user icon

Mick Schumacher blijkt hele seizoen al scheef in de auto te zitten

  • Gepubliceerd op 26 jul 2021 10:32
  • comments 21
  • Door: Arjan Hoefakker

Mick Schumacher heeft bij autosport.com onthuld dat hij het hele seizoen al scheef in de auto zit bij het Haas F1-team. Het probleem zou veroorzaakt worden door zijn eigen lichaamsbouw, en zou niet te wijten zijn aan het stoeltje waarin de jonge Duitser zit. 

Het probleem zou niet nieuws zijn voor de zoon van de grote Michael Schumacher: ook in opstap-klasses naar de Formule 1 zou dit al een probleem geweest zijn voor Mick. 

Het team van Haas vernam het probleem pas op het Franse circuit Paul Ricard, door een gesprek met Mick's moeder Corinna. Schumacher vroeg Sebastian Vettel al eerder om advies over mogelijkheden om het stoeltje te verschuiven. Het team van Haas wist pas in Frankrijk van het probleem en werkt nu aan mogelijke aanpassingen voor de Grand Prix van Hongarije, meldt autosport.com

Haas F1-teambaas Guenther Steiner zei vorige week op Silverstone dat er plannen zijn om een ​​nieuwe stoel op tijd klaar te krijgen voor de Hongaarse Grand Prix in de hoop dat het ongemakkelijke probleem kan worden opgelost. 

"Wij hopen dat het volgende stoeltje niet scheef is", zei Steiner.

Steiner wordt door autosport.com geciteerd: "Ik sprak met Mick toen wij dinsdag in de fabriek waren, en wij moesten er een beetje om lachen dat dit verhaal over het kromme stoeltje zo groots uitpakte. Het stoeltje zal zeker klaar zijn voor Hongarije. Als het lukt om het maandag af te hebben, dan is het op tijd voor Hongarije. Of het dan krom is of niet, dat weet ik nog niet. Het plan is in ieder geval om een recht gemonteerd stoeltje in Hongarije te hebben."

Schumacher doet uit de doeken dat het stoeltje moet worden verschoven om zijn eigen natuurlijke positie goed te maken. 

"De stoel is symmetrisch, maar ik niet. En het kostte mij alleen lang genoeg om dat uit te vinden," zei Schumacher.

Schumacher legt uit dat het stoeltje dus een beetje scheef moet zijn, zodat hij recht in de bolide zit. In Oostenrijk zei Schumacher nog dat de vorm en positie van zijn stoeltje een bijzaak was voor het team. 

De jonge Duitse coureur heeft tot nu toe tijdens alle Grands Prix zijn Russische teamgenoot Nikita Mazepin nog weten te verslaan in de kwalificaties. Van de negen races die hij wist te finishen, was hij in zeven van de races eerder over de finish dan Mazepin.  

Reacties (21)

Login om te reageren
  • Niet alleen de lamp hangt scheef daar, Maar ook het stoeltje. Verder een scheef verhaal. Dat moet toch eerder gezien zijn en op te lossen zijn.

    Schijnt dat Marko er met een schuin oog naar keek en het hem opviel.

    • + 2
    • 26 jul 2021 - 10:37
    • Die wielen onder een F1 wagen schijnen ook scheef te staan.

      • + 0
      • 26 jul 2021 - 10:53
  • Raar verhaal hoor. Als je zelf niet symmetrisch bent, waarom zeg je dat dan niet meteen. Jarenlang rottig in een wagen zitten omdat je ene been misschien korter is dan de andere o.i.d. ?
    Als ze het ergens kunnen oplossen dan is het toch wel F1 lijkt me.

    • + 0
    • 26 jul 2021 - 10:38
    • Beri

      Posts: 4.081

      Precies dit, raar dat hij er zelf niet mee komt maar zijn moeder.
      Klinkt net alsof een moeder van een 10 jarige aan de lerares moet zeggen dat haar zoon nog niet zindelijk is..

      • + 1
      • 26 jul 2021 - 10:42
    • Er staat toch dat het lang duurde voordat hij doorhad dat hij zelf scheef in de auto zat.

      • + 1
      • 26 jul 2021 - 11:10
    • Als Mick nog niet zindelijk is @Beri is dat waarschijnlijk de reden dat ie scheef in de Haas zit.

      Ps. Door die mondkapjes hebben ze het bij Haas wellicht niet eerder geroken.

      • + 0
      • 26 jul 2021 - 12:50
  • Joeppp

    Posts: 4.658

    Bij Mazepin hebben ze ontdekt dat hij zijn helm steeds achterste voren op had.

    • + 1
    • 26 jul 2021 - 10:40
    • In dat geval is hij de kruising van Verstappen/Hamilton en Senna ;)

      • + 0
      • 26 jul 2021 - 10:54
    • Snork

      Posts: 12.414

      Als dat zo is Joeppp, dan heb ik groot respect voor zijn prestaties tot op heden! :-)

      • + 0
      • 26 jul 2021 - 12:26
    • En er is in zijn cockpit nauwelijks ruimte voor die kalashnikov tussen zijn benen.

      • + 0
      • 26 jul 2021 - 12:55
  • “Mam, ik zit niet recht in een F1-auto.
    Geen probleem schatje, mama gaat morgen wel even met de baas praten”

    • + 2
    • 26 jul 2021 - 10:56
    • Nja, zo komt het wel over...beetje ongelukkige situatie - iets wat best goed opgelost zou kunnen worden door vrijuit te communiceren. Maar bon, de media dikt het ook netjes aan natuurlijk.

      • + 0
      • 26 jul 2021 - 12:51
    • Bij mij komt het over als iemand die niet snel ligt te zeuren over vanalles en nog wat ... Rijders genoeg die alles bij het team leggen wat mis gaat of minder is. Mick niet ... Fijne jongen.

      • + 0
      • 26 jul 2021 - 14:46
  • Snork

    Posts: 12.414

    Volgens mij is dit een kwestie van de juiste positie in de auto nemen tijdens het schuimen. Alleen dan kan je scheefhoudingen corrigeren.

    • + 0
    • 26 jul 2021 - 12:27
    • Als Mick ietsje scheef de ander kant op gaat zitten bij het schuimen, komt het automatisch goed.

      • + 0
      • 26 jul 2021 - 13:02
    • Snork

      Posts: 12.414

      Met een schuin oog in de gaten te houden.

      • + 0
      • 26 jul 2021 - 13:22
  • Numnum

    Posts: 3.129

    Storm in een glas water.
    Voor mijn werk maak ik toevallig één op één vacuum gegoten stoelen. Soms van carbon of diepgetrokken ABS, maar meestal uit polyether.
    Geloof me, niemand is symmetrisch.
    En de stoelenbouwer die de stoel van Mick heeft gemaakt weet bij het maken van de afdruk direct hoe de vlag erbij hangt.

    • + 0
    • 26 jul 2021 - 13:19
    • Op welke temperatuur verwerk je ABS dan? (beroepsmisvorming) ... Ik neem aan dat je de ABS-platen (?) verwerkt als de kunststof zich in de rubberfase bevindt?

      • + 0
      • 26 jul 2021 - 14:55
    • Numnum

      Posts: 3.129

      Het ligt een beetje aan de hoogte van de positieve vorm waaroverheen getrokken wordt. Om en nabij de 153-160°.
      De plaat is dan 1200*1200*10mm en hangt in een verwarmde deksel. Als ie flink begint door te hangen wordt de vacuum binnen een paar tienden gezogen.

      • + 0
      • 26 jul 2021 - 15:45
    • Nice. :) Ik zit zelf in de spuitgietwereld. Wij smelten 'm op en janken 't met DRS de matrijs in. DiRect Stollen! ;)

      • + 1
      • 26 jul 2021 - 16:00
  • Goh, ik weet dat ik niet goed in de kart kan zitten. Ik heb namelijk midden van mijn ruggenraat een knobbel dat uitsteekt. Als ik dan mijn rondjes ga rijden, dan is daar mijn vel eraf. Dus in de avond tja, pijnlijke zaak.

    Bij mij moet er dan een gat in dat stoeltje komen of maandverband op mijn rug geplakt hebben lol. Dat laatste nooit gedaan natuurlijk en gewoon even pijn voor een paar dagen ;)

    • + 0
    • 26 jul 2021 - 18:02

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (34)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel