user icon

Blessure Perez: "Ik had pijn in mijn schouder en dat werd steeds erger"

  • Gepubliceerd op 08 mei 2021 18:19
  • comments 32
  • Door: Rob Veenstra

Sergio Perez kende niet de beste dag uit zijn leven, en zeker niet uit zijn Red Bull-periode. De Mexicaan begon het seizoen goed en blijkt een waardige teamgenoot voor Max Verstappen, maar moet dit weekend tot nu toe veel tijd laten liggen richting de Nederlander.

Tijdens de vrije trainingen was er al verschil te zien, zo ook vanochtend en vanmiddag in de kwalificatie. Perez had moeite om op de baan te blijven en leek te veel van zijn wagen te vragen. Waar Max Verstappen om de pole position aan het strijden was, kwalificeerde Perez zich uiteindelijk als achtste.

Dat bleek een reden te hebben, zo zei hij tegen onder andere GPToday.net in Barcelona: "Tijdens de kwalificatie had ik last van mijn schouder en dat deed pijn. Het voelde niet goed. Toen de kwalificatie vorderde werd de pijn alsmaar erger, ik kreeg er steeds meer last van."

"Ik weet niet waar dit vandaan komt, maar het zal morgen wel over zijn, zodat ik in goede vorm ben."

Reacties (32)

Login om te reageren
  • Ik dacht al waar komt dat verschil vandaan met max

    • + 1
    • 8 mei 2021 - 18:26
    • Ik haalde mijn schouders ook al op...

      • + 4
      • 8 mei 2021 - 18:29
    • PRS

      Posts: 76

      morgen de schouders er onder

      • + 2
      • 8 mei 2021 - 18:30
    • snailer

      Posts: 5.375

      Albon mag niet instappen na een kwali

      • + 0
      • 8 mei 2021 - 18:31
    • dat zijn de aloude F1 regels hé; 10 kg brandstof is 3 tiende, pijn in de schouder is 9 tiende. Klopt weer precies. Gelukkig is het morgen alweer over.

      • + 0
      • 8 mei 2021 - 18:36
    • F1FAN76

      Posts: 594

      De schouders eronder in de race scheelt een bull.

      • + 0
      • 8 mei 2021 - 18:48
    • snailer

      Posts: 5.375

      Ik dacht. Is wel jammer. Voor kwalificatie had Albon in kunnen vallen die is vast zijn pijn in de schouder van de afgelopen ander half jaar kwijt na zijn rust. Me het verslaan van Verstappen had Albon ook Hamilton verslagen.


      Want tja aapnootmoes heeft vorig jaar geschreven dat Albon Verstappen zou verslaan.

      Wel gemeen van die Verstappen. 4 jaar achter elkaar Ricciardo, Gasly, Albon en Perez vol op de schouder geramd.

      • + 2
      • 8 mei 2021 - 19:11
    • Heeft Perez het hele weekend al last van zijn schouder?

      VT1 +0.812
      VT2 +0.133 op een compound zachter
      VT3 +0.771

      Q1 +0.113 met een extra run
      Q2 +0.747
      Q3 +0.924

      Lijkt er toch echt op dat Perez het hele weekend al 8 tiende te kort komt. Zo verassend is het verschil in kwalificatie dan ook niet. Tenzij je natuurlijk de trainingen niet hebt gevolgd.

      • + 2
      • 8 mei 2021 - 22:52
  • "Ik weet niet waar dit vandaan komt, maar het zal morgen wel over zijn, zodat ik in goede vorm ben."

    Dat denk ik ook.
    Als je in smoesjes denkt.

    • + 1
    • 8 mei 2021 - 18:31
  • mario

    Posts: 7.883

    Ik haal er mijn schouders bij op....

    • + 0
    • 8 mei 2021 - 18:31
  • Dit is mijn conclussie zonder oranje bril: Zet er maar iedere wedstrijd een coureur in die het meest voor het stoeltje betaald.

    Geen coureur komt in de buurt van Max dus ze kunnen er maar beter geld aan t tweede stoeltje verdienen om in de motor te steken.

    • + 3
    • 8 mei 2021 - 18:41
  • Schouder uit de Checkom?

    • + 1
    • 8 mei 2021 - 18:47
    • Kunnen ze niet gewoon zijn schouder vervangen? Bij Gasly gingen ze ook de neus vervangen.

      • + 1
      • 8 mei 2021 - 18:55
  • Denzelmob

    Posts: 47

    DE Smoesjesboek is al vroeg geopend . Gewoon toegeven dat je moeite hebt met de RB16B.

    • + 0
    • 8 mei 2021 - 18:59
  • Beetje vaag verhaal.. Als het morgen weer over is zal het wel niet heel erg geweest zijn.. Duidelijk is wel dat de druk op Checo nu behoorlijk toeneemt.. Hopelijk voor hem rijdt hij morgen een goede race en wordt hij minimaal 4e, waar die auto gewoon thuishoort.. 0.9 sec achter op Max zijn natuurlijk geen excuses voor, dat is veel teveel..

    • + 0
    • 8 mei 2021 - 19:04
  • Joeppp

    Posts: 4.357

    Druk op je schouders kan best pijn doen en een paar tiende schelen.

    • + 1
    • 8 mei 2021 - 19:06
    • Snork

      Posts: 11.267

      Precies, ik snap niet waarom dit als smoesje door velen wordt weggezet. Het gaat er heel fysiek aan toe in de auto, dus pijn in de schouder kan echt wel wat verschil maken. Hopelijk is hij morgen weer ok om naar voren te vechten en Bottas aan te vallen.

      • + 0
      • 8 mei 2021 - 21:48
  • ik zag vorige week een foto waarbij een behandeling kreeg met zo'n apparaat van Therabody (nieuwe partner van RBR), misschien is de werking van dat massage-geval een beetje te heftig voor Checco

    • + 0
    • 8 mei 2021 - 19:11
    • OneRace

      Posts: 72

      Kusje erop Checo...

      • + 0
      • 8 mei 2021 - 19:32
  • nr 76

    Posts: 1.700

    Het moet wel een enorme last zijn, die op zijn schouders drukt..

    • + 0
    • 8 mei 2021 - 20:57
  • Druk op de schouders waarschijnlijk.

    • + 0
    • 8 mei 2021 - 21:32
  • NicoS

    Posts: 12.642

    Krijg weer een déjà vu gevoel van de afgelopen jaren.....maar Perez moet nog wennen natuurlijk.;)
    Hoe lang gaan we dat nog horen dit seizoen?
    Verstappen mag het weer in z’n eentje opknappen tegen de Mercedessen.....niets nieuws dus.

    • + 0
    • 8 mei 2021 - 21:34
    • Snork

      Posts: 11.267

      Max moet sowieso zelf zo hard mogelijk rijden. Wat daarachter gebeurt is voor de constructeurspunten, niet voor Max.

      • + 0
      • 8 mei 2021 - 21:49
    • Ik denk dat er niks gaat veranderen, na die zogenaamde vijf races om te wennen.

      • + 0
      • 8 mei 2021 - 22:02
    • @Nico, "Verstappen mag het weer in z’n eentje opknappen tegen de Mercedessen....." Ik zou als ik Max was me alleen op Lewis richten, Lewis is je tegenstander en niet Valt er rijden. Mocht de Fin vroegtijdig zijn pitsstop nemen, dan lekker laten gaan

      • + 0
      • 8 mei 2021 - 23:04
    • Valt te rijden = Valterri #€@& achterlijke autocorrect 🙃

      • + 0
      • 8 mei 2021 - 23:07
  • elflitso

    Posts: 535

    Checco heeft zich gruwelijk vergist in Max. Hij is er ingestapt met het idee van met een goede auto ga ik dat varkentje wel eens wassen. Hij mag zich aansluiten bij het rijtje coureurs die ten onder gingen t.o.v. Max. Lewis en Max zijn absolute top. Daar komt in normale omstandigheden niemand in de buurt.

    • + 0
    • 8 mei 2021 - 22:23
  • red

    Posts: 508

    Als je pijn in je schouder hebt is een formule 1 auto wel een van de slechtste plekken waar je kan zijn.
    Iedere keer als je remt worden de gordels zo ongeveer door je schouders heen gedrukt.

    • + 1
    • 8 mei 2021 - 22:32
  • Max en Checo staan schouder aan schouder.....

    • + 0
    • 8 mei 2021 - 22:56
    • Max steekt met kop en schouders boven Checo uit...

      • + 0
      • 8 mei 2021 - 22:59
    • Nou,ik weet het nog zo net niet hoor?
      Checo heeft vanavond een flinke schouderkarbonade op.
      Dus da's weer een schouderklopje voor Perez......

      • + 0
      • 9 mei 2021 - 00:48
    • Checauw!

      • + 0
      • 9 mei 2021 - 02:11

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 587
  • Podiums 7
  • Grand Prix 123
  • Land MX
  • Geb. datum 26 jan 1990 (31)
  • Geb. plaats Guadalajara, MX
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar