user icon

Jos Verstappen per helikopter naar ziekenhuis gevlogen tijdens GP Zandvoort: "Hij kon niet meer recht lopen"

  • Gepubliceerd op 06 sep 2021 12:53
  • comments 41
  • Door: Arjan Hoefakker

Jos Verstappen is tijdens de Grand Prix van Zandvoort per helikopter naar het ziekenhuis gevlogen om zich te laten onderzoeken vanwege darmklachten. Dat bevestigt het ANP na berichtgeving in De Telegraaf. Verstappen heeft volgens manager Raymond Vermeulen zich laten onderzoeken in het ziekenhuis en kon niet meevieren toen zoon Max Verstappen de Grand Prix van Zandvoort won. "Hij heeft Max online zien winnen", zegt manager Raymond Vermeulen tegen het ANP

,,Jos had al een paar dagen last van zijn darmen. Hij heeft tot halverwege de race gekeken, maar kon toen niet meer recht lopen.” Verstappen zou naar het buitenland moeten en heeft gekozen om zich in een Nederlands ziekenhuis te laten onderzoeken. Allemaal uit voorzorg. Hij kon daarna weer huiswaarts. Het gaat allemaal prima met Jos”, zo wordt Vermeulen geciteerd. De Telegraaf schrijft dat er eerst werd gedacht aan problemen met zijn galblaas, of nierstenen. Verstappen bleek echter ontstoken darmen te hebben en heeft antibiotica gekregen. ,,Daarna moet het weer goed gaan”, zo schreef De Telegraaf maandagochtend. 

Manager Vermeulen reist dit weekend met Verstappen mee naar Monza. Het is de bedoeling dat Jos Verstappen er in Rusland weer bij is om Max Verstappen te begeleiden bij de Grand Prix in Sotsji, eind deze maand. Op Twitter reageert de 49-jarige Verstappen dat het inmiddels weer goed met hem gaat. "Alles goed met mij. Onkruid vergaat niet", zo schrijft Jos Verstappen. 

 

 

 

Max Verstappen nam met zijn overwinning op Zandvoort de leiding in het WK weer over van Lewis Hamilton. Verstappen heeft nu drie WK-punten meer dan Lewis Hamilton. 

Reacties (41)

Login om te reageren
  • Hij had zich verstapt.

    • + 3
    • 6 sep 2021 - 13:28
  • OneRace

    Posts: 506

    Jos beterschap!!! Je hebt de beste racer op de wereld afgeleverd, waarvoor dank!!!

    En volgende keer ajb niet ‘s ochtends al aan haring met uitjes beginnen bij die ene Zandvoortse viskar ;-)

    • + 3
    • 6 sep 2021 - 13:30
    • hIj had al een paar dagen last van zijn darmen, Lijkt me eerder het werk van Wolff/Mercedes om Max uit zijn ritme proberen te halen. Jos heeft toto vrijdag te eten gevraagd en toen jos even naar de wc ging smaakte het ineens anders, ´proef jij dat ook toto?´

      • + 1
      • 6 sep 2021 - 13:34
  • Jay

    Posts: 120

    Er zat een enorme drol dwars, eenmaal eruit hebben ze hem Toto genoemd

    • + 6
    • 6 sep 2021 - 13:31
    • waarom moet ik gelijk aan south park denken? :p

      • + 3
      • 6 sep 2021 - 13:35
    • Jay

      Posts: 120

      Lol, episode "More crap", die drol heette Bono :)

      • + 1
      • 6 sep 2021 - 13:46
    • Snork

      Posts: 12.405

      De drol lag in een stuitligging. Da's knap lastig.

      • + 0
      • 6 sep 2021 - 15:49
  • Jos was al flink aan de race toen deze nog moest starten...

    • + 6
    • 6 sep 2021 - 13:31
  • Waarom moest hij eigenlijk in eerste instantie naar het buitenland? Zat al het Nederlandse zorgpersoneel op het circuit?

    • + 0
    • 6 sep 2021 - 13:33
    • RBH2019

      Posts: 3.715

      Waarschijnlijk omdat hij daar andere verplichtingen had, of op vakantie zou gaan, whatever.

      • + 0
      • 6 sep 2021 - 13:36
    • Verzekeringskwestie.

      • + 0
      • 6 sep 2021 - 13:38
  • ich habe ein skijtprobleem

    • + 1
    • 6 sep 2021 - 13:44
    • Dat boeit mij geen flikker.

      • + 0
      • 6 sep 2021 - 13:49
    • Driver87

      Posts: 235

      Ik niet alleen een komiek, maar ik ben ook je oma. JE OMA JA

      • + 1
      • 6 sep 2021 - 13:57
    • Klootviool, ik dauw babi bang-hang in je reet.

      • + 0
      • 6 sep 2021 - 14:26
    • godverdomme wordt ik weer aangehouden omdat ik een afro kapsel heb

      • + 0
      • 6 sep 2021 - 14:50
    • Driver87

      Posts: 235

      Lekker allemaal even in verrotte bananen knijpen hmmmm

      • + 1
      • 6 sep 2021 - 15:20
    • Ik ben homo met je ex.

      • + 0
      • 6 sep 2021 - 16:33
    • Welke ex?

      • + 0
      • 6 sep 2021 - 18:41
  • Beterschap Jos!

    • + 0
    • 6 sep 2021 - 14:26
  • Ontzettend jammer en sneu dat Jos de overwinning van Max niet heeft kunnen bijwonen.
    Hij heeft Max tot de coureur gemaakt die hij nu is. Hopelijk knapt hij snel weer op!
    Beterschap Jos!

    • + 7
    • 6 sep 2021 - 15:07
  • Jos tegen die piloot "Gas op de lolly maat, anders schijt ik hier de bull helemaal onder".

    • + 0
    • 6 sep 2021 - 15:26
  • Snork

    Posts: 12.405

    Het echte verhaal is dat de pitcrew hem gevraagd heeft ergens anders te gaan staan. Met z'n darmen stond hij daar binnen methaangassen te verspreiden die bedwelmend werkten op de crew. Ze hebben Jos toen een deurtje verder neergezet bij Mercedes, daar hadden ze het te laat door en kwamen ze bedwelmd van de strontlucht van Jos op het idee om Lewis veel te vroeg de 2e stop te laten maken.
    Daarna heeft Horner een taxi voor Jos geregeld (je weet wel, zo'n zwarte Mercedes) om naar het ziekenhuis te gaan voor een pilletje.

    Zoals Hannibal het zei met een sigaar in de mond: "I love it when a plan works...."

    • + 1
    • 6 sep 2021 - 15:53
    • " I love it when a plan comes together.." ken je klassiekers Snork!

      • + 1
      • 6 sep 2021 - 16:55
    • En wat zei Schwarzenegger Snork? "I will return" ?



      Zo ...

      • + 2
      • 6 sep 2021 - 17:15
    • Snork

      Posts: 12.405

      Haha, mooi hoe erop gereageerd wordt. Ik ken m'n klassiekers, maar de uitspraak van Hannibal was wat roestig geworden,
      Hastalapasta....

      • + 0
      • 6 sep 2021 - 17:22
    • " Get to the choppaaaaa!!!!".

      • + 0
      • 6 sep 2021 - 17:30
  • Er is hier met enige regelmaat commentaar op deze site, maar bij alle reacties op dit bericht (24 tot nu toe) zijn er maar 2 serieus, de rest is allemaal onzin. Wat een dom gezwam toch de laatste tijd op dit forum!

    • + 4
    • 6 sep 2021 - 16:16
  • "Kon niet meer recht lopen.." Teveel consumptiebonnen van de organisatie gehad?

    • + 0
    • 6 sep 2021 - 17:18
  • "Jos the Kloss"

    • + 1
    • 6 sep 2021 - 17:54
  • Nou ik vind het nogal wat van Max, feestvieren terwijl Jos in ziekenhuis ligt, iemand ? ;)

    Dacht even bij de titel, dat hij door de rug was gegaan. Maar darm-problemen is verre van niet fijn of prettig. Komende tijd geen "Sambal bij?"

    • + 1
    • 6 sep 2021 - 18:00
    • tour71

      Posts: 944

      denk niet dat ze over de boordradio even melden dat zn vader net het circuit afvliegt in een heli.

      • + 1
      • 6 sep 2021 - 18:07
    • Ik was een beetje aan het plagen hé, iets van sarcasme ;)

      • + 0
      • 6 sep 2021 - 18:44
  • Wanneer zouden ze het Max verteld hebben en hoe zou Jos er toen aan toe zijn geweest? Wisten ze al dat het meeviel voorafgaand aan het podium?

    Of heeft Jos zelf een berichtje gestuurd met daarin (om Max gerust te stellen) dat het niks voorstelde?

    Kan iemand nu per direct ff rap gaan uitzoeken hoe dat zit?

    • + 0
    • 6 sep 2021 - 20:16
    • Ben direct met een rol pleepapier in m'n heli gesprongen om het tot op de bodem uit te zoeken Larry...

      • + 0
      • 6 sep 2021 - 20:26
    • Mooi @Scheantz, ben benieuwd!

      • + 0
      • 6 sep 2021 - 20:30
    • De onderste steen uit de beerputmans zal boven komen....

      • + 0
      • 6 sep 2021 - 20:32

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar