user icon

Verwachtingen Verstappen niet optimistisch: "Het gat is te groot"

  • Gepubliceerd op 20 nov 2021 18:40
  • comments 19
  • Door: Rob Veenstra

De Grand Prix van Qatar staat voor het eerst op de F1-kalender en dus is het circuit van Losail voor iedere coureur nieuw. De ontdekking zal vooral bij Lewis Hamilton een lach op zijn gezicht tonen, want hij verslond titelrivaal Max Verstappen met bijna 5 tienden in de kwalificatie.

Pessimistisch

De Red Bull-coureur is dan ook niet hoopvol over zijn kansen voor morgen. Het gat van 0.455 achter de Mercedes is te groot. Verstappen zei tegen Ziggo: "Er zat niet meer in helaas. Toen ik over de finish kwam dacht ik dat het een goed rondje was, maar toen hoorde ik het gat. Ja dat is best groot."

"We hadden sowieso niet het makkelijkste weekend om de auto af te stellen, maar dat gat is wel te groot vind ik. Evengoed toch tweede, er kan van alles gebeuren maar als je zo'n groot gat hebt verwacht ik in de race ook niet zoveel."

De tweede startplaats was het maximale voor de Nederlander, die aan de vuile kant van het circuit zal starten, al is het alsnog op de eerste startrij. "Ik weet niet of het een goede plek is, daar denk ik niet te veel over na. We zien het vanzelf wel. Gas erop en zoveel mogelijk punten halen", zo sloot Verstappen af.

Reacties (19)

Login om te reageren
  • FGRacing

    Posts: 128

    De druiven worden zuurder en zuurder voor max

    • + 1
    • 20 nov 2021 - 18:41
    • Mick34

      Posts: 738

      Het is over. 8 maanden lang is het enorm close geweest, maar sinds vorig weekend is er iets met de auto van Hamilton gebeurd, waardoor Max nu compleet kansloos is...

      Kan dit op een eerlijke manier zo gebeuren? Ik heb er m'n twijfels bij.

      • + 8
      • 20 nov 2021 - 19:11
    • het is nog lang niet over. De druiven zijn idd wat zuurder (wat voor sommigen misschien wel ff goed is), maar er hoeft ook nog maar 1 zoete tussen te zitten om weer een heel ander beeld te krijgen. Het is momenteel nog redelijk 50/50 en zelfs als Lewis de komende 2 wedstrijden wint heeft Verstappen in Abu Dhabi nog een redelijke kans om alsnog de titel te pakken. En anders proberen we het volgend jaar gewoon weer.

      • + 1
      • 20 nov 2021 - 19:27
    • SEN1

      Posts: 1.545

      Het is een vreemde situatie, dat is één ding wat zeker is.

      • + 0
      • 20 nov 2021 - 19:28
    • alleen met vies spel kan max nog kampioen worden, als ik marko was zou ik gasly en perez de opdracht geven om hamilton eraf te tikken in de komende 3 wedstrijden.

      • + 0
      • 20 nov 2021 - 23:39
    • SennaS

      Posts: 899

      Petertje,
      Zitten we op bots autootjes te wachten?
      Bottas kan toch morgen ook gaan beuken? Hij is meestal in de buurt van Max te vinden.
      Gas en per zijn niet vaak in de buurt van Lewis.
      Zoiets willen we niet zien.

      • + 0
      • 21 nov 2021 - 01:07
  • Aviflex

    Posts: 1.292

    Volgens horner is hij senna voorbij:).

    • + 4
    • 20 nov 2021 - 18:47
    • Remco_F1

      Posts: 329

      Wat een domme en nutteloze reactie! Je kunt ook gewoon niet reageren.

      • + 4
      • 20 nov 2021 - 18:48
    • SennaS

      Posts: 899

      Zegt Horner dat serieus?

      • + 0
      • 21 nov 2021 - 01:08
  • Remco_F1

    Posts: 329

    Alleen technische fouten bij Merc. kunnen Max nog helpen denk ik.

    • + 0
    • 20 nov 2021 - 18:48
    • Morgen ff Lewis eraf bowlen, en de titel is binnen striking distance ;)

      • + 0
      • 20 nov 2021 - 18:50
    • Remco_F1

      Posts: 329

      Bowlen is een andere sport haha, zal Max daar ook goed in zijn?

      • + 0
      • 20 nov 2021 - 19:05
    • Beetle

      Posts: 1.694

      Schwantz, Botstas denkt daar precies hetzelfde over. ff Max eraf bowlen en m'n kerstbonus is binnen...

      • + 0
      • 20 nov 2021 - 20:14
    • SennaS

      Posts: 899

      Bi eraf bowlen kun je zelf de pineut zij he. Je rijdt zelf niet een een tak of zo.

      • + 0
      • 21 nov 2021 - 01:09
  • Gas erop en van bottas niet verwachten dat hij zal wijken.
    Thuiskomen is de boodschap nu en de laatste 2 races .Wat een slot

    • + 0
    • 20 nov 2021 - 19:39
  • marcio

    Posts: 2.858

    Je gaat mij niet wijsmaken dat die snelheid alleen aan die achtervleugel te danken is. Mercedes heeft nog een slimmigheidje uit hun hoge hoed getoverd. Geen wonder dat Horner en Marko wild om zich heen aan het slaan zijn met allerlei verdachtmakingen. Ze kunnen beter zelf in de spiegel kijken. De voorgaande jaren waren zij een kei in het verder ontwikkelen van de wagen. De afgelopen weken lijkt het alsof zij op dat gebied door Mercedes zijn voorbijgestreefd.

    • + 2
    • 20 nov 2021 - 20:05
    • SennaS

      Posts: 899

      Het steeds mer de vinger wijzen en zoeken naar iet helpt ook niet echt. Laat dat aan de fia over en besteed die speurwerk tijd van Newey aan je eigen auto. Bv aan die van perez.

      • + 0
      • 21 nov 2021 - 01:11
    • die wagen is nooit het beste geweest, ook vandaag zag je het weer: Perez haalt niet eens Q3 op ROOD!. Je bent gewoon gepiepeld in Silverstone en hongarije. dat zei ik toen al en dat zeg ik nu weer. het is dan ook gewoon over en sluiten als Lewis niet uitvalt.

      • + 0
      • 21 nov 2021 - 05:08
  • T blijven Duitsers, ze zijn niet te vertrouwen. Je ziet aan die toto kop en houding en een partij toneel speelt net als hamsterton, ze hebben iets in die auto gedaan waardoor die ineens t hele velt met alle gemak voorbij gaat......kijk naar al die jaren hiervoor als die merc niet vooraan stond was t niks met ze... zoveel vermogen nu bizare. Daarom vind ik t echt bizar hoe geweldig hij gevonden word.... die 7 titels heb die auto gehaald en had elk ander talent ook gehaald met die auto.... Rosberg dag nou mooier dan dit word t niet ik kap er mee want volgend jaar zijn we weer tegen elkaar aan t strijden voor de winst. Geeft toch geen voldoening man.... een acteur is hammi want toen t even te heet werd en max telkens de snellere was . En de auto's redelijk gelijk waren. Kwamen de foute en gejank en viel doe ze team af 🤣 en Silverstone heb hij geluk gehad. Als max letsel had of erger was t klaar met hem. Ik snap nog steeds niet waarom hij daar zo makkelijk van afgekomen is.... hij heb ook een kleurtje dus moeten hem voorzichtig behandelen gadverdame met ze black lives toneel stukkie. Op je knieen. Soort tupac molcom wannabee ken je nagaan hoe hoog tie t in ze bolletjes heb..... die hadden gezegt wtf doe jij nou mafferd ... Die Russel gaat hem opeten en misschien kapt tie er wel mee.... want als dat gebeurd weet hij ook dat die 7 titels snel vergeten zijn.
    Zo moes er effe uit 🙃

    • + 0
    • 21 nov 2021 - 06:33

QA Grand Prix van Qatar

Lokale tijd 

QA Grand Prix van Qatar

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.514
  • Podiums 96
  • Grand Prix 255
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (24)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov
Mexico (land)
12 - 14 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Qatar
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov
12 - 14 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar