user icon

Kwalificatie op Imola cruciaal voor podiumambities van Sergio Perez

  • Gepubliceerd op 14 apr 2021 15:28
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra

Sergio Perez wil zich komend weekend in de Grand Prix van Emilia-Romagna op Imola mengen in de strijd om de podiumplekken. De Mexicaan hoopt zijn eerste top drie-notering in dienst van Red Bull Racing te behalen. In Bahrein, zijn eerste race van het team, kwam het daar door een foutje in de kwalificatie en een stilgevallen auto in de opwarmronde voor de race niet van.

Perez wist zijn bolide te resetten en opnieuw op te starten, en finishte nog knap als vijfde. Het podium bleef echter buiten bereik, maar in Imola gaat hij op jacht naar eremetaal. "Mijn doel is om een goede race te hebben .Hopelijk kunnen we in Imola terugslaan, meedoen om het podium en hopelijk de zege", aldus de 31-jarige teamgenoot van Max Verstappen.

Hij beseft dat een goede startpositie op Imola cruciaal is om voor een mooi resultaat te kunnen gaan. Op het Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari is het voor de Formule 1-coureurs namelijk knap lastig om een andere deelnemer te passeren en posities goed te maken. Perez: "Inhalen is schier onmogelijk op Imola, al vind ik het alsnog een leuke baan."

De Mexicaan is benieuwd hoe de RB16B zich op dit totaal andere circuit dan Sakhir zal verhouden ten opzichte van de bolide van Mercedes. In Bahrein was Red Bull Racing sneller, maar Imola is niet te vergelijken met die baan. "Op Imola gaan we ook merken hoezeer het van het circuit afhangt. Het wordt interessant om te zien hoe we het daar doen. Het is een heel andere baan dan Bahrein."

Reacties (10)

Login om te reageren
  • De start en strategie gaat dit jaar belangrijker worden. Pole is zeker leuk om te pakken maar je moet wel goed weg zijn en de juiste beslissingen nemen met de pitstops. Dat zagen we 2 weken geleden wel. En als je echt sneller bent is er op elke baan wel in te halen.

    • + 0
    • 14 apr 2021 - 15:31
    • Vrij korte baan hier waar alles automatisch dicht op elkaar zit zoals we vorig jaar zagen. Daarnaast vrij smal en mogelijkheden tot SC of VSC kunnen strategisch zeker voor de nodige animo zorgen.
      Laat maar komen, t heeft nu lang genoeg geduurd! :D

      • + 0
      • 14 apr 2021 - 15:48
    • Ik heb er ook wel weer zin in. IK ben echt benieuwd naar de verhoudingen op deze baan. Met heel veel geluk(voor RB en Max fans) kunnen zelfs Ferrari en Mclaren hier er zich mee gaan bemoeien. Ferrari liet op Bahrein al zien in sector 2 dat ze in bochten absoluut meekunnen, en deze baan heeft geen echte lange rechte stukken.

      Mclaren met hun achterkant kan ook wel eens gaan verrassen. bring it.

      • + 0
      • 14 apr 2021 - 15:54
    • Pole is altijd beter dan de rest op een paar uitzonderingen na waar je een lange aanloop hebt tot de 1e bocht.. Maar ik denk ook niet dat wie de meeste poles pakt dat dat het WK strijd tussen Hamilton en Verstappen gaat beslissen, ik denk dat dat de betrouwbaarheid van de auto gaat worden.. 1 DNF meer dan je tegenstander kost je waarschijnlijk meteen 25 punten die je niet zomaar goedmaakt in een paar races.. Het is dus te hopen dat de Red Bull Honda een stuk betrouwbaarder is dan vorige jaren waar ze altijd meer DNF's scoorde dan Mercedes..

      • + 2
      • 14 apr 2021 - 16:07
  • Sorry voor de mensen die de quali nog niet willen weten. Max op pole Peres twee en Lewis op 6 tiende derde

    • + 1
    • 14 apr 2021 - 15:54
    • Cicero

      Posts: 821

      Bedenkt, hoef ik niet te kijken. Win ik weer wat tijd. Weet je ook de uitslag van de race?

      • + 0
      • 14 apr 2021 - 22:58
  • Ik denk dat het gat op Imola minstens net zo groot is als in Bahrein, dus als Sergio binnen 0.4 sec van Max kan kwalificeren dan kan hij hem gewoon op de 1e startrij zetten en misschien voor een 1-2 voor Red Bull zorgen.. 2e startrij is ook prima, ik zie hem wel in staat om dan in de race Bottas te verslaan en het podium te bereiken..

    • + 2
    • 14 apr 2021 - 16:03
  • Laat Perez eerst maar eens top 4 kwalificeren. Niemand verwacht dat 'ie al meteen podium rijdt.
    Hij moet Bottas in foutjes drukken, verder niets.

    • + 0
    • 14 apr 2021 - 16:25
  • Shrek

    Posts: 500

    Laten we gaan racen.
    Cool, waar?
    Op een circuit waar we bijna niet kunnen inhalen, dat is het leukste!

    • + 0
    • 14 apr 2021 - 18:02
  • delange

    Posts: 1.456

    whoops.... jammer voor Max als ie dan 4 de word.

    of hoe zou Perez het zien?

    Lewis , Bottas en Perez
    Lewis , Max en Perez
    Max , Lewis en Perez
    Perez , Max en Lewis
    Bottas , Lewis en Perez ....
    .......................................
    ........................................
    ...........................................
    Wie weet wat die Mexicaan allemaal denkt.

    • + 0
    • 14 apr 2021 - 18:58

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 550
  • Podiums 6
  • Grand Prix 121
  • Land MX
  • Geb. datum 26 jan 1990 (31)
  • Geb. plaats Guadalajara, MX
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar