user icon

Lewis Hamilton: "Hopelijk overleven wij allebei de eerste bocht"

  • Gepubliceerd op 24 okt 2021 16:48
  • comments 39
  • Door: Arjan Hoefakker

Lewis Hamilton en Max Verstappen stormen vanavond rond 21:00 uur Nederlandse tijd samen op de eerste bocht af in Austin. De heren wordt dan ook gevraagd in hoeverre de incidenten uit het verleden  nu door hun hoofden schieten. 

Max Verstappen zegt dat de intentie is om incidenten te voorkomen. "Zoals we altijd proberen, als professionals. Ik zie niet in waarom we dit altijd moeten blijven herhalen. Het is niet alsof we de enigen zijn die elkaar hebben geraakt. In deze sport gebeuren dit soort dingen helaas, wij staan op de eerste startrij en iedereen verwacht gewoon een geweldige race. Dat is ook wat wij verwachten als coureurs. Wij willen gewoon een hele goede race hebben."

Lewis Hamitlon heeft er minder woorden voor nodig: "Ja ik hoop dat wij de eerste bocht halen en een goede race krijgen. Ik denk niet dat het allemaal beslist is in de eerste bocht."

Reacties (39)

Login om te reageren
  • nr 76

    Posts: 2.528

    Heeft ie dit nou echt 4x gezegd, of lees ik het hier gewoon voor 4e keer?

    • + 3
    • 24 okt 2021 - 16:49
    • Ik zie niet in waarom we dit altijd moeten blijven herhalen

      • + 0
      • 24 okt 2021 - 17:42
    • Ik dacht juist even dat "bepaald persoon" gewoon een dubbele account had. Dat zijn voornaam ineens met een "B" begon. Tja, had dat hier niet zo gek gevonden ;)

      • + 1
      • 24 okt 2021 - 18:19
    • Stitch

      Posts: 5.669

      Ja, hij herhaald het voor zichzelf en leert het van buiten dat hij niet tegen Max aan wil rijden.

      • + 0
      • 24 okt 2021 - 19:23
    • nr 76

      Posts: 2.528

      Heej, waar zijn de reacties van Evert en van mij gebleven??

      • + 0
      • 24 okt 2021 - 19:28
    • Die humor werd blijkbaar niet gewaardeerd ;)

      • + 0
      • 24 okt 2021 - 19:30
    • nr 76

      Posts: 2.528

      Je las het hier dus voor het laatst...

      • + 1
      • 24 okt 2021 - 20:23
    • Tja, vreemd genoeg reageren dus wel op kritiek door deze stiekem te verwijderen maar doen ze net of hun neus bloedt bij de problemen op deze webs!te zoals de racistische opmerkingen en telkens oplaaiende respectloze ruzies van bepaalde personen, of het simpele aanpassen van de lege pop-up die telkens weer opduikt in ieder mobiel scherm
      Ach, dan weten we in ieder geval waar de prioriteiten liggen (en dat is NIET bij ons, de bezoekers).

      • + 0
      • 25 okt 2021 - 09:53
  • Ik hoop dat Max gewoon een goede start heeft, en het bowlen lekker aan Checo overlaat...


    geintje

    • + 2
    • 24 okt 2021 - 16:52
    • Sauber

      Posts: 202

      Staat Bottas te ver weg om te bowlen dan? 9-7-5-3-1 strike!


      geintje

      • + 0
      • 24 okt 2021 - 17:05
    • Bottas staat zo ver achter Ver, dat hij hooguit een spare kan gooien.

      • + 3
      • 24 okt 2021 - 17:08
    • En Leclerc in gevecht met Max. Zou geweldig zijn natuurlijk...

      • + 0
      • 24 okt 2021 - 17:10
    • Ik ga nuchter naar bed vanavond.

      Geintje

      • + 3
      • 24 okt 2021 - 17:14
    • Ik ging gisteren nuchter naar bed.

      Leugen

      • + 1
      • 24 okt 2021 - 17:24
    • Stitch

      Posts: 5.669

      @Dutchiceman ... te laat ... ;-)

      • + 1
      • 24 okt 2021 - 19:24
  • Rimmer

    Posts: 8.944

    De geschiedenis laat zien dat Lewis de meeste tikken en duwen uitdeelt. Max rijdt gewoon clean en sportief dus daar zal het probleem niet liggen.

    • + 10
    • 24 okt 2021 - 17:08
    • Mrduplex

      Posts: 820

      Gewoon met z’n voorwiel ter hoogte van het achterwiel blijven, en net wat minder insturen.. maar dat hoef je Hamilton echt niet te leren.

      • + 0
      • 24 okt 2021 - 17:23
    • De geschiedenis van Lewis gaat dan ook al een pak langer mee. Maar je bent waarschijnlijk op zoek naar een beetje herrie... .

      • + 5
      • 24 okt 2021 - 17:26
    • Fchandoe

      Posts: 199

      Geschiedenis van Max vergeten of gemist?

      • + 2
      • 24 okt 2021 - 18:20
    • SennaS

      Posts: 899

      Zekers, Max duwt nooit iemand van de baan of smijt zijn auto voor je neus of zig zagt, dat is voorbehouden aan Lewis.

      • + 2
      • 24 okt 2021 - 18:48
    • Supa

      Posts: 2.124

      Sarcastisch

      • + 0
      • 24 okt 2021 - 19:16
  • Arie54

    Posts: 4.134

    Wat zeurt Lewis nou? Hij hoeft alleen maar even te remmen en achter Max aan te sluiten.

    • + 1
    • 24 okt 2021 - 17:16
    • nr 76

      Posts: 2.528

      Hamton is bang dat Verstappen tegen hem aanrijdt als hij 'per ongeluk' de eerste bocht niet helemaal haalt...

      • + 2
      • 24 okt 2021 - 17:26
    • Ik hoop dat ze gaan racen, toch?

      • + 2
      • 24 okt 2021 - 17:27
  • Remco_F1

    Posts: 329

    Als Max ham. niet kan blokken dan word hij sowieso naar buiten gedwongen door Ham. dat gebeurt andersom ook..Dus als Max wijs is dan pakt hij de buitenkant baan ff en concentreert zich op de race.

    • + 1
    • 24 okt 2021 - 17:18
    • Bij de start meteen blocken. Met wat mazzel zit Perez dan bij bocht 1 naast Hamilton en heeft Max wat lucht.

      • + 1
      • 24 okt 2021 - 17:38
    • als ham zich zovaak laat horen hierover dan is het vast besproken bij toto, klap hem eraf als het kan.

      • + 1
      • 24 okt 2021 - 17:51
    • snailer

      Posts: 6.169

      Ik denk eerder dat het journaille vragen blijft stellen. En wat moet Hamilton anders zeggen? Ik hoop dat Bestappen me er af ramt?

      • + 1
      • 24 okt 2021 - 18:00
    • Wat toto hem influisterde: hoop dat in niet betrapt wordt als ik Max er weer eens probeer af te rammen

      • + 0
      • 24 okt 2021 - 18:39
  • tot aan bocht 11, zoveel tik kansen.

    • + 0
    • 24 okt 2021 - 18:16
    • SennaS

      Posts: 899

      Het risico van tikken is dat jezelf de pineut kan zijn he.

      • + 0
      • 24 okt 2021 - 18:52
  • Fchandoe

    Posts: 199

    Mooi gezegd, Lewis.

    • + 0
    • 24 okt 2021 - 18:19
  • SennaS

    Posts: 899

    Laten we maar voor de race holen dat ze elkaar laten leven in de eerste bocht.
    Max rn Lewis weten beiden hoe het anders kan aflopen.
    Want 1 dnf en het wk is beslist in principe.

    • + 0
    • 24 okt 2021 - 18:50
  • 4mula1

    Posts: 393

    Wat mogen we toch blij zijn dat de allerbeste, meestsportiefste en totaal foutloze coureur een Nederlander is. Alleen jammer dat het vooralsnog alleen nog maar bij wat dagsuccesjes gebleven is.

    • + 1
    • 24 okt 2021 - 19:10
  • Winst Verstappen en een DNF voor Lewis?
    Lijkt mij leuk, dan heeft Max zijn voorsprong van voor Silverstone weer terug

    • + 3
    • 24 okt 2021 - 19:15
  • Supa

    Posts: 2.124

    Lewis zal waarschijnlijk rekening met Sergio moeten houden. De starts van RedBull zijn erg snel.

    • + 0
    • 24 okt 2021 - 19:19
  • LimboF1

    Posts: 5.076

    Ik er de kriebels van als hij deze uitspraken doet, dat heeft alles met Silverstone te maken. Ik blijf er ook bij dat dit toen een bewuste actie was en al had hij niet verwacht dat de crash zo heftig zou zijn. Maar ik hoop ook dat ze beiden goed door de bocht komen en als er een de sjaak moet zijn, dat het Hamilton is.

    • + 1
    • 24 okt 2021 - 20:29

QA Grand Prix van Qatar

Lokale tijd 

QA Grand Prix van Qatar

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (24)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov
Mexico (land)
12 - 14 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Qatar
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov
12 - 14 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar