie meestal Tegen Lewis propageert ,slechte grappen maakt over Lewis ,en hoopt dat Max wint .

      Nico is een beetje een gladde Wezel die precies zegt wat correct is , maar ondertussen iets anders denkt.

      • + 3
      • 1 jan 2022 - 14:34
    • snailer

      Posts: 6.753

      Ik heb dat toch anders gezien, Musicman. De voorspellingen van Rosberg waren altijd het zelfde: Even goed, maar Hamilton zou winnen door zijn ervering. Motivatie: Hamilton is onverslaanbaar zonder spelletjes.

      • + 0
      • 1 jan 2022 - 17:19
    • AUDI_F1

      Posts: 1.870

      Het doet hem dus pijn dat zijn voormalige team maat van 2016, waarbij hij niks schuwde om bij hem in het hoofd te komen, dat hem dat pijn doet. Mercedes is als team wel kampioen geworden.

      • + 0
      • 1 jan 2022 - 22:50
  • John6

    Posts: 5.986

    Als je over de streep als eerste komt heb je gewonnen, de rest is rijk rekenen.

    • + 3
    • 1 jan 2022 - 12:42
    • nr 76

      Posts: 2.680

      Om de 1 of andere reden schiet Montreal 2019 me te binnen. Geen idee waarom eigenlijk.

      • + 0
      • 1 jan 2022 - 19:25
  • Waarom heb ik toch zo’n vermoeden dat Nico enorm aan het juichen was die laatste ronde?

    • + 4
    • 1 jan 2022 - 12:47
    • Dat beeld heb ik ook voor me! Een juichende, dansende en springende Rosberg.
      Dan even afkoelen en schijnheilig dit zeggen. Gekkie!

      • + 4
      • 1 jan 2022 - 13:06
    • Rimmer

      Posts: 9.106

      De enige pijn die Nico voelt is het feit dat er nu nog iemand is die Lewis voor de titel verslagen heeft. En dit keer niet met dezelfde auto maar zelfs met een mindere :)

      • + 9
      • 1 jan 2022 - 13:07
    • Nico heeft zijn mindgames ff afgestoft...

      Hij pepert die gasten van Mercedes nog maar eens in dat ze verschrikkelijk veel pijn moeten voelen...

      • + 2
      • 1 jan 2022 - 13:30
    • Schumi86

      Posts: 254

      haha idd

      • + 0
      • 1 jan 2022 - 14:15
    • Reken maar dat Nico (net als ik) een deuk in het plafond heeft gekopt die laatste ronde.

      • + 2
      • 1 jan 2022 - 15:05
    • Hoe zou hij zich hebben gevoeld bij het ophouden van Lewis door Perez in sector drie waardoor Max in de pitwindow kon blijven? Vast superverdrietig!

      • + 0
      • 2 jan 2022 - 00:06
  • Goed om te lezen dat we het jaar met recyclen beginnen...

    • + 2
    • 1 jan 2022 - 13:59
  • Romario

    Posts: 230

    Kom je met dat zielige gedoe toch weer in het nieuws. Mediageil die mannetjes van de ster! Zielig he?

    • + 0
    • 1 jan 2022 - 15:36
  • racepace1

    Posts: 131

    ik denk dat ie zich helemaal de tering gelachen heeft..... weet het wel zeker hahahaha

    • + 0
    • 1 jan 2022 - 18:55
  • Het zal wel !

    • + 0
    • 1 jan 2022 - 19:10
    • Nico zat op FirstRow om Max te feliciteren met zijn titel...

      • + 0
      • 1 jan 2022 - 20:22
  • SennaS

    Posts: 1.709

    Leedvermaak van Nico druipt er vanaf.
    Het zit hem nog hoog dat hij verslagen is door Lewis en dankzij een dnf van Lewis wk is geworden.

    • + 1
    • 1 jan 2022 - 20:40
    • In dat geval zou Lewis al helemaal totaal ten onrechte de titel hebben gekregen dit jaar…

      • + 0
      • 2 jan 2022 - 18:42

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Gaat Lewis Hamilton door in de Formule 1?

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (24)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa 2021
Bahrein
16 - 18 apr 2021
Italië
30 - 2 mei 2021
Portugal
7 - 9 mei 2021
Spanje
20 - 23 mei 2021
Monaco
4 - 6 jun 2021
Azerbeidzjan
18 - 20 jun 2021
Frankrijk
25 - 27 jun 2021
Oostenrijk
2 - 4 jul 2021
Oostenrijk
16 - 18 jul 2021
Groot Brittannië
30 - 1 aug 2021
Hongarije
27 - 29 aug 2021
België
3 - 5 sep 2021
Nederland
10 - 12 sep 2021
Italië
24 - 26 sep 2021
Rusland
8 - 10 okt 2021
Japan
8 - 10 okt 2021
Turkije
22 - 24 okt 2021
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov 2021
Mexico (land)
12 - 14 nov 2021
Brazilië
19 - 21 nov 2021
Qatar
3 - 5 dec 2021
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec 2021
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa 2021
16 - 18 apr 2021
30 - 2 mei 2021
7 - 9 mei 2021
20 - 23 mei 2021
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun 2021
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun 2021
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun 2021
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul 2021
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul 2021
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug 2021
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug 2021
3 - 5 sep 2021
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep 2021
Italië Monza
24 - 26 sep 2021
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt 2021
8 - 10 okt 2021
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt 2021
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov 2021
12 - 14 nov 2021
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov 2021
3 - 5 dec 2021
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec 2021
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar