user icon

Bottas kijkt uit naar Alfa Romeo-periode: "Ik verwacht dat er minder druk zal zijn"

  • Gepubliceerd op 08 dec 2021 16:04
  • comments 21
  • Door: Bob Plaizier

Nog één race en dan zit de Mercedes-loopbaan van Valtteri Bottas erop. De Finse coureur vertrekt aankomend seizoen naar het team van Alfa Romeo en zal daar veel minder onder druk staat dan hij nu doet. Ook heeft hij voor het eerst in jaren een meerderjarig contract getekend, een hele verandering voor de Fin.

Aankomend weekend zal Bottas nog alles op alles zetten om zijn huidige teamgenoot Lewis Hamilton aan de titel te helpen. Maar daarna vertrekt hij naar zijn nieuwe werkgever waar hij de nieuwe kopman zal zijn. Aankomend seizoen is debutant Guanyu Zhou daar immers zijn nieuwe teamgenoot.

Minder druk

Bottas kijkt er naar uit. In gesprek met de Finse krant Iltalehti is hij heel erg open: "Ik verwacht dat er zeker minder druk zal zijn maar ik zal zeker weten ook meer verantwoordelijkheden hebben. Er moet een hoop werk worden verricht om dat team hogerop te helpen."

Gemengde gevoelens

De Finse coureur kijkt met gemende gevoelens terug op zijn Mercedes-periode. Hij is eerlijk: "Ik heb overduidelijk niet mijn hoofddoel bereikt. Ik heb alles geprobeerd. Ik had zeker niet altijd geluk maar het was ook lastig om een teammaat te verslaan die één van de beste coureurs uit de geschiedenis is."

Reacties (21)

Login om te reageren
  • Het gaat je goed Bottas.

    • + 2
    • 8 dec 2021 - 16:07
    • Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan?
      Waarvoor zijn we hier op aard?
      Wie weet wat er is als wij moeten gaan?
      Hoelang duurt nog de nacht?
      Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan?
      Waarvoor zijn we hier op aard?
      Wie weet wat er is als wij moeten gaan?
      Hoelang duurt nog de nacht?
      Vanaf de dag dat je wordt geboren
      Is er één ding in je leven al bepaald
      Maar we zullen ons er niet aan storen
      Dat je op een dag door iemand wordt gehaald
      Er is daarboven een plaatsje voor je vrij
      Dan zingen ze voor jou, hetzelfde als voor mij
      Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan?
      Waarvoor zijn we hier op aard?
      Wie weet wat er is als wij moeten gaan?
      Hoelang duurt nog de nacht?
      Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan?
      Waarvoor zijn we hier op aard?
      Wie weet wat er is als wij moeten gaan?
      Hoelang duurt nog de nacht?
      Hoelang duurt nog de nacht?

      - Herman Finkers

      • + 0
      • 8 dec 2021 - 20:24
  • Geen "Valtteri this is James of Toto" meer aan Bottas z'n polonaise, lekker cruisen.

    • + 2
    • 8 dec 2021 - 16:07
    • 'Hunt him down Valteri!''

      • + 0
      • 8 dec 2021 - 16:31
    • Toch zal Bottas zeker niet bij Alfa Romeo gaan zitten uitbuiken...

      • + 0
      • 8 dec 2021 - 20:11
  • 1 stap verder naar de vergetelheid..

    jammer voor hem, hij heeft nooit de echte steun van mercedes gehad (anders geef je hem wel een meerjarig contract) en werd alleen afgerekend op het steunen van all mighty tu-tu- hamilton.
    wel gebied de werkelijkheid te zeggen, een hoogvlieger was hij nou ook weer niet.

    • + 0
    • 8 dec 2021 - 16:31
    • Inderdaad. Hij heeft een trofee kast dankzij Mercedes, en daar mag hij blij mee, en trots op zijn.


      Zo ...

      • + 0
      • 8 dec 2021 - 19:52
  • Mr.Rofl

    Posts: 544

    Sauber/Alfa Romeo begint steeds meer te lijken op een Fins bejaardenhuis.

    • + 2
    • 8 dec 2021 - 16:34
    • Bazinga

      Posts: 251

      Dat zal Bottas niet leuk finnen.

      • + 2
      • 8 dec 2021 - 17:54
    • Met een Chinese keuken.

      • + 1
      • 8 dec 2021 - 20:07
  • mordor

    Posts: 1.456

    zondag er nog effe uit met de knaller van de week! Best Wingman ever

    • + 1
    • 8 dec 2021 - 16:59
  • Minder druk? Dat kan maar anderzijds zal hij wel meer in druk verkeer rondrijden.

    • + 1
    • 8 dec 2021 - 17:16
    • nr 76

      Posts: 2.709

      Maar dan is ie natuurlijk juist op zijn best!
      #raceskills

      • + 1
      • 8 dec 2021 - 19:08
    • In dat verband is het ook nog af te wachten of de volgende zin uit het bericht van kracht wordt of blijft @Snelrondje...

      “Maar daarna vertrekt hij naar zijn nieuwe werkgever waar hij de nieuwe kopman zal zijn.”

      Is afwachten wat Zhou gaat doen. Verwacht dat Valtteri in de kwalificatie wel de overhand zal hebben, maar vervolgens het racen in verkeer?

      “Valtteri, Guanyu is faster then you, let him pass...”

      Blijft afwachten...

      • + 0
      • 8 dec 2021 - 20:19
  • Man wie kijkt er nu uit om in de achterhoede je rondjes wat af te werken.

    • + 0
    • 8 dec 2021 - 19:46
  • Hij is goed over een rondje, maar inhalen en verdedigen is een ramp. Dat word wat in de middenmoot als je zoveel moeite hebt met Ricciardo en Ocon terwijl je in de beste auto zit. Ik geloof oprecht dat hij het af zou leggen tegen Piastri. Ik had er alles aan gedaan om die over te nemen van Alpine, of te huren. Ik zie in Piastri een nieuwe absolute wereldtopper. Die kerel verslind alles wat op zijn pad komt. Schande dat hij de kans niet krijgt voorlopig!

    • + 0
    • 8 dec 2021 - 20:14
    • Er zijn veel coureurs die het in de klasses voor de F1 helemaal geweldig doen of zelfs buitengewoon goed, maar zodra ze bij de f1 komen, blijkt de f1 toch een heel andere wereld en vallen ze tov de andere 19 rijders, toch tegen. Albon is wat mij betreft zo'n voorbeeld. Ik blijf van mening dat de auto van Redbull dat jaar gewoon erg lastig was, maar Albon was ook iemand die in elke klasse erg goed was en zelfs domineerde. In de f1 op een paar fenominale inhaalacties niet echt veel van terug gezien. Hopelijk laat hij bij Williams ( of hoe dat team straks ook moge gaan heten ) hele mooie dingen zien.

      • + 0
      • 9 dec 2021 - 01:22
    • Albon werd geen kampioen in de F2. Als Piastri dit jaar kampioen wordt heeft hij alle klassen gewonnen in zijn eerste jaar. Natuurlijk geen garantie voor de F1, maar het is een tijd geleden dat iemand dit heeft laten zien en dat verdiend naar mijn mening een stoeltje in de F1. Meer als Schumacher, Mazepin, Albon, Zhou, Tsunoda, Vettel en Stroll en hij zal hongeriger zijn dan Bottas. De leercurve van Piastri is echt bizar om te zien. Grotere talenten bestaan niet en meer dan dat kan je niet presteren. Maar toch geen F1.

      • + 0
      • 9 dec 2021 - 21:17
  • Voor mij heeft ie het goed gedaan buiten .......jeweet wel wie geen een race mist weet waarover ik het heb mooi palmares en hopen dat laferrari een raket tot uwer beschikking steld
    Bij alfa is hij leading man en moet hij een rookie weerstaan
    Komt wel goed behoort tot de top zeker weten

    • + 0
    • 9 dec 2021 - 01:42

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Gaat Lewis Hamilton door in de Formule 1?

Coureursprofiel

  • Team Alfa Romeo Racing
  • Punten 1.549
  • Podiums 61
  • Grand Prix 141
  • Land FI
  • Geb. datum 28 aug 1989 (32)
  • Geb. plaats Nastola, FI
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa 2021
Bahrein
16 - 18 apr 2021
Italië
30 - 2 mei 2021
Portugal
7 - 9 mei 2021
Spanje
20 - 23 mei 2021
Monaco
4 - 6 jun 2021
Azerbeidzjan
18 - 20 jun 2021
Frankrijk
25 - 27 jun 2021
Oostenrijk
2 - 4 jul 2021
Oostenrijk
16 - 18 jul 2021
Groot Brittannië
30 - 1 aug 2021
Hongarije
27 - 29 aug 2021
België
3 - 5 sep 2021
Nederland
10 - 12 sep 2021
Italië
24 - 26 sep 2021
Rusland
8 - 10 okt 2021
Japan
8 - 10 okt 2021
Turkije
22 - 24 okt 2021
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov 2021
Mexico (land)
12 - 14 nov 2021
Brazilië
19 - 21 nov 2021
Qatar
3 - 5 dec 2021
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec 2021
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa 2021
16 - 18 apr 2021
30 - 2 mei 2021
7 - 9 mei 2021
20 - 23 mei 2021
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun 2021
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun 2021
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun 2021
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul 2021
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul 2021
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug 2021
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug 2021
3 - 5 sep 2021
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep 2021
Italië Monza
24 - 26 sep 2021
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt 2021
8 - 10 okt 2021
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt 2021
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov 2021
12 - 14 nov 2021
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov 2021
3 - 5 dec 2021
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec 2021
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar