user icon

Max Vertappen is geen fan van stratencircuit Bakoe

  • Gepubliceerd op 29 mei 2021 08:32
  • comments 25
  • Door: Arjan Hoefakker

Volgens zijn concurrenten kan Max Verstappen weer bijzonder snel uit de hoek komen in Azerbeidzjan volgend weekend als er wordt gereden in de straten van Bakoe. Verstappen denkt daar zelf anders over.

De straten van Bakoe brachten Verstappen tot nu toe nog weinig heil en zegen. Dat konden we ook zeggen voorafgaand aan de Grand Prix van Monaco, waar Verstappen tot dit jaar toe weinig imponerende prestaties kon laten zien. Hij vertrok er als overwinnaar in 2021. 

In Bakoe viel Verstappen twee keer uit en zijn beste prestatie was dat hij er eens als vierde over de streep wist te komen. 

Niet zijn favoriete circuit

Verstappen blikt alvast vooruit:  "De baan is wel oké, maar het is niet een van mijn favoriete circuits eerlijk gezegd. Ik heb er nog nooit op het podium gestaan. Tijd om daar verandering in te brengen. Maar laten we eerst maar eens zien hoe goed onze auto is ten opzichte van Mercedes, want ik verwacht dat zij sterk terugkomen in Bakoe."

WK-leider

Verstappen reist voor het eerst in zijn loopbaan naar een circuit in de wetenschap dat hij bovenaan de voorlopige tussenstand voor het wereldkampioenschap staat. De Limburger blijft daar nuchter onder en hij weet dat het ook maar zo weer anders kan zijn.

Verstappen zegt in de vooruitblik die zijn Red Bull-team met hem besprak: "De leiding hebben in het kampioenschap voelt natuurlijk goed, maar ik wil daar aan het einde van de laatste race staan, dat is het enige wat telt."

Na de dominante zege in Monte Carlo wist Verstappen het team van Mercedes en Lewis Hamilton van de voorlopige eerste plaats te stoten. Hamilton had een kleurloze race en finishte zevende, Bottas viel uit nadat zijn rechter voorwiel niet los wilde komen tijdens zijn pitstop. 

Red Bull heeft nu één punt voorsprong op Mercedes, Verstappen verzamelde tot nu toe vier puntjes meer dan de Britse zevenvoudig wereldkampioen die de sport de afgelopen jaren tot verveling aan toe domineerde met Mercedes.

Reacties (25)

Login om te reageren
  • Wie is Vertappen? Ken ik die?

    • + 5
    • 29 mei 2021 - 08:40
    • Dat i een heel nelle coureur

      • + 6
      • 29 mei 2021 - 08:46
    • Dat is iemand van het bekende bier merk, die met een brandslang aan de tap bier langs brengt.

      • + 2
      • 29 mei 2021 - 09:03
    • Patrace

      Posts: 2.611

      Dat is iemand met hele lange armen, zodat die van ver kan tappen.

      • + 2
      • 29 mei 2021 - 11:14
    • Dat krijg je he , met al die woordgrapjes weet ondertussen niemand nog de echte achternaam van max . 🤪🤪

      • + 3
      • 29 mei 2021 - 11:21
  • Volgens mij heeft Max eerder best mooie dingen laten zien. Alleen niet eem clean weekend waardoor het resultaat niet goed was. Nu was het resultaat goed maar verder heegt hij geen 'mooie' dingen [hoeven] laten zien

    • + 0
    • 29 mei 2021 - 08:52
  • snailer

    Posts: 5.375

    Perez heeft er ooit wel een prachtige race gereden. Ik denk dat hij 3de werd (zou ook 2de kunnen zijn geweest.), waarvoor hij Hamilton op de baan moest inhalen. Wat Perez ook deed.

    Mogelijk voor het eerst Perez meevechtend om de eerste 4 plekken. En dus niet zoals tot nu toe er achter aan hoppelend.

    • + 1
    • 29 mei 2021 - 09:00
    • Perez heeft er 2 keer op het podium gestaan. Zowel in 2016 als 2018 werd hij 3e.
      2018 was echt een chaotische race.
      2016 was puur op snelheid. Hij kwalificeerde zich als 2e, maar moest vanaf de 7e plek starten vanwege een versnellingsbak wissel.

      Eddy.

      • + 1
      • 29 mei 2021 - 12:33
    • snailer

      Posts: 5.375

      Ah dank. Die keer die ik bedoel is in 2016. Staat me wel vaag bij dat Hamilton toen een kleine issue had met de auto.

      • + 1
      • 29 mei 2021 - 16:02
    • Ik heb het even opgezocht en Hamilton had inderdaad wat problemen tijdens de race, maar moest ook al vanaf P10 starten. In Q3 in zijn eerste getimede ronde moest hij gebruik maken van een escape-road. Bij zijn tweede ronde crashte hij.

      Eddy.

      • + 0
      • 29 mei 2021 - 21:07
  • F1FAN76

    Posts: 594

    Max had in Monaco ook nog nooit op het podium gestaan en die won hij. Dus als hij dat kunstje herhaald in Baku, ben ik tevreden:)

    • + 1
    • 29 mei 2021 - 09:07
    • Ho ho F1Fan, het moet geen gewoonte gaan worden hé.

      • + 0
      • 29 mei 2021 - 10:17
  • Rimmer

    Posts: 8.439

    Het zou tegen alle logica en de prestaties van de Mercedes in gaan als RBR hier ineens wint. Die Mercedes is echt nog wel een klap sneller en ik verwacht een teleurgesteld RBR dat weer met de beentjes op de grond staat.
    En de zogenaamde drama bij Mercedes? Die kondigen na Baku vrolijk aan dat zowel Bottas als Lewis een nieuw contract krijgen om zo rust in de tent te creëren voor dit jaar en volgend jaar.
    In principe kan je er vrij zeker van zijn dat de titelstrijd zometeen weer in de handen van Lewis en Mercedes ligt.
    Bij RBR zullen ze nog steeds een paar stapjes bij moeten zetten en bovenal snel terug op aarde moeten zijn. Gelukkig is Max wel zo realistisch maar voor Marko vrees ik.

    • + 1
    • 29 mei 2021 - 09:20
    • Je schrijft ze in ieder geval niet meer helemaal af;). Mij zou het ook verbazen als ze hier winnen. Dan is alles mogelijk.

      • + 0
      • 29 mei 2021 - 10:46
    • Ik zie winnen door Max wel als een mogelijkheid gezien het onprofessionele asfalt.

      • + 0
      • 29 mei 2021 - 13:09
    • Ik heb jouw bokaal (voor meest negatieve scenario schrijver✍️) inmiddels binnen Rimmer. Ik zal’m nog effe voor je oppoetsen. Wil je er nog een oorkonde bij?

      • + 3
      • 29 mei 2021 - 15:29
    • snailer

      Posts: 5.375

      Ik had mijn gevoel voor Monaco volledig verkeerd. Ik dacht dat Red Bull daar geen kans had tegen Mercedes en moeite zou hebben Ferrari achter zich te houden. Als ik Mercedes even vergeet dan leek het net of ik het goed voorspelde. Maar uiteindelijk was de Red Bull in de race oppermachtig qua sne;lheid.

      In ieder geval had ik goed dat Ferrari sterk zou zijn.

      Voor Baku gok ik nu dat het vooral zal gaan tussen Red Bull en Mercedes en dat Perez voor het eerst echt voor het podium gaat meedoen.

      Ik heb de race van 2019 gekeken. Daar was de tweede helft van de race Verstappen erg goed. Hij is uiteindelijk vierde geworden, maar dat kwam vooral doordat Gasly stil viel en er een virtual safety car kwam. Daarna was de snelheid er helemaal uit. De banden waren afgekoeld en Verstappen kreeg ze niet meer op temperatuur. Hij zou niet gewonnen hebben, maar een podium had er wel ingezeten zonder de Virtual safety car.
      Gasly ging in de Red Bull trouwens ook goed tot hij stilviel.

      • + 1
      • 29 mei 2021 - 16:10
  • Met de instelling gaan om 1e te worden en als dat onmogelijk blijkt maximaliseren met positie 3. Dan is de achterstand op Hamilton hooguit 7 punten na 6 gp’s. Dat geeft nog alle kansen en is beter dan we afgelopen winter verwachtten.

    • + 0
    • 29 mei 2021 - 10:38
    • Randyloft

      Posts: 52

      Als 1e onmogelijk blijkt zou mijn volgende doelstelling toch echt de 2e plaats zijn

      • + 0
      • 29 mei 2021 - 18:07
  • Max is , of ondertussen was??? ook geen fan van Monaco … Wat maakt het uit… ieder coureur heeft zn voorkeur …

    • + 0
    • 29 mei 2021 - 11:19
    • Max is juist wel fan van monaco hoor. Ook van spa/silverstone. Op alle 3 de banen heeft hij succes gehad maar ook fouten gemaakt .

      Ik ben het met hem eens, iK vind dit de minst leuke baan. Vooral dat laatste stuk. Het middengedeelte gaat wel. Ze hadden meer bochten moeten aanbrengen in de laatste 2KM ;)

      • + 0
      • 29 mei 2021 - 11:36
    • Het is zeker niet mijn favoriete baan, maar juist dat hele lange "rechte" stuk maakt deze baan tot wat het is. Het zorgt ervoor dat iedereen wel met relatief weinig downforce moet rijden, anders verlies je daar veel teveel tijd. Zou je dat vervangen door bochten, dan gaat iedereen met veel meer downforce rijden. Dan krijg je hetzelfde als in Singapore, een lange optocht waarbij je moet hopen dat er iemand een foutje maakt voor wat actie.

      Eddy.

      • + 2
      • 29 mei 2021 - 12:43
    • Verstappen vertelde aan De Telegraaf: "Monaco houdt nog niet van mij en ik nog niet van Monaco.

      • + 1
      • 29 mei 2021 - 12:47
  • Dat snap ik met het aankomende protest voor je flexiwings.

    • + 1
    • 29 mei 2021 - 11:26
    • Hopelijk kan RBR daar op Baku nog hun voordeel uithalen, en gaan ze protest aantekenen tegen die superflexi frontwing van Mercedes.

      • + 2
      • 29 mei 2021 - 11:49

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.267
  • Podiums 47
  • Grand Prix 125
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar