user icon

Aston Martin blij met Vettel: "Onze intentie om door te gaan"

  • Gepubliceerd op 15 sep 2021 14:01
  • comments 18
  • Door: Bob Plaizier

Sinds dit jaar is Sebastian Vettel verlost van de druk van Ferrari. De ervaren Duitser is sinds dit seizoen Aston Martin-coureur. Maar opvallend genoeg is de optie om zijn contract te verlengen nog niet gelicht. En dat is weer voer voor geruchten.

Het seizoen verloopt nog niet zoals Vettel zou hebben gehoopt. Aston Martin is zeker niet de koploper van het middenveld en punten zijn niet altijd een zekerheid. In Azerbeidzjan beleefde Vettel zijn hoogtepunt van het jaar door op het podium te eindigen. Maar doordat zijn contract nog steeds niet is verlengd beginnen de geruchten op te borrelen.

Zo zou er frictie zijn en kan Vettel volgend jaar ineens zonder stoeltje komen te  zitten. Volgens Aston Martin-eigenaar Lawrence Stroll klopt hier echter niks van. Bij de BBC spreekt de steenrijke Canadees zich uit: "We zijn heel blij met Sebastian. Het is onze grote intentie om door te gaan met hem, volgend jaar en de jaren erna. Ze hebben geen idee over onze sterke wens om met hem verder te gaan in de Formule 1."

Reacties (18)

Login om te reageren
  • Mja, kan hier niet zoveel mee.
    Kan best de intentie zijn van Stroll en co om door te gaan met Seb, maar onder welke voorwaarden? Salaris halvering? Seb mag uitsluitend in dienst rijden van Lance?

    Wellicht heb Seb er geen zin meer in en duurt het daarom zo lang.

    • + 0
    • 15 sep 2021 - 14:09
    • Snork

      Posts: 12.405

      Tijdens de coureursparade op Zandvoort hoorde Jack Plooij van een coureur dat het klaar is met Seb. Ja, Jack Plooij, ik weet het. Maar toch. Er wordt door een coureur gezegd dat Seb klaar is. Iets met rook en vuur. De vraag is of Seb zelf nog door wilt. Hij maakt nou niet een verpletterende indruk, los van wat mazzeltjes in dit seizoen.

      • + 2
      • 15 sep 2021 - 15:26
    • PD130

      Posts: 115

      Denk dat het verzilveren van 'mazzeltjes' juist de kracht van Seb is. Op dat moment moet je er staan en handelen, dat doet hij.

      • + 0
      • 15 sep 2021 - 19:20
  • LimboF1

    Posts: 4.989

    Het blijft natuurlijk de F1, maar met deze woorden kan men toch niets anders dan geloven dat hij blijft. Vettel is zijn eigen manager en dat zal ook zorgen dat het wat langer duurt. Wie weet twijfelt hij wel of hij verder wil, maar het is een sympathieke gast en mag nog wel een jaartje mee karren van mij.

    • + 0
    • 15 sep 2021 - 14:09
  • beerkuh

    Posts: 2.453

    het is relatief zekr dat Seb volgend jaar niet meer in de F1 te vinden is, althans als ik de diverse kanalen mag geloven. op zich zou dat jammer zijn en an de andere kant zou ik het verstandig vinden, vooralsnog is de enige die op het juiste moment de juiste beslissing gemaakt heeft Rosberg, al zouden vele dat laf noemen ik vind het nog steeds geweldig dat hij dat zomaar gedaan heeft! dan heb je echt ballen!

    Seb had gewoon ook afscheid moeten nemen na Ferrari al vond ik hem in de AM erg leuk presteren , ik denk idd dat hij er gewoon geen zin meer in heeft, het is een familie man en zal daar ongetwijfeld meer vreugde uithalen als door gaan modderen

    • + 0
    • 15 sep 2021 - 14:33
    • Ik denk dat die stiekem de wagen en de regels van volgend jaar wilt proberen.

      Misschien zit daar de issue, Vettel wilt misschien maar een eenjarige contract terwijl aston martin een twee of driejarig contract wilt.

      Al met al speculatie.

      En hoe zit het nu met Nyck, gaat die naar aston martin? en in welke vorm?

      • + 0
      • 15 sep 2021 - 14:58
    • Beamer

      Posts: 1.146

      Ik denk dat het juist wel goed is om nog een jaar door te gaan en te laten zien dat je het nog steeds kunt. Vorig jaar leek het natuurlijk nergens op en dat is niet fijn afscheid nemen.

      • + 0
      • 15 sep 2021 - 15:01
    • beerkuh

      Posts: 2.453

      @red slow, nee Nick gaat het niet worden in de AM dat is dan ook weer een zekerheidje althans als ik dezelfde kanalen mag geloven

      • + 0
      • 15 sep 2021 - 15:01
    • beerkuh

      Posts: 2.453

      **Nyck** autocorrect

      • + 0
      • 15 sep 2021 - 15:02
  • Beamer

    Posts: 1.146

    Waren ze vorig jaar niet heel blij met Perez?

    • + 0
    • 15 sep 2021 - 14:59
    • AM: Seb eruit Checo erin.
      RB: Checo eruit Seb erin.

      • + 0
      • 15 sep 2021 - 19:27
  • De grote vraag is dan, wie zou er in aanmerking komen voor het zitje van Seb mocht hij zijn helm aan de wilgen hangen.

    Hulk? Is wel reserve coureur van het team, maar die heeft laatst nog aangegeven dat F1 een gesloten hoofdstuk is.
    Gaan ze dan een rookie naast Lance zetten? Pourchaire is Alfa junior.
    Zhou en Piastri Alpine junioren.
    Vandoorne lijkt me ook wel klaar.
    Verder nog reële opties? 👀

    • + 0
    • 15 sep 2021 - 16:51
    • Beamer

      Posts: 1.146

      Hulk gaf dat aan omdat hij niet in gesprek is met Alfa Romeo, wat het laatste zitje leek te zijn....
      Gezien de connecties van / met Toto, zou de Vries een optie zijn wellicht.

      • + 0
      • 15 sep 2021 - 17:40
    • Snork

      Posts: 12.405

      De Vries lijkt al afgeserveerd om een aantal redenen die nu rondgaan:
      1) Zhou brengt 30 miljoen mee, dat helpt
      2) De Vries heeft het imago niet erg zuinig met de banden te zijn en bandenmanagement niet echt te beheersen. Dit kwam al naar boven in de F2, in de FE was het minder relevant.

      Ik denk dat de Vries niet in de F1 gaat komen. De geruchten waren heel sterk, maar andere namen lijken meer kans te maken.

      • + 0
      • 15 sep 2021 - 17:49
    • Dat vernam ik ook @snork.

      Anderzijds, mochten Vettel en AM toch onverwachts niet verder gaan, dan zijn er ineens 2 stoeltjes beschikbaar ipv alleen het AR stoeltje. Zhou leek vanwege zijn 30miljoen redenen de grootste kanshebber bij AR waardoor De Vries geen kans meer zou maken. Mocht Vettel stoppen misschien dan toch een kans?

      Buiten Hulkenberg om zie ik niet echt een andere coureur met F1 ervaring die zomaar kans maakt.

      • + 0
      • 15 sep 2021 - 18:05
    • Snork

      Posts: 12.405

      Klopt Sjaakie 👍
      Silly season ain’t over yet.

      • + 0
      • 15 sep 2021 - 19:24
    • Larry ten Voorde.

      • + 0
      • 15 sep 2021 - 20:17
  • Anders wachten we het nog ff af?

    • + 0
    • 15 sep 2021 - 19:30

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 1.435
  • Podiums 116
  • Grand Prix 242
  • Land DE
  • Geb. datum 3 jul 1987 (34)
  • Geb. plaats Heppenheim, DE
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar