user icon

Speciale Honda Livery voor Red Bull in Turkije

  • Gepubliceerd op 06 okt 2021 10:20
  • comments 35
  • Door: Bob Plaizier

Na dit seizoen neemt Red Bull Racing afscheid van motorleverancier Honda. Samen met de Japanners wist Red Bull de afgelopen jaren een redelijke hoeveelheid succes te boeken. Dit jaar zijn ze zelfs in gevecht om de wereldtitel, het zou een afscheid in stijl zijn voor Honda.

Op Twitter komt Red Bull nu met een mysterieuze aankondiging over iets van een afscheid van Honda. De korte video bevat alleen het woord 'arigato', wat bedankt betekent. Verder is te zien dat het gebruikelijke paars/blauw is ingeruild voor wit met rode accenten, de kleuren van Honda. Het lijkt erop dat het team hint naar een speciale afscheidslivery. Later bevestigt Red Bull dit. 

Het is niet de eerste speciale livery zijn van het team. Jarenlang reed het team op Silverstone met een livery met allemaal kleine fotootjes van fans erop. Ook bij het afscheid van David Coulthard in 2008 was er een speciale look voor de auto van de Schot.  

Het weekend in Turkije komt op de datum waar eerst de Japanse Grand Prix stond, het thuisweekend van Honda. In een andere tweet is duidelijk te zien dat de livery in Turkije compleet anders is dan normaal. Verstappen en Perez zullen in witte Red Bulls rondrijden.

Reacties (35)

Login om te reageren
  • Bulldog

    Posts: 511

    Super vettttt

    • + 2
    • 6 okt 2021 - 10:24
    • Niet alleen dat maar ik vind het ook supernetjes van Red Bull die bij vele mensen hier in hun ogen niks goed kan doen om hun Motorleverancier zo in het zonnetje te zetten .

      • + 7
      • 6 okt 2021 - 11:31
    • Echt gaaf!!

      • + 1
      • 6 okt 2021 - 12:38
    • Golf-GTI

      Posts: 763

      Precies want anders sturen we de commandos op hun af!

      • + 0
      • 6 okt 2021 - 12:52
    • Ik vond die Renault livery van 3 jaar geleden als dankbetuiging veel mooier eerlijk gezegd

      • + 1
      • 6 okt 2021 - 13:10
    • Snork

      Posts: 13.696

      Red Bull en Honda noemen dit de "White Live Matters" livery.
      En de eerste die zegt dat je dat niet kan opschrijven, mag mij uitleggen dat je wel Black Live Matters mag zeggen ;-)

      • + 4
      • 6 okt 2021 - 13:52
    • Bulldog

      Posts: 511

      Ik heb er totaal geen problemen mee snork, ga zo door. Ik heb ook nooit iemand horen klagen dat er Blanke vla in de schappen staat van de supermarkten

      • + 2
      • 6 okt 2021 - 14:12
    • @Snork Lewis zal deze liverey niet kunnen waarderen, veuls te wit...

      • + 2
      • 6 okt 2021 - 20:11
  • Hehe, speciale liverys zijn eindelijk weer een ding!

    • + 2
    • 6 okt 2021 - 10:30
    • Bulldog

      Posts: 511

      Ik vind de special livery bij de onthulling van de auto begin van het seizoen ook altijd gaaf, de camo livery. Hoop trouwens dat RB vanaf volgend seizoen een totaal nieuwe kleur samenstelling gaan rijden.

      • + 1
      • 6 okt 2021 - 10:33
  • Kevin

    Posts: 5.114

    Maakt het extra jammer dat de GP van Japan niet doorgaat.

    • + 7
    • 6 okt 2021 - 10:32
    • mario

      Posts: 9.288

      Daar hadden ze echt mooi afscheid kunnen nemen!

      • + 2
      • 6 okt 2021 - 11:03
  • Ja, gaaf! Op die Tweet, zie je al wat aardige wat witte met rode modellen.

    • + 1
    • 6 okt 2021 - 10:33
    • Als ze maar per ongeluk de Toyota livery er op spuiten... ai.

      • + 0
      • 6 okt 2021 - 12:40
  • DonKarst

    Posts: 312

    Heel erg gaaf

    • + 0
    • 6 okt 2021 - 10:38
  • Mooi en erg slim natuurlijk. De directe concurrenten op de baan zullen dan iets minder op het scherpst van de snede gaan racen, omdat ze in de veronderstelling zijn dat ze een Haas of Alfa in hun spiegels hebben ;-)

    • + 3
    • 6 okt 2021 - 10:42
    • Niet zo slim als je bedenkt dat dit ook geldt voor de auto's die blauwe vlaggen krijgen..

      • + 0
      • 6 okt 2021 - 10:52
    • Ships. Je hebt gelijk. Niet aan gedacht. Dan toch maar weer snel overspuiten dan ;-)

      • + 0
      • 6 okt 2021 - 10:54
  • [color=#0000BF]The twin Red Bull Racing RB16B cars of Max Verstappen and team-mate Sergio Perez will feature a predominantly white livery inspired by the legendary Honda RA 272 car, in which US racer Richie Ginther secured the company's maiden Formula 1 win at the 1965 Mexican Grand Prix.

    Meanwhile, at AlphaTauri, the rear wings of the AT02 cars driven by Pierre Gasly and Yuki Tsunoda will feature the one-word message ありがとう(arigato,) meaning "thank you".[/color]

    • + 3
    • 6 okt 2021 - 11:02
    • Golf-GTI

      Posts: 763

      Laat ze dr ook nog een labeltje "Powered with V-TEC" op doen!

      Arigato

      • + 0
      • 6 okt 2021 - 12:54
  • "Na dit seizoen neemt Red Bull Racing afscheid van motorleverancier Honda".

    Niet alleen RedBull neemt afscheid van Honda, wij ook😭😭😭😭.

    Jammer jammer......stomme rot Honda!

    • + 2
    • 6 okt 2021 - 11:15
    • Da's waar, maar aan de andere kant is er ook wel weer een pluspunt te melden. Met dezelfde frequentie waarmee Honda de F1 vaarwel zegt, komen ze ook weer terug. Dus wie weet? ;-)

      • + 0
      • 6 okt 2021 - 11:41
    • "Jammer jammer......stomme rot Honda!"

      Niemand van Honda die zich bezig hield met de F1 in Europa en Japan wou er mee stoppen, alleen de global CEO van Honda wou dat!
      Een paar weken voor zijn vertrek heeft hij er dat snel doorgeduwd en
      iedereen verbouwereerd achter gelaten. Bah!

      • + 4
      • 6 okt 2021 - 11:45
    • Ouw-sjagerijn quote;
      "Niet alleen RedBull neemt afscheid van Honda, wij ook. Jammer jammer......stomme rot Honda!"

      Verdikkeme, dat wist ik helemaal niet.
      Nu raak ik een beetje in paniek, want hoe moet ik dan voortaan het gras maaien?

      • + 1
      • 6 okt 2021 - 11:51
    • @Evert: voor het geval dat jij je schaapjes op het droge mocht hebben, dan kun je er best eentje inzetten voor je gazon, toch? Of anders neem je een goat; ik bedoel geit ;-)

      • + 2
      • 6 okt 2021 - 11:55
    • Oke Pietje.

      Stomme rot global CEO!

      • + 1
      • 6 okt 2021 - 12:08
    • Golf-GTI

      Posts: 763

      Heeft ie harakiri gepleegd? Die CEO?

      • + 0
      • 6 okt 2021 - 12:55
    • Mooie uitvoering! Vooral de HALO hebben ze knap kunnen wegwerken in dit concept ;-)

      • + 1
      • 6 okt 2021 - 12:14
    • En de vleugels kunnen niet teveel doorbuigen...

      • + 0
      • 6 okt 2021 - 16:23
  • Boy B

    Posts: 108

    Nu snap ik de kleurstelling van de helm van Max ook beter.

    • + 0
    • 6 okt 2021 - 12:15
    • Beri

      Posts: 4.723

      Dat heeft dan wel 2 jaar geduurd. Maar beter laat dan nooit ;)

      • + 1
      • 6 okt 2021 - 12:42
  • Mooi, ook de gedachte erachter.
    De schaalmodellenhandel wrijft weer in de handjes haha!
    De zwarte is de mooiste, maar die kennen we inmiddels v haver tot gort dus zo'n wit exemplaar is een verademing en welkome variant. Hoe mooi de matzwarte ook is, de livery is grotendeels uitgewerkt.

    Een bevriende Hamiltonfan van me zei zojuist op WhatsApp: "mooi, hopelijk blijft ie stil langs de kant staan zodat we 'm eens goed kunnen bekijken."

    • + 0
    • 6 okt 2021 - 12:42
    • Of gewoon de hele race voor Lewis, dan krijg je goede shots van alle kanten ;-)

      • + 1
      • 6 okt 2021 - 12:44
    • Golf-GTI

      Posts: 763

      Laatst heeft Lewis op verzoek heel goed de onderkant kunnen bestuderen ;-)

      • + 1
      • 6 okt 2021 - 12:57

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Gaat Lewis Hamilton door in de Formule 1?

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land GB
  • Geb. datum 27 maa 1971 (50)
  • Geb. plaats Twynholm, Kirkcudbrightshire, Scotland, UK, GB
  • Gewicht 0 kg
  • Lengte 1,82 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa 2021
Bahrein
16 - 18 apr 2021
Italië
30 - 2 mei 2021
Portugal
7 - 9 mei 2021
Spanje
20 - 23 mei 2021
Monaco
4 - 6 jun 2021
Azerbeidzjan
18 - 20 jun 2021
Frankrijk
25 - 27 jun 2021
Oostenrijk
2 - 4 jul 2021
Oostenrijk
16 - 18 jul 2021
Groot Brittannië
30 - 1 aug 2021
Hongarije
27 - 29 aug 2021
België
3 - 5 sep 2021
Nederland
10 - 12 sep 2021
Italië
24 - 26 sep 2021
Rusland
8 - 10 okt 2021
Japan
8 - 10 okt 2021
Turkije
22 - 24 okt 2021
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov 2021
Mexico (land)
12 - 14 nov 2021
Brazilië
19 - 21 nov 2021
Qatar
3 - 5 dec 2021
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec 2021
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa 2021
16 - 18 apr 2021
30 - 2 mei 2021
7 - 9 mei 2021
20 - 23 mei 2021
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun 2021
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun 2021
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun 2021
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul 2021
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul 2021
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug 2021
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug 2021
3 - 5 sep 2021
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep 2021
Italië Monza
24 - 26 sep 2021
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt 2021
8 - 10 okt 2021
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt 2021
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov 2021
12 - 14 nov 2021
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov 2021
3 - 5 dec 2021
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec 2021
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar