Officieel: HRT verkocht aan Spaanse investeringsmaatschappij Thesan
- Gepubliceerd op 04 jul 2011 14:22
-
17
- Door: Robin Smeets
"De Spaanse investeringsmaatschappij zal de ontwikkeling van Hispania Racing de komende jaren in goede banen leiden. Hierbij zullen de huidige teamleden en directeuren worden behouden. Verder gaan we op zoek naar mogelijkheden om de prestaties te optimaliseren en langzamerhand het team een meer Spaans karakter te geven. Daarbij willen we Hispania Racing definitief in Spanje laten vestigen", staat in de verklaring.
Hispania Racing kende tot nu toe een tumultueuze periode in de Formule 1. Onder de naam Campos Meta 1 werd ingeschreven voor het seizoen 2010, maar nog voor het debuut kocht Jose Ramon Carabante het team over en doopte het tot Hispania Racing Team om. Colin Kolles, die door Force India op straat was gezet, werd aangesteld als teambaas, maar volgens de laatste berichten zal hij ergens in de komende maanden vertrekken.
Trending nieuws
-
Tijdschema GP Oostenrijk: Zo laat komt Verstappen in actie op Red Bull-Ring
Na een weekend zonder Formule 1 maakt de koningsklasse zich op voor de Grand Prix van Oostenrijk. Op de iconische Red...
22 jun 2026 12:46 -
'Red Bull zet alles op alles en doet Verstappen astronomische aanbieding'
De toekomst van Max Verstappen bij Red Bull Racing blijft de gemoederen bezighouden. In aanloop naar de Grand Prix va...
22 jun 2026 14:09 -
Ocon legt uit hoe F1-coureurs denken over toekomst Verstappen
Esteban Ocon stelt dat de Formule 1-coureurs zich geen grote zorgen maken over een naderend pensioen van Max Verstapp...
22 jun 2026 11:22 -
Verstappen kan recordjacht voortzetten in Oostenrijk
Max Verstappen geldt niet als de topfavoriet voor de zege op de Red Bull Ring, maar de cijfers zullen hem wel een goe...
22 jun 2026 13:22 -
Steun voor Red Bull na brandbrief van Brown
David Coulthard heeft hard uitgehaald naar McLaren-CEO Zak Brown. De Amerikaan stuurde onlangs een open brief naar de...
22 jun 2026 12:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Campos
- Basis Valencia, Spain, Spanje
- Luca Ghiotto
- Fernando Alonso 2
- Mitch Evans 7
- Sean Gelael 8
- Ralph Boschung 11
- Lando Norris 11
- Alex Palou 12
- Stefano Coletti 12
- Robert Vișoiu 12
- Roberto Merhi 12
- Dorian Boccolacci 14
- Jack Aitken 15
- Alex Palou 22
- Steijn Schothorst 23
- Konstantin Tereshchenko 24
1.824 reacties op Campos
0 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Campos

Reacties (17)
Login om te reagerenPosts: 10.412
das niet japans...:P
Posts: 866
Thesan heeft nauwe banden met Nomura group.....is gespecialiseerd in Leveraged Buy outs dus inweze staan ze garant en gaan proberen er een rendabel project van te maken.
Maar omdat ze nog onder de Hispania aam blijven opereren zal het naar de buitenwereld wel moeten lijken of de spaanse firma Thesan er achter zit.
Posts: 73
Toch blijft het hele HRT project een grote flop en ik denk dat deze verandering het niet gaat verbeteren
Posts: 350
nou als deze mensen meer geld er in gaan pompen( niet dat geld een grantie is voor succes) maar meer geld maakt het toch makkelijker!
Posts: 803
Hebben die Japanners de boel binnen een paar uur doorverkocht of zo?
Posts: 10.089
Hulde hulde hulde.... nu kan die indiaan ook achter het stuur weg
Posts: 866
HOEZO? denk je dat ze tata wegsturen als sponsor?
Posts: 18.535
Indiër
Posts: 10.089
Indiaan vond ik wat leuker klinken
Posts: 18.535
Maar die wonen aan de andere kant van de wereld ;)
Posts: 4.499
Vanaf heden zal ik Raikkonen Eskimo noemen in plaats van Fin, omdat ik het leuk vind. Slaat nergens op....
Posts: 880
Deze jongens zullen dan echt met een hoop geld komen, denk ik. Vermoedelijk kunnen ze hierdoor (en natuurlijk wat centjes van Red Bull) zich veroorloven Kanniereyan vervangen door Ricciardo.
Posts: 1.753
Jammer dat Alonso liever voor Ferrari rijd zonder WK te worden, dan ooit nog voor een ander team WK titels in de wacht wil slepen.
Posts: 10.412
ja hij zou voor hrt gaan rijden....
Posts: 1.776
slaat nergens op deze reactie.....
Posts: 1.776
Kansloos team dit er is geen geld en dan toch een F1 team willen hebben, wie wordt hier nou gelukkig van?
Posts: 3.471
Inderdaad! Ze hadden beter STR kunnen overnemen, dat team scoort tenminste regelmatig punten, en heeft meer in huis om naar voren te komen.