user icon

Max Verstappen emotieloos na P2: "Je kon het al zien aan Checo"

  • Gepubliceerd op 20 nov 2021 16:16
  • comments 20
  • Door: Brick van Boxtel

Red Bull Racing stelde teleur tijdens de kwalificatie in Qatar. Op het nieuwe circuit voor de Formule 1 kwam Sergio Perez niet verder dan de elfde plaats, Max Verstappen finishte achter Lewis Hamilton op P2.

Verstappen hoopte op een pole, maar die kwam er niet. In zijn laatste rondje was er code geel, waarvan de Nederlander last had. Hij verbeterde uiteindelijk zijn tijd wel, maar moest wat inhouden na de gele vlag. De coureur moet het in zijn eentje opnemen morgen tegen twee Mercedessen. Valtteri Bottas finishte als derde.

Max Verstappen baalde van de kwalificatie en had gehoopt op een beter resultaat, maar hij is wel tevreden over zijn rondes: “Ik miste een beetje tempo. Ik denk dat het weer een beetje lastige kwalificatie was voor ons als team.”

Perez niet Q3

Max weet dat hij alleen moet vechten morgen, maar dat rekent hij Perez niet aan: “Je kon al zien, mede doordat Checo niet eens in Q3 kwam, dat we veel aan het worstelen waren. Toch nog steeds tweede, dat is dan wel verdiend.”
 
Over de race van morgen zei de 24-jairge Nederlander: “Het is nog niet gespeelt, want morgen is pas de race. Het is altijd moeilijk te zeggen omdat we hier nog nooit een race hebben gereden. We moeten gewoon aan onze start werken en zien waar we eindigen. We zullen ons nu volledig op de race moeten focussen.”

Reacties (20)

Login om te reageren
  • Die Lewis is zoveel sneller dat hij hem zo weer inhaalt mocht Max beter starten..

    • + 1
    • 20 nov 2021 - 16:20
    • En dan duwt Max ham weer van de baan af, en hebben wij (en de stuwarts) de komende 2 weken weer mooi wat om over te l*llen.

      • + 3
      • 20 nov 2021 - 16:25
    • markos

      Posts: 350

      Wat heeft de stuwarts hier mee te maken? Die kijkt alleen maar de stuwing en zo.

      • + 0
      • 20 nov 2021 - 17:37
  • Numnum

    Posts: 3.450

    Keihard afgedroogd…

    • + 5
    • 20 nov 2021 - 16:23
  • Joeppp

    Posts: 4.844

    Hier is weinig tegen de beginnen dus ook niet iets om je druk over te maken als coureur. Zo te zien heeft Mercedes iets gevonden wat in 3 races niet meer in te halen is en het enige wat je dan kan doen is als tweede starten en hopen op een wonder. Perez is natuurlijk genant en geen excuses voor te vinden. Starten achetr Yuki en Gasly, hoe krijg je het voor elkaar als je strijd om het kampioenschap.

    • + 0
    • 20 nov 2021 - 16:35
  • Groot probleem. Mercedes is ineens terug superieur en vooral de laatste 3 races zijn in zandbakken. Mochten het nu technische circuits zijn waar de piloot het verschil kan maken …

    • + 0
    • 20 nov 2021 - 16:39
  • dizzy

    Posts: 1.443

    Gespeelt? Serieus? Wat moet ik anders zeggen over deze Q?

    • + 2
    • 20 nov 2021 - 16:46
  • GHM65

    Posts: 653

    Zeker nog niet gespeeld. Die 'Gasly' ribbetjes zijn weinig vergevingsgezind, zo te zien. Bottas heeft zo te horen echt zijn zinnen gezet op bocht dus hij zal dan wel niet van z'n plek komen morgen. Wat mij verder opviel was het vrij 'vlakke' commentaar van Mol. Alsof hij ondertussen de Toto zat in te vullen of zo.

    • + 0
    • 20 nov 2021 - 17:06
    • Sander

      Posts: 100

      Het was nou ook niet echt retespannend omdat je al snel zag dat het verschil te groot zou zijn. Hij hoeft het ook niet spannender te maken dan het al is, dan doen er al genoeg.

      • + 0
      • 20 nov 2021 - 17:33
  • Laat ons hopen dat racepace toch beter is in Mexico wist Bottas en Hamilton ook 1-2 te pakken met 0,350 tiende en we weten hoe die race is verlopen. Al denk ik ook wel dat Hamilton snel aan de horizon verdwenen is.

    • + 0
    • 20 nov 2021 - 17:27
  • Pleen

    Posts: 73

    Het is nog niet gespeeld! Hij is getergd, ik zag het aan zijn hele houding! Alles op alles Max!!!

    • + 0
    • 20 nov 2021 - 17:39
    • GHM65

      Posts: 653

      Ik jaag mijn volledige Toto wallet erdoorheen! Ik zet ook alles op Ver. De volledige €2,85.

      • + 0
      • 20 nov 2021 - 17:44
  • Ik zie dat RB snelheid tekort komt tov MB dit ziet er niet goed uit voor de komende 3 races te gaan, indien de motor van LH heel blijft is het kampioenschap gedaan, MB heeft het beter voor elkaar doen weer logische dingen, bij RB staan ze om de auto heen bij het begin van de training ipv dat het klaar zoals bij MB, ik zie ze nu het erom gaat weer basis fouten maken, en met de achtervleugel, het geklungel al meerdere races achter elkaar, ik zou als ik een graat bedrijf was RB niet willen sponseren, terugkerend vele jaren zie ik dit verliezende beeld, en bij MB zie ik als fan van Max notabene alleen maar logische en begrijpelijke keuzes, hoe komt het toch dat als ze verliezen steeds maar weer jaar na jaar dit beeld te zien is. Ik heb al vele malen ook geschreven dat ik zie dat RB vermogen en topspeed tekort komt, Honda doet te weinig willen lijkt wel niet winnen, maar vooral heel blijven, daar heb je niks aan aan zo'n instelling, ben best wel teleurgesteld als ik lees wat ik hier heb geschreven.

    • + 1
    • 20 nov 2021 - 18:05
    • Remco_F1

      Posts: 329

      Mocht Max geen kampioen worden, hebben we wel een super gaaf seizoen gehad. De blijdschap hoeft niet alleen in de beker te zitten!

      • + 1
      • 20 nov 2021 - 18:33
    • FGRacing

      Posts: 128

      Eigenlijk zegt mij dat niet remco. Is ook typisch nederlands, ook blij zijn met de schoonheidsprijs. Uiteindelijk gaat het om de titel, niemand onthoudt wie tweede wordt.

      • + 0
      • 20 nov 2021 - 18:38
    • Remco_F1

      Posts: 329

      Dramatiseren is ook typisch iets Nederlands. Ik ben ook zeker niet blij met de schoonheidsprijs, maar wel erg dankbaar voor wat Max ons heeft gegeven heeft dit seizoen.

      • + 0
      • 20 nov 2021 - 18:45
    • FGRacing

      Posts: 128

      Zeker weten dat zeker. Dez strijd is prachtig geweest.Alleen koop je er niets voor of geloof jij nog in wonderen?

      • + 0
      • 20 nov 2021 - 18:48
    • Remco_F1

      Posts: 329

      Nope, het ziet er niet best uit. Wellicht kunnen ze nog iets halen uit hun protest tegen Merc.

      • + 0
      • 20 nov 2021 - 18:51
  • Er zit me nog meer dwars, ik zie Max toch net iets te veel de auto overdriven, hij zou schonere ronden moeten rijden dat levert snellere tijden op, zijn auto moet naar voren niet omhoog, hij zou het minimaal kunnen proberen om te kijken wat het brengt, en ook schade voorkomt.

    • + 0
    • 20 nov 2021 - 18:17
    • wat heb jij allemaal gezopen?

      • + 0
      • 21 nov 2021 - 09:17

QA Grand Prix van Qatar

Lokale tijd 

QA Grand Prix van Qatar

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.514
  • Podiums 96
  • Grand Prix 255
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (24)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov
Mexico (land)
12 - 14 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Qatar
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov
12 - 14 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar