user icon

Verstappen kan lachen om boete: "Hoop dat ze er lekker van dineren met veel wijn"

  • Gepubliceerd op 14 nov 2021 11:18
  • comments 30
  • Door: Bob Plaizier

Max Verstappen kreeg zaterdag een boete van 50.000 euro voor het aanraken van Lewis Hamiltons illegale achtervleugel op vrijdag. Achteraf kon de Nederlandse Red Bull-coureur hartelijk lachen om de boete voor zijn overduidelijke inspectie werkzaamheden na de normale kwalificatie.

Verstappen loopt in ieder geval niet weg voor de zaakjes. Hij reageert bij Motorsport.com: "Ik was overduidelijk aan het kijken naar de achtervleugel. Ik bedoel, je kon op de video overduidelijk zien wat ik aan het doen was. Ik was aan het checken hoeveel de achtervleugel aan het doorbuigen was op dat moment. Het ging niet om DRS."

Van de boete ligt Verstappen overigens geen nacht wakker. Hij kan er wel om lachen: "Ik hoop dat ze er een lekker diner van hebben met veel wijn. Ik hoop op goede, dure wijn. Dat zou fijn zijn. Ze kunnen mij ook uitnodigen, ik betaal wel voor het diner."

Reacties (30)

Login om te reageren
  • MIsschien een idee dat de 50.000 ergens naartoe gaat waar het echt nodig is. Die sterren leven sowieso ver van de werkelijkheid. Geen idee hoe is om van 35 euro per week rond te komen,zoals veel gezinnen in Nederland momenteel.

    • + 4
    • 14 nov 2021 - 11:37
    • Golf-GTI

      Posts: 746

      Waar komt dit nou weer vandaan? "Geen idee hoe is om van 35 euro per week rond te komen,zoals veel gezinnen in Nederland momenteel."

      Je lijkt wel de regering hoe die "feiten" verkondigen....

      • + 3
      • 14 nov 2021 - 11:39
    • die 50.000 gaat naar een goed doel, was gisteren al bekend.

      • + 1
      • 14 nov 2021 - 11:48
    • Golf, die heb je wel hoor. ik weet niet hoeveel maar Behoorlijk wat.

      • + 1
      • 14 nov 2021 - 11:50
    • Ik ben vrijwilliger bij de voedselbank en ben het helemaal met je eens.

      • + 6
      • 14 nov 2021 - 11:53
    • Gewoon om je heen kijken Golf GTI

      • + 1
      • 14 nov 2021 - 12:01
    • Mooi dat het naar een goed doel gaat overigens

      • + 1
      • 14 nov 2021 - 12:02
    • Dat doe je goed @leclercfan.
      Top

      • + 1
      • 14 nov 2021 - 12:23
    • Golf-GTI

      Posts: 746

      Ik woon in Duitsland en zie dat niet in NL, maar ja ik kijk ook niet (hier) overal....
      Natuurlijk is armoede en groot probleem en in schril contrast met de wereld van F1.

      Het zou wel een idee zijn als er meer geld boetes komen ;-) en die dan in het land/stand van de actuele GP naar de daar voorhanden goede doelen gaan...

      • + 0
      • 14 nov 2021 - 12:35
    • Nooit gedacht dat ze een voedselbank hebben in Monaco...

      • + 2
      • 14 nov 2021 - 12:38
    • Hij is toch een Nederlander. Schwantz. Dus vandaar die opmerking. Hij rijdt zelfs voor ons landje. Dutch proud Max Verstappen 🇳🇱

      • + 0
      • 14 nov 2021 - 12:48
    • @Felipe. Max is een Nederlander, maar Leclerc niet... 😉

      • + 0
      • 14 nov 2021 - 15:09
  • inderdaad bracing. dat max kan lachen om een boete van 50000 euro laat zien hoe ver hij staat van gewone man en vrouw van deze samenleving. ik wil niet zeggen dat hij aan het zweven is maar geef mij wel de indruk daarvan. maarja als je op je 24 al multimiljonair bent door een potje goed te kunnen sturen is wel makkelijk verdient geld, dan hecht je ook niet echt veel waarde aan.

    • + 3
    • 14 nov 2021 - 11:52
    • ach hij zegt wat iedereen in die positie denkt, en dat met een knipoog, overigens gaat die 50.000 gewoon naar een goed doel uiteraard.

      • + 4
      • 14 nov 2021 - 11:54
    • RBH1

      Posts: 729

      Alsof jij ook maar 1 rondje zou kunnen rijden in zo een auto.

      • + 2
      • 14 nov 2021 - 12:03
    • OneRace

      Posts: 775

      … makkelijk verdiend geld…?

      Sorry Petertje, maar velen hebben geen enkel benul van wat een topsporter moet doen en vooral láten. En ongeveer alle topcoureurs doen dit al vanaf kindertijd. Ze investeren, durven en vooral doen! Met een beetje geluk erbij zijn ze gekomen waar ze nu zijn, maar ik zou niet al die jaren in hun schoenen willen staan.

      • + 3
      • 14 nov 2021 - 12:47
    • als je wakker ligt van 50.000 euro als F1 coureur, dan heb je daar niks te zoeken. Eén keer je auto total loss rijden kost al 20-30 keer zo veel. 1 puntje kan een verschil van vele miljoenen uitmaken. Verder is het gewoon een cynische reactie, de boete doet hem natuurlijk geen pijn, maar het is natuurlijk wel frapant dat ze nu ineens met torenhoge boete's aankomen voor iets wat jarenlang gedoogd werd. Het is ook niet voor niks dat andere coureurs er nu ook de draak mee steken.
      Maar goed, je kunt dit natuurlijk ook aangrijpen om een sneer uit te delen naar Max.

      • + 2
      • 14 nov 2021 - 13:44
  • Nu maar hopen dat die eters zich niet Verslikken...

    • + 0
    • 14 nov 2021 - 11:56
  • Laconiek doen over 'n boete van 50.000€ is wel leuk natuurlijk, maar laat ook de werkelijkheid zien van veel verdieners.

    Ik zou al beginnen met janken met 'n boete van 25€.

    • + 2
    • 14 nov 2021 - 12:22
    • Enkele jaren geleden had ik 'n boete van 1050 euro, en m'n rijbewijs twee weken kwijt.. Ben er nog steeds slecht van (les wel geleerd, dat wel!) ...


      Zo ...

      • + 1
      • 14 nov 2021 - 12:33
    • Golf-GTI

      Posts: 746

      Wat jij jankt al om 25 duizend €?

      • + 1
      • 14 nov 2021 - 12:36
    • Golf-GTI

      Posts: 746

      Hey F1 benelux, dat heb ik ook eens mogen ervaren en leren :-o

      • + 1
      • 14 nov 2021 - 14:26
    • @Golf-Gti : Het heeft zelfs m'n keuze van wagen beïnvloed. Vroeger reed ik met BMW (Ik hield wel anderhalve meter afstand! Dat dan weer wel!! 😉), tegenwoordig rijd ik met een Ford Kuga. Wat huiselijker, en ik heb minder de neiging om effe hard te gaan. Heb ook ooit 'n Golf gti gehad in m'n jeugdjaren. Golf 3... Was ook 'n leuk bakje. Goed wat overtredingen begaan in die tijd, maar toen kon het nog.
      Was ook niet abnormaal aangezien de situatie.. Ik heb rijles en driftles gekregen van m'n moeder in 'n Ford Sierra Cosworth.. (Rally was haar hobby) ...


      Zo ...

      • + 1
      • 14 nov 2021 - 22:19
    • Golf-GTI

      Posts: 746

      Die Golf GTI's heb ik pas later hier in Duitsland gereden waar ik gewoon legaal 250 km/u kon rijden :-)

      Nu rijdt ik Tiguan ook huiselijker maar heeft nog steeds 170 pk ;-)

      • + 0
      • 15 nov 2021 - 07:51
  • Ollandos

    Posts: 318

    Het gebeurd heel vaak dat naarmate de verdiensten groter worden ook de arrogantie toeneemt en de sociale betrokkenheid bij de echte werkelijkheid wat afneemt.

    • + 2
    • 14 nov 2021 - 12:50
  • Aahhhh jongens. Laat die man lachen om die boete. 50k is veel geld maar niet voor hem. Plus wat moet hij anders doen dan. Gaan huilen. Ik ben het hierin helemaal met Max eens en ik vind het een leuke grap. Ik zie hem liever zo dan dat gescheld over de boardradio’s.

    • + 1
    • 14 nov 2021 - 12:51
    • eigenlijk had hij niks moeten zeggen, een grap maken voor een straf die je krijgt klinkt zoiezo arrogant, het lijkt wel of hij met deze grap de FIA wil vertellen dat ze hem niet kan raken, terwijl de FIA hem eigenlijk heeft gematst met deze straf. hij had ook een gridstraf kunnen krijgen wat de kans voor het winnen van de WK doen verkleinen.

      • + 1
      • 14 nov 2021 - 13:37

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    10:30 - 11:30

    Vrije training 3

    11:00 - 12:00

    Race

    14:00 - 16:00

  • Vrije training 2

    14:00 - 15:00

    Kwalificatie

    14:00 - 15:00

    Snelste ronde

    14:00 - 16:00

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    10:30 - 11:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    11:00 - 12:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    14:00 - 16:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    14:00 - 15:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    14:00 - 16:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.532
  • Podiums 98
  • Grand Prix 257
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (24)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov
Mexico (land)
12 - 14 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Qatar
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov
12 - 14 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit