user icon

Voormalig Formule 1-coureur Carlos Reutemann overleden

  • Gepubliceerd op 07 jul 2021 20:33
  • comments 12
  • Door: Brick van Boxtel

Twaalfvoudig Grand Prix-winnaar Carlos Reutemann is overleden. De coureur lag een tijdje op de IC vanwege problemen met zijn maag en nier.

De coureur overleed op 79-jarige leeftijd. Lole stond onder contract Brabham (1972-1976), Ferrari (1976-1978), Lotus (1979) en Williams (1980-1982). Hij won in totaal 12 races, in 1981 was hij kandidaat voor de wereldtitel.

 

later meer...

Reacties (12)

Login om te reageren
  • franks

    Posts: 21

    R.I.P. Carlos El lole. De man die steeds net niet bij het juiste team zat. Een held in zijn dagen.

    • + 2
    • 7 jul 2021 - 20:49
    • Inderdaad. ''De Indiaan'' werd hij ook wel genoemd als ik de boeken van Heinz Pruller mag geloven.
      Een stuk F1 historie is heengegaan. Markante kop ook, als uit een rotsblok gehouwen.
      R. I. P. Carlos.

      • + 2
      • 7 jul 2021 - 21:06
    • snailer

      Posts: 5.635

      De geschiedenis is er nog steeds natuurlijk.

      Reutemann heeft voor Ferrari gereden en volgens mij een aantal mooie overwinningen behaald voor Ferrari. Hij had het race hart op de goed plek zitten. Net als alle helden uit die tijd.

      Voor de rest weet ik eigenlijk alleen nog dat hij een slecht seizoen had rijdend voor Williams.

      Zijn familie zal hem missen.

      • + 1
      • 7 jul 2021 - 21:34
    • 'Markante kop ook, als uit een rotsblok gehouwen.'
      Prachtig gevonden woorden NoBullshit. Precies dàt.
      Ik was een kind, maar Reutemann is een naam waar dat gevoel van gladiatoren en heldendom steevast vanaf druipt. Die naam klinkt als muziek voor me, net als Jody Scheckter, James Hunt, Niki Lauda of Clay Regazzoni. Ik weet niet wat dat is maar daar hangt een gevoel aan dat zich moeilijk laat omschrijven.
      RIP Held.

      • + 2
      • 8 jul 2021 - 08:11
  • Ligier

    Posts: 67

    RIP Carlos.
    Zijn laatste volledige jaar, 1981, is het eerste jaar dat ik de formule 1 volledig volgde.
    Dat jaar won hij bijna het kampioenschap, op 1 punt (Nelson Piquet won toen) waarbij hij het grootste deel van het jaar de leiding had. Later veel over de jaren 70 gelezen, vooral de Brabham BT45 waarin hij reed was iconisch. Hij is 1 van 3 coureurs die het klaar speelde om bij zijn eerste GP op pole te staan.

    • + 3
    • 7 jul 2021 - 20:54
  • Beri

    Posts: 3.534

    RIP Lole. Held!

    • + 0
    • 7 jul 2021 - 20:59
  • RIP Carlos.

    • + 0
    • 7 jul 2021 - 21:13
  • R.I.P. Carlos, je was een van de helden uit de begintijd die ik me herinner.

    • + 1
    • 7 jul 2021 - 21:15
  • Arie54

    Posts: 3.892

    'Lole', één van mijn Ferrari-helden. Later samen met Carlos Pace in het Brabham-team. En nog later gouverneur van de Argentijnse provincie Sante Fe.

    • + 1
    • 7 jul 2021 - 22:03
  • We leggè kransè an de voetè van hûnnie die ons ontvielè omdat ze ons vooâhgingè.

    • + 0
    • 7 jul 2021 - 22:59
  • Ach jee, lijkt mij niet de fijnste klachten om aan te overlijden. Zeker de nier, denk aan nierstenen.
    Ben eerlijk wel van naam gehoord, maar niet in verdiept. Google foto's zegt mij wel iets.

    Ga racen met de anderen daar en Godspeed!

    • + 0
    • 7 jul 2021 - 23:32
  • El Lole.....jammer genoeg weer een ouwe raceknakker overleden, R.I.P. Carlos!

    • + 0
    • 8 jul 2021 - 19:05

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar