user icon

Manager: "Verbintenis Schumacher gewoon tot eind 2012"

  • Gepubliceerd op 29 jun 2011 11:49
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra
Michael Schumacher is tot eind 2012 verzekerd van zijn plek bij Mercedes GP. Die boodschap droeg zijn manager Sabine Kehm uit aan persbureau DPA. Mercedes GP-teambaas Ross Brawn had aangegeven dat Schumacher over een optie voor 2012 beschikte, maar die was nog niet gelicht.

Kehm weerspreekt die berichtgeving. “De interpretatie die is toegepast is verkeerd. De verbintenis van Michael is zeker voor 2012, hij heeft een driejarig contract.” Mercedes-motorsportbaas Norbert Haug bevestigt: “Michael heeft zelf gezegd dat hij een driejarige overeenkomst met ons heeft en ik erken dat.”

Reacties (13)

Login om te reageren
  • wil em mercedes dan echt in een bodemloze put helpe?

    • + 0
    • 29 jun 2011 - 12:00
    • Kan je ook eens uitleggen hoe hij Mercedes precies in een bodemloze put zal helpen?

      • + 0
      • 29 jun 2011 - 13:53
    • Het ziet er eerder naar uit dat mercedes hem in de put aan het helpen is...

      • + 0
      • 29 jun 2011 - 13:59
  • Schumi kan het nog steeds, zet Schumi in een de RB7 en ik denk dat hij het Vettel veel en veel lastiger zou hebben gemaakt dan Webber. Als je ziet MSC reed in Canada dan zie je gewoon dat hij het nog steeds in zich heeft, alleen is de MGP-W02 gewoon niet het ding wat het moet zijn. Tijdens de vorige kwalificatie was hij 0.009 trager dan Rosberg en Nico is echt WK materiaal. Als Nico naast vettel zou rijden dan ik Nico denk ik sneller. Nico hoort in het rijtje Alonso, Hamilton,Vettel thuis.

    • + 0
    • 29 jun 2011 - 12:11
    • Sparrow

      Posts: 3.592

      Wat wel opvalt is dat MS wat onnodige foutjes maakt zoals afgelopen race waarbij ie vrij knullig z\'n vleugel verliest en de race gelopen is. Maar ik denk dat dat ook deels uit enige frustratie voortkomt omdat de auto gewoon niet snel genoeg is. Je ziet nu dat ie redelijk gelijk staat aan Rosberg en beide heren dus het maximale uit de auto halen. Vanzelfsprekend zou MS in een RBR ook voor de overwinningen kunnen strijden, daar ben ik ook nog wel van overtuigd.

      • + 0
      • 29 jun 2011 - 12:14
    • @ kooleracer: Je vergeet Button denk ik... Staat er toch het beste voor van de niet RedBull coureurs....

      • + 0
      • 29 jun 2011 - 12:23
    • Dat Button in Canada won was toch meer geluk dan wijsheid. Zoveel fouten maakt Button normaal gesproken niet in een jaar. Al hielp het wel dat hij twee van zijn directe concurrenten van de baan tikte.

      • + 0
      • 29 jun 2011 - 15:27
    • winti

      Posts: 1.363

      Nico heeft zich nog steeds niet bewezen. Vettel, Alonso en Hamilton wel. Ook in mindere auto\'s hebben zij overwinningen behaald.

      • + 0
      • 30 jun 2011 - 14:26
  • miauw

    Posts: 1.136

    Tja, nou die betere auto nog waar zowel Schumi als Nico beter mee uit de voeten moeten gaan kunnen. Kom op Norbert en Brawn, go for it!
    Leuker voor ons kijkers ook.

    • + 0
    • 29 jun 2011 - 12:43
  • nieteens een verlenging ?? nahh Schumacher krijgt geen kans! (sarcasme)

    • + 0
    • 29 jun 2011 - 15:55
  • Ik blijf de fans waarschuwen. Hoe groot is de kans dat Mercedes in 2012 opeens een topauto heeft? Nihil! Newey zit gewoon bij RBR en Ferrari & McLaren staan er bijna áltijd bij.
    Mercedes kan zich verbeteren maar gaat niet opeens voor de titel komend jaar.

    Persoonlijk mogen we hopen voor Schumacher dat hij het podium nog eens haalt, en die kans zit er zeker in als hij vaker rijdt zoals in Canada en die omstandigheden weer om de hoek komen kijken.

    Wat betreft contracten. 42 jaar is natuurlijk oud. Ik zou dan gewoon per jaar kijken wat het beste is. Zolang de prestaties redelijk tot goed zijn kun je doorgaan, zakken de prestaties in... dan zit je niet vast aan een meerjarig contract.

    • + 0
    • 30 jun 2011 - 08:59
    • Bwa, qua verwachtingen zit dat bij mij wel snor. Ik verwacht geen plotse rise of power van Mercedes in 2012. Waarschijnlijk blijven ze ook in 2012 het 4de team.

      Ik persoonlijk blijf gewoon genieten van Schumacher zijn comeback. (Let vooral op de \'ik\' en \'persoonlijk\')

      Een paar jaar geleden hoopte ik puur voor de spanning dat Schumacher eens niet op het podium zou eindigen, maar nu is dat mijn grootste wens voor de formule 1.

      • + 0
      • 30 jun 2011 - 11:13
    • Daarenboven voegt de aanwezigheid van Schumacher natuurlijk altijd wat toe aan de F1. Kijk alleen al maar naar dit forum en de reacties die Schumacher met zich meebrengt. Zowel positief als negatief, natuurlijk.

      • + 0
      • 30 jun 2011 - 18:05

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    10:30 - 11:30

    Vrije training 3

    11:00 - 12:00

    Race

    14:00 - 16:00

  • Vrije training 2

    14:00 - 15:00

    Kwalificatie

    14:00 - 15:00

    Snelste ronde

    14:00 - 16:00

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    10:30 - 11:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    11:00 - 12:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    14:00 - 16:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    14:00 - 15:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    14:00 - 16:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar