user icon

Max Verstappen ziet kansen op wereldtitel toenemen maar weet: "We moeten overal bovenop blijven zitten"

  • Gepubliceerd op 30 jun 2021 13:55
  • comments 22
  • Door: Arjan Hoefakker

Max Verstappen ziet de laatste weken zijn kansen op de wereldtitel elk weekend aanzienlijk stijgen. Toch weet de Nederlander:  "We moeten overal bovenop blijven zitten". 

Na de afgelopen races kon Verstappen vooral letterlijk bovenop zijn auto gaan zitten, nadat hij de races in de Formule 1 wist te winnen. Hij staat nu ruim voor op Lewis Hamilton, die 18 WK-punten minder scoorde in de voorlopige tussenstand om de wereldtitel Formule 1. 

Mercedes komt zelfs 40 punten tekort op Red Bull Racing. Het seizoen is echter nog lang en het kampioenschap is nog niet binnen, zo meldt Verstappen via zijn eigen website Verstappen.com.

Verstappen blikt terug op zijn klinkende zege tijdens de Grand Prix van Stiermarken op de Red Bull Ring bij Spielberg in Oostenrijk.

Verstappen zegt: “Het winnen van onze thuisrace afgelopen weekend was een prestatie van ons hele team en daar kunnen we heel blij mee zijn, maar we kunnen komend weekend niet simelweg hetzelfde resultaat verwachten. Iedereen zal leren van wat er afgelopen week niet zo goed ging en we hebben ook zachtere bandencompounds, die de boel ook kunnen opschudden. "

Hij vervolgt: "We hadden een erg positieve race, maar er zijn altijd dingen die we beter kunnen doen. Ik verwacht natuurlijk dat iedereen dit weekend dichterbij elkaar zal zitten, wat meestal het geval is als je opeenvolgende races op hetzelfde circuit hebt.”

“Als team zijn we gefocust op onszelf en het is mooi dat iedereen nog steeds pusht en wil verbeteren, want dat is waar Formule 1 en competitie om draait. Het is erg belangrijk voor mij om iedereen gemotiveerd te zien en te verbeteren. Van mijn kant zal ik elk weekend het maximale blijven geven, zodat we kunnen proberen om de leiding vast te houden. "

De snelle Limburger besluit: "Op dit moment hebben we een heel goed pakket, maar we moeten overal bovenop blijven zitten, want het is nog een heel lang seizoen.”

Reacties (22)

Login om te reageren
  • wordt vooral belangrijk dat hij redelijk foutloos blijft en dat ding ook heel blijft. Dan heeft hij een aardige kans. Maar het is absoluut nog niet gespeeld. als hij op banen als Monza/Spa/Silverstone weet te winnen dan kan er weinig meer mis gaan.

    • + 3
    • 30 jun 2021 - 14:04
    • marcio

      Posts: 2.648

      Ik zie Max alle drie races met gemak winnen. Hij verkeert momenteel in bloedvorm en daarnaast is die wagen van RBR op dit moment de beste wagen. Dus waarom niet?

      • + 3
      • 30 jun 2021 - 14:08
    • Het kan zo maar weer anders zijn op een andere baan hoor. Het is heel het jaar al stuivertje wisselen tussen die 2, In de race en ook in de kwalificatie.

      • + 2
      • 30 jun 2021 - 14:15
    • idd, hoe lang is Barcelona geleden? daar was Mercedes veels te sterk en na die race stond Hamilton 14 punten voor. t is een klein wonder dat, inclusief uitvalbeurt in Baku, Verstappen nu 18 punten voor staat en de betere papieren lijkt te hebben. En al die rare voetbalwedstrijden hebben ook wel weer laten zien hoe snel het in de sport kan omslaan. Maar natuurlijk beginnen we er stiekem allemaal een beetje in te geloven.

      • + 2
      • 30 jun 2021 - 14:30
    • Ron Kanon

      Posts: 415

      Ik geloof er niks van dat die wagen sneller is dan de Mercedes Marcio.

      • + 1
      • 30 jun 2021 - 14:43
    • Als Max alle resterende GP’s wint, is de kans groot dat hij WK wordt,

      • + 2
      • 30 jun 2021 - 14:46
    • d@nny

      Posts: 2.613

      Het is gewoon ee nprachtig seizoen, wie er aan het eind van de rit kampioen zal zijn is (bijna) van ondergeschikt belang voor mij, natuurlijk hoop ik op Max maar het seizoen dat we nu meemaken heeft erg lang op zich laten wachten.

      • + 0
      • 30 jun 2021 - 15:58
    • Ik vind Larry grappig..... vond ik met Larry Laffer ook vroeger ;)

      • + 0
      • 30 jun 2021 - 21:14
  • Snork

    Posts: 11.809

    Grappige foto bij de titel: "we moeten er boven op blijven zitten"
    Nou, dat doet hij hoor :-)

    • + 1
    • 30 jun 2021 - 14:05
    • marcio

      Posts: 2.648

      Volgens mij was dit een eerbetoon aan Mbape toch? Nou, ik hoop niet dat Max in de beslissende fase van het kampioenschap de kansen van hem en het team weg te gooien door onder druk te bezwijken!

      • + 0
      • 30 jun 2021 - 14:11
    • @Marcio. In de F1 heb je geen strafschoppen...

      Zou misschien wel een grappige toevoeging zijn.

      • + 0
      • 30 jun 2021 - 14:49
    • Daar dacht Max in Bakoe anders over @Larry

      • + 1
      • 30 jun 2021 - 15:19
    • Moeten we Max nog wel ff uitleggen dat je de bal (lees: band) bij een strafschop maar één keer mag raken.

      • + 0
      • 30 jun 2021 - 15:45
    • Ik zal niet liegen. Moest bij het lezen van de titel even aan Kelly Piquet denken.

      • + 0
      • 30 jun 2021 - 19:30
  • marcio

    Posts: 2.648

    Ik denk dat Max ook wereldkampioen wordt. Na dit weekend zal de achterstand oplopen tot 25 of 26 punten. Dit zou betekenen dat Lewis 4 races achter elkaar moet winnen om de achterstand om te zetten in een voorsprong. Ik zie het niet met de huidige vorm van Max en RBR niet snel gebeuren. Niet dat ik het erg vind overigens. De dominantie van Mercedes maakte de sport kapot. Het werd tijd dat iemand hier een einde aan maakte. Hopelijk lukt het Ferrari (Leclerc of Sainz) om het stokje over te nemen!!

    • + 1
    • 30 jun 2021 - 14:07
    • of 1 uitvalbeurt. Betrouwbaarheid gaat ook nog een rol spelen. Qua punten is er nog niet veel verschil, t is vooral de manier waarop Max de races wint wat vertrouwen geeft.

      • + 1
      • 30 jun 2021 - 16:17
  • NicoS

    Posts: 12.735

    Het is duidelijk dat Max er bovenop zit….;)

    • + 0
    • 30 jun 2021 - 14:08
  • sailor

    Posts: 10.568

    Max is wederom met een zeer sterk seizoen bezig , als hij dit niveau weet vast te houden , maakt hij een hele grote kans op de titel

    • + 0
    • 30 jun 2021 - 14:47
    • Al dan niet, het voor RBR altijd magertjes was jaren terug. Dat ze bij en na de zomer dichterbij kwamen. Het ziet er verdomd goed uit :)

      • + 0
      • 30 jun 2021 - 21:16
  • Goed bekeken, je weet maar nooit met die gekke Mercedes….

    • + 0
    • 30 jun 2021 - 14:48
  • Max Mbappe ;) Persoonlijk denk ik dat ook. Altijd opzoek gaan naar verbeteringen en op die manier blijf je scherp. Zelf verwacht ik niet dat hij zal blijven domineren. Ik verwacht zelfs dit weekend al dat Mercedes er dichter op zal zitten.

    • + 1
    • 30 jun 2021 - 15:01

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar