user icon

Magnussen maakt IndyCar-debuut in Road America

  • Gepubliceerd op 17 jun 2021 10:10
  • comments 7
  • Door: Martijn Arnoldus

Voormalig F1-coureur Kevin Magnussen maakt aankomend weekend zijn IndyCar-debuut op Road America. De Deen valt in voor Felix Rosenqvist bij Arrow McLaren SP . De Zweed heeft nog last van een blessure door zijn harde klapper in Detroit afgelopen zondag. 

Rijden in de hoogste Amerikaanse autosportklasse stond al langer op het verlanglijstje van Magnussen. Mede door de invloed van zijn vader Jan Magnussen. "IndyCar, daar ben ik altijd wel geïnteresseerd in geweest", zei de 28-jarige coureur. "Mijn vader was IndyCar-coureur in de jaren negentig. Ik was vaak bij de races toen ik nog klein was  ik dacht altijd dat het supervet zou zijn." Magnussen komt in Road America een oude bekende tegen, genaamd Romain Grosjean. Vanaf 2016 tot en met 2020 was hij de teamgenoot van de Fransman bij het F1-team van Haas.

In eerste instantie zou Oliver Askew invallen voor Rosenqvist. Echter, na de sleutelbeenbreuk van Rinus VeeKay gaatt Askew in de Ed Carpenter Racing-wagen van de Nederlander rijden. McLaren moest haastig op zoek naar een nieuwe vervanger. Dat de renstal uitkwam bij Magnussen, was dan ook geen verrassing. De Deen reed in 2014 voor het team in de Formule 1 en was vorig weekend op dezelfde locatie als de IndyCar. In Detroit was hij actief in de IMSA, dat is te vergelijken met World Endurance Championship. In dienst van Chip Ganassi Racing won Magnussen de wedstrijd.

Over de situatie rondom Rosenqvist kan McLaren weinig zeggen. "Ontwikkelingen over zijn herstel zullen we delen als we meer weten."

Ik vind dit echt wel leuk. Daarbij komt hij niet eens in een slechte auto. Heeft al een aantal overwinningen achte zich staan. Top!
Ik heb altijd wel geloofd in de kwaliteiten van Magnussen eigenlijk. Was direct on par met Grossjean toen die echt nog heel snel was. (Dat van Grossjean is mijn mening)

  • 1
  • 17 jun 2021 - 10:40

Reacties (7)

Login om te reageren
  • Ik vind dit echt wel leuk. Daarbij komt hij niet eens in een slechte auto. Heeft al een aantal overwinningen achte zich staan. Top!
    Ik heb altijd wel geloofd in de kwaliteiten van Magnussen eigenlijk. Was direct on par met Grossjean toen die echt nog heel snel was. (Dat van Grossjean is mijn mening)

    • + 1
    • 17 jun 2021 - 10:40
  • Had ik nou gisteren een primeur op de s.ite in een reactie op het veekay bericht? Hahaha ;)

    Nee tof dat hij deze kans krijgt. Hopelijk krijgt hij van Ganassi in 2022 Johnson zijn stoeltje. Die nascarman heeft toch te veel moeite met rechter bochten. (Zijn meeste spins en uitglijders zijn toevallig echt op rechter bochten)

    • + 1
    • 17 jun 2021 - 11:23
    • Zeker! Herinnerde me je post, was alleen vergeten dat jij het was. Jij hebt vast erg goede bronnen in de Indi!

      • + 0
      • 17 jun 2021 - 12:06
    • Beamer

      Posts: 1.286

      Magnussen rijdt in 2022 al voor Peugeot in het WEC, betwijfel of dat te combineren valt met Indycar.... Die Johnson mogen ze er wat mij betreft per direct uitgooien.

      • + 0
      • 17 jun 2021 - 13:00
  • Smitters

    Posts: 133

    Ik vind dit ook positief nieuws zowel voor Magnussen maar ook voor de F1. Zo zien "oud"-gedienden misschien dat er ook nog een toekomst na F1 is, waar ze veel plezier en successen kunnen beleven. En daarom misschien minder lang blijven "hangen" in de F1, in een achterhoede team. En dan komen misschien weer eerder stoeltjes vrij voor aankomend talent.

    • + 0
    • 17 jun 2021 - 12:16
  • Om het te vieren knallen Kevin en Romain samen van de baan.

    • + 1
    • 17 jun 2021 - 12:24
    • Ericsson blijft in ieder geval uit de buurt, wil niet nog een keer vals beschuldigd worden.

      • + 1
      • 18 jun 2021 - 12:50

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2022

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welk team gaat verrassen in het 2022-seizoen?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Frankrijk
  • Geb. datum 17 apr 1986 (36)
  • Geb. plaats Geneve, Frankrijk
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
18 - 20 maa
Bahrein
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië
8 - 10 apr
Australië
22 - 24 apr
Italië
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika
20 - 22 mei
Spanje
27 - 29 mei
Monaco
10 - 12 jun
Azerbeidzjan
17 - 19 jun
Canada
1 - 3 jul
Groot Brittannië
8 - 10 jul
Oostenrijk
22 - 24 jul
Frankrijk
29 - 31 jul
Hongarije
26 - 28 aug
België
2 - 4 sep
Nederland
9 - 11 sep
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix & Circuit
18 - 20 maa
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
8 - 10 apr
Australië Albert Park
22 - 24 apr
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
20 - 22 mei
27 - 29 mei
Monaco Monte Carlo
10 - 12 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
17 - 19 jun
1 - 3 jul
Groot Brittannië Silverstone
8 - 10 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
22 - 24 jul
Frankrijk Paul Ricard
29 - 31 jul
Hongarije Hungaroring
26 - 28 aug
2 - 4 sep
Nederland Circuit Zandvoort
9 - 11 sep
Italië Monza
Bekijk volledige kalender
show sidebar