user icon

Communicatieproblemen voor Giovinazzi in Sotsji: Radio werkte niet

  • Gepubliceerd op 28 sep 2021 08:46
  • comments 6
  • Door: Bob Plaizier

In de hedendaagse Formule 1 is het voor de coureurs van landsbelang om tijdens de race in contact te staan met de team. De snelle heren zoeken dat contact via de boordradio waar ze van alles met elkaar bespreken. In Rusland had Antonio Giovinazzi uitgerekend met dit onderdeel een probleem.

Na de enerverende race stond de Italiaanse Alfa Romeo-coureur de internationale pers te woord. Tegenover Motorsport.com deed hij zijn verhaal: "Ik raakte iemand in de tweede bocht. Ik had vanaf de eerste rondje geen radio meer, ik kon onmogelijk communiceren met het team en het was ook nog eens een lastig race vanwege het sparen van brandstof. "

De Italiaan probeerde er nog iets van te maken maar de regen maakte zijn lastige race nog moeilijker: "Ik probeerde op het rechte stuk naar het team te kijken om te zien wat ik moest gaan doen, maar het was een rommeltje. Daarna had ik door de regen helemaal geen communicatie meer." Giovinazzi kwam uiteindelijk als zestiende over de streep en hield alleen Tsunoda en Mazepin achter zich. 

Reacties (6)

Login om te reageren
  • Ben toch benieuwd of hij volgend jaar nog in de Alfa zit. Ondanks de progressie t.o.v. Kimi blijf ik hem toch te wisselend van resultaten vinden.

    • + 0
    • 28 sep 2021 - 09:15
    • DonKarst

      Posts: 271

      Kimi heeft 6x zo veel punten dit seizoen, dus die progressie zie ik ook niet echt.

      • + 0
      • 28 sep 2021 - 09:40
    • Ik had het over progressie t.o.v. Kimi, niet dat hij Kimi nu verslagen heeft (..). Hij had de opdracht om Kimi te verslaan en dat is dus nog niet gelukt. Wel is hij nu wat kwalificeren betreft Kimi iets voorbij gestoken, maar qua racepace/resultaten blijft hij achter. Deels is dit te wijten aan zijn wisselende performance, vandaar mijn eerder uitgesproken twijfel hierover.

      • + 0
      • 28 sep 2021 - 10:22
  • Beamer

    Posts: 1.163

    Hij heeft de laatste paar races (NL en IT) het perfect gedaan in de kwalificatie en dan vergooit hij alles in de race. De enige reden om hem te houden bij Alfa is een stukje continuïteit en het stoeltje warm houden voor Pourchaire,

    • + 0
    • 28 sep 2021 - 09:45
    • Gio kost een paar miljoen... Zhou schenkt er 30... tenzij Evergrande zijn geldschieter is ;)

      Gio heeft altijd wel wat. Inmiddels hebben we gezien wat er van hem te zien valt... mooi dat die boordradio het niet doet, maar als je gpede afspraken hebt gemaakt, en je voorvleugel heel blijft... dan kan je als coureur ook nog altijd naar het scorebord kijken voor de ronde... zijn je banden vroeger af... dan als een gek op dit box-in button blijven drukken.

      Er zijn getalenteerde rijders die het zonder de radio kunnen. Is het dan lastiger... ja maar talent kan dat overbruggen.

      • + 0
      • 28 sep 2021 - 10:09
    • " ...... @Zhou schenkt er 30 miljoen."

      Men is in Italië bezig om ook geld los te peuteren bij oa de overheid,
      zodat er een Italiaanse coureur in de F1 kan blijven.

      • + 0
      • 28 sep 2021 - 11:46
    • nr 76

      Posts: 2.288

      Van alle races was dit toch wel de lastigste om zonder radio te moeten racen denk ik. Zelfs ervaren en/of meer getalenteerde coureurs hadden met radiocommunicatie genoeg moeite om de juiste beslissingen te nemen.
      Stel je voor dat de radio va Hamton het niet deed, dan was ie zo achter Norris aa gereden voorbij de pit entry.

      Verder wel met jullie eens dat GIO te onconsistent presteert op zondag. Zonde, want de snelheid is er vaak wel op zaterdag.

      • + 0
      • 28 sep 2021 - 11:46

TR Grand Prix van Turkije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

TR Grand Prix van Turkije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Coureursprofiel

  • Team Alfa Romeo Racing
  • Punten 19
  • Podiums 0
  • Grand Prix 99
  • Land IT
  • Geb. datum 14 dec 1993 (27)
  • Geb. plaats Martina Franca, IT
  • Gewicht 63 kg
  • Lengte 1,83 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar