user icon

Max Verstappen wist achter Bottas: "Ook al zou ik tweede blijven, ik zou toch wel vooraan starten"

  • Gepubliceerd op 12 sep 2021 10:34
  • comments 11
  • Door: Arjan Hoefakker

Max Verstappen zat berekenend achter het stuur van zijn Red Bull Racing RB16B tijdens de sprintrace op Monza. De Limburger werd tweede, maar deed geen poging om Valtteri Bottas in te halen. Verstappen wist dat hij sowieso wel van pole zou starten als hij achter de Fin zou blijven rijden. 

Dat zegt de Limburger tijdens de persconferentie na afloop van de sprintrace op zaterdag. De sprintkwalificatie werd gewonnen door Valtteri Bottas in de Mercedes, terwijl Verstappens opponent voor de wereldtitel Lewis Hamilton terug was gevallen naar de vijfde plaats. 

Tijdens de personferentie na alfoop van de korte race wordt Verstappen gevraagd of hij bewust achter Bottas bleef hangen, wetende dat hij toch wel van pole zou starten tijdens de hoofdrace vanwege de motorpenalty van Bottas. 

Verstappen: "Het was verstandig druk zetten, gewoon om te zien wat het tempo is. Valtteri was na één of twee ronden al een beetje op mij uitgelopen, dus ik voelde vooral aan hoe mijn auto eraan toe was. Ik had natuurlijk nooit echt het gevoel dat ik zou gaan inhalen. Ik probeerde gewoon dichtbij te blijven en kijken waar wij kunnen verbeteren met ons pakket en om te kijken hoe hun auto reageert op de kerbstones, hoe hun auto door de bochten gaat, hoe hun bochtensnelheid is en dat soort dingen. Ja, ik wist natuurlijk ook dat, zelfs als ik gewoon tweede zou worden, ik morgen (zondag dus, red.) toch als eerste start."

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Zucht

    Posts: 469

    Start op pole maar heeft 2 McLaren's om zich heen die m flink kunnen piepelen

    • + 0
    • 12 sep 2021 - 10:34
    • Die Mclarens kunnen Lewis ook gaan piepelen, en vergeet die 2 rooie rakkers achter Lewis niet, Thuisrace dus die willen ook als een raket ervandoor.

      • + 1
      • 12 sep 2021 - 10:39
    • Rimmer

      Posts: 8.741

      Maar die doen niet mee om de titel.
      Zelfs derde worden achter de McLarens zou een prima resultaat zijn voor Max.
      Overigens was Daniël bijna een seconde per rondje te traag in de sprintrace dus ik verwacht daar geen wonderen. Maar Max zit in de luxe positie dat hij alleen Lewis hoeft voor te blijven en mocht Lewis hem er toch naast zetten dan staat er nog altijd een rekening open van Silverstone.
      In de racerij is het een ongeschreven regel dat dergelijke rekeningen vroeg of laat worden geïnd en vanuit een punten voorsprong is zo’n keuze snel gemaakt. Zeker als je Lewis dwingt buitenom in te halen. Fractie gas erbij in de bocht en je schuift zo onderstuurd naar buiten.
      De wereld spreekt schande, Masi is boos maar de FIA en Liberty smullen ervan en weten dat het de kijkcijfers en de spanning alleen maar verhoogd. De straf zal daarom binnen de perken blijven.

      • + 2
      • 12 sep 2021 - 10:40
    • snailer

      Posts: 5.774

      Zucht, (grappige naam) als er anderen achter Verstappen zouden staan dan zouden die hem ook kunnen peipelen. Ik denk zelf dat de 2 McLaren rijders gaan samenwerken om Hamilton achter zich te houden. Dat is namelijk juist op dit circuit erg goed te doen.

      • + 0
      • 12 sep 2021 - 10:43
    • OneRace

      Posts: 506

      Die 2 McLarens gaan gewoon met een slakkegangetje naast elkaar de hele boel achter hun blocken, waarna Norris geheel in gentleman style met humor zegt tegen Ricciardo: “after you sir” en Ricciardo antwoordt: “no… noooo… after yóu!!! En zo geschiedde het dat Verstappen die hele ronde op topsnelheid doorbanjert, en achteraan aansluit bij Bottas.
      Pas dan besluit het McLaren team in te grijpen en Norris als eerste van die 2 door de bocht te laten gaan.

      • + 1
      • 12 sep 2021 - 11:21
  • Schumi86

    Posts: 183

    Die Mclarens maken meestal een goede start...hopelijk knalt Ric niet tegen Max aan.

    • + 0
    • 12 sep 2021 - 10:37
    • snailer

      Posts: 5.774

      Kijk. Dat zijn nog eens posts.

      • + 0
      • 12 sep 2021 - 10:44
    • Wel spannend.

      • + 0
      • 12 sep 2021 - 10:48
    • snailer

      Posts: 5.774

      Je zou ook kunnen hopen dat Leclerc Hamilton er af knalt.

      Ik hoop gewoon dat iedereen de finnish haalt en dat dan de beste mag winnen. Maar dat ben ik.

      Erg saai en weinig opwindend.

      • + 0
      • 12 sep 2021 - 10:57
  • John6

    Posts: 5.650

    Max start ook heel snel dit jaar, en van pole af, ik zie geen problemen komen voor Max voor de eerste bocht.

    • + 0
    • 12 sep 2021 - 10:59
    • Ik ook niet,en als hij direct net zo'n moordend tempo weet te rijden als op Zandvoort in de eerste rondes, dan kan hij daar misschien al wel de voorsprong (op Lewis) pakken waar hij de rest van de race gemak van heeft als er geen gekkigheid gebeurt.

      • + 1
      • 12 sep 2021 - 11:24

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.389
  • Podiums 85
  • Grand Prix 242
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar