user icon

Is Red Bull stiekem aan het testen? Team houdt filmdag in Turkije

  • Gepubliceerd op 13 okt 2021 10:08
  • comments 31
  • Door: Bob Plaizier

Red Bull Racing is als enige team niet direct uit Turkije vertrokken. De Oostenrijkse renstal besloot een filmdagje in te plannen en dat betekent dat ze met de huidige RB16B mogen rijden. Elk team mag immers 2 keer per jaar zo'n dag inplannen.

Vaak zie je teams een filmdag inplannen voordat het seizoen is begonnen. Ze mogen dan 100 kilometer rijden en meestal gebruikt men het als een soort shakedown. Red Bull stuurt nu Alexander Albon Istanbul Park op en de mogelijkheid bestaat dat ze iets aan het uittesten zijn.

Een filmdag mag ook alleen worden ingezet op een Europees circuit. Turkije ligt op het randje van het Europese continent en dus kan Red Bull lekker testen. Data verzamelen is heel lastig aangezien de teams bij zo'n filmdag moeten rijden op speciale banden van Pirelli

Reacties (31)

Login om te reageren
  • Als Albon rijdt, zou het dan gaan om de correlatie tussen de simulator en de echte auto?

    • + 1
    • 13 okt 2021 - 10:25
    • of ze proberen het trucje uit waar ze Mercedes van betichten en kunnen dat hier goed testen want topsnelheid en dan maken die speciale banden niet zooooveel uit.

      • + 1
      • 13 okt 2021 - 11:06
    • mogen ze tijdens filmdagen niet max 100km/u rijden >?

      • + 0
      • 13 okt 2021 - 15:01
    • @OfficialPradero nee max 100km ver, niet 100km/h.

      • + 0
      • 13 okt 2021 - 15:55
  • Niks "stiekems" aan. Het mag gewoon volgens de regels.
    Ieder team doet het op zijn of haar moment dat het het beste uitkomt.
    Wat ik vreemder vind is dat de F1 het "film dag" noemt terwijl het overduidelijk gewoon een test dag is.
    Ja, er zijn camera's bij, maar dat is slechts om het aan de criteria te laten voldoen.
    Dit is kenmerkend voor de hypocriete visie van de F1 om het voor de bühne in een bepaald licht te zetten.
    Schijnheil ten top!

    • + 2
    • 13 okt 2021 - 10:27
    • Laptom

      Posts: 171

      Sjezus, aluminium hoedje vanochtend niet opgedaan?
      Het is gewoon onderdeel van de sport, niemand maakt zich er druk om, zou je ook niet moeten doe.

      • + 0
      • 13 okt 2021 - 13:24
    • @Laptom, erh... wat? 🤔

      • + 0
      • 13 okt 2021 - 13:38
  • McNorris

    Posts: 243

    Stiekem? Is dit niet gewoon de Pirelli-test die alle teams 1 keer per seizoen mogen uitvoeren? Volgens mij heeft Red Bull die nog niet gedaan.

    • + 1
    • 13 okt 2021 - 10:42
    • Rimmer

      Posts: 8.816

      Nee. Staat in de tekst wat dit is.
      Maar goed, anderen voor dom uitmaken en dan zelf niet eens een tekst kunnen interpeteren is natuurlijk iets wat perfect bij McNorris aka Van Putten past.

      • + 11
      • 13 okt 2021 - 11:00
    • " Is dit niet gewoon de Pirelli-test die alle teams 1 keer per seizoen mogen uitvoeren?"

      Dus jij weet niet eens dat die Pirelli testen in september al afgelopen waren?!

      "Volgens mij heeft Red Bull die nog niet gedaan."

      Dus jij weet niet eens dat RBR ook gewoon de nodige dagen de Pirelli banden heeft getest?!

      En jij denkt alles beter te weten dan @MustFeed, die precies weet waar Abraham de mosterd haalt! Zielig figuur ben je @McNorris.

      • + 6
      • 13 okt 2021 - 11:15
    • McNorris

      Posts: 243

      Ik hou mij niet zo bezig met Red Bull dus misschien dat zij inderdaad de Pirelli test al achter de rug hebben en ik die gemist heb.

      Wel grappig dat jullie bij een foutje van mij er gelijk op in springen maar zodra jullie de feiten over de verloren battle van Verstappen tegen Ricciardo gepresenteerd krijgen er heel stilletjes onder blijven.

      Nou, goh ik heb de bandentest van Red Bull gemist. Groot feest, vier het lekker met jullie selectieve reageren.

      Trieste bedoeling.

      • + 3
      • 13 okt 2021 - 11:23
    • MWHT

      Posts: 723

      tsss, kijkt zeker pas Formule 1 sinds Mei 2016? ; )

      • + 3
      • 13 okt 2021 - 11:41
    • RBH2019

      Posts: 3.719

      Het woord dat je zoekt is "bedoening", McNorris, want "bedoeling betekent echt iets heel anders. Maar ik heb je deze fout wel vaker zien maken op je eerdere troll accounts dus hoog tijd voor een ban omdat je het net als Alonso fan niet bij 1 account hebt weten te houden.

      • + 6
      • 13 okt 2021 - 12:34
    • Vade

      Posts: 1.135

      McNorris,

      Je mist totaal het punt van Rimmer en Pietje en wilt het proberen af te leiden, wat niet gelukt is...Maar dat is natuurlijk typerend voor iemand zoals jij...

      • + 6
      • 13 okt 2021 - 13:05
    • Tja tis niet zo handig om herhaaldelijk in andere draadjes andere mensen hier voor nikswetende 2016 tokkie uit te maken om zo iedereen op stang proberen te jagen en nu zelf niet eens de moeite nemen om de tekst door te lezen .

      Het neemt een stuk gezelligheid weg en je zet jezelf gigantisch voor L U L

      • + 6
      • 13 okt 2021 - 14:08
  • gizmo

    Posts: 265

    Ze hebben de auto snel weer overgespoten zie ik ;-)

    • + 1
    • 13 okt 2021 - 10:45
    • Remco_F1

      Posts: 198

      Of de folie eraf gehaald ;)

      • + 0
      • 13 okt 2021 - 14:38
  • Elk team test wel iets tijdens de filmdagen, 20 ronden de tijd om data te verzamelen, alle beetjes tellen.

    • + 0
    • 13 okt 2021 - 10:48
  • maxiking

    Posts: 210

    ‘Uittesten’?
    Testen of uitproberen

    • + 2
    • 13 okt 2021 - 10:55
    • arone

      Posts: 212

      Is gewoon een Nederlands woord hoor.

      • + 0
      • 13 okt 2021 - 11:16
    • Het klinkt wat raar, maar is wel correct. Ik zou het maar opnoteren. ;-)

      • + 2
      • 13 okt 2021 - 11:34
    • Waar is @Slettentester eigelijks? Ergens anders aan het viespeuken?

      • + 0
      • 13 okt 2021 - 11:49
  • Is sowieso geen handige onderneming; stiekem testen, terwijl alles gefilmd wordt ;-)

    • + 4
    • 13 okt 2021 - 11:01
    • @F(1)forum; yep. Stiekem filmen terwijl er getest wordt klinkt logischer....

      • + 1
      • 13 okt 2021 - 12:28
  • Honda heeft op de filmdag gisteren een verbeterde motor setting geprobeerd, motor klonk ook geheel anders, krachtiger!!

    • + 0
    • 13 okt 2021 - 11:39
    • Klopt, goed voor 20pk

      • + 0
      • 13 okt 2021 - 12:08
    • gridiron

      Posts: 430

      Ze proberen uit te zoeken waar dat raar geluid bij MB vandaan komt, het feit is wel dat ze terug sneller zijn. Zit er misschien een extra motortje in de ICE die naast het raar geluid ook extra PK levert.

      • + 0
      • 13 okt 2021 - 12:14
    • @gridiron; gerucht gaat dat Mercedes zelf aandrijvende aandrijfassen gebruikt....🙄 Zonder dollen, ik denk dat Honda ook een beetje is gaan freubelen om de lucht in het plenum af te koelen in de acceleratiefase. Want het is wel duidelijk dat de FIA weer op hun handen blijft zitten en niks gaan controleren bij Mercedes. As usual.

      • + 0
      • 13 okt 2021 - 12:31
  • Remco_F1

    Posts: 198

    Hoeveelste filmdag is dit voor Red Bull?

    • + 0
    • 13 okt 2021 - 14:40
  • Knalpijp

    Posts: 313

    Het probleem was de folie, en komende race gaan ze weer als een speer.

    • + 0
    • 14 okt 2021 - 00:21

TR Grand Prix van Turkije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

TR Grand Prix van Turkije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 197
  • Podiums 2
  • Grand Prix 66
  • Land TH
  • Geb. datum 23 maa 1996 (25)
  • Geb. plaats Londen, TH
  • Gewicht 74 kg
  • Lengte 1,86 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

  • Team naam Pirelli
  • Basis - Italië
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar