user icon

Ferrari werkt aan validatie van aerodynamische updates voor Imola

  • Gepubliceerd op 07 apr 2021 12:47
  • comments 16
  • Door: Rob Veenstra

Het is volgende week in Imola een festijn aan updates en nieuwe onderdelen in de Formule 1. Menig team heeft aangekondigd vernieuwingen in petto te hebben voor het tweede Grand Prix-weekend van 2021. Zo ook Ferrari, de Scuderia bereidt een aantal aerodynamische updates voor.

Coureur Charles Leclerc zal de nieuwe onderdelen voor de SF21 later deze week in de windtunnel valideren. Dat bericht brengt het Italiaanse Formu1a.uno. Teamgenoot Carlos Sainz heeft zich eerder deze week gericht op het verfijnen van de set-up voor de bolide.

Ferrari beschouwt Imola als mooie graadmeter voor de deze winter geboekte progressie. Het circuit bevat meer snelle bochten dan Bahrein en motorvermogen speelt daardoor een minder prominente rol. Op Imola is de wegligging van de bolide belangrijker.

Vorig jaar verloor Ferrari op Imola in de kwalificatie een seconde op de beste tijd van Mercedes-rijder Valtteri Bottas. Op een rondje van rond de 74 seconden was dat een aardig gat, maar de Scuderia is benieuwd om volgende week te zien in hoeverre de achterstand is verkleind.

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Zowaar een positief stuk over Ferrari van Redundant Velocity. Althans,.... een poging

    • + 3
    • 7 apr 2021 - 13:10
    • ik heb het stuk 2x gelezen, nergens staat er iets over het 'vermeende valspelen' , komt goed, fingers crossed ;)
      anyway, Carlos heeft zich gericht op het verfijnen van de set-up, dus ik verwacht enorme progressie

      • + 4
      • 7 apr 2021 - 13:26
    • Met 'vriendelijk' vragen kom je een heel eind. ;)

      • + 3
      • 7 apr 2021 - 13:57
    • @Bill: Well, let's not start sucking each other's d*cks just yet.

      • + 4
      • 7 apr 2021 - 14:01
    • Edgar

      Posts: 1.463

      ik moest even glimlachen door jullie, bedankt!

      • + 3
      • 7 apr 2021 - 14:01
    • @mr Monza

      Een paardekop in zijn bed gelegd?

      • + 0
      • 7 apr 2021 - 16:02
    • @M@x,
      Nee die ordinaire handelswijze hebben wij achter ons gelaten...;)
      Beetje stoeien met BSN nummer doet wonderen tegenwoordig.

      • + 1
      • 7 apr 2021 - 17:03
    • Spreek voor jezelf Mr.Monza. Niet micro-managen, gewoon de details aan mij overlaten.

      *staat in zijn achtertuin net z'n kettingzaag af te spoelen*

      • + 0
      • 7 apr 2021 - 17:12
    • @Eddy,
      Point taken.
      Hi ho Silver!

      • + 0
      • 7 apr 2021 - 17:37
  • BREEK: titel en inhoud van artikel lijken overeen te komen!!!

    Mijn vraag: wat gaat die dekselse Leclerc doen in die windtunnel? Ontwerpt hij nu ook al zijn eigen wagen? In dat geval kan Max het wel schudden, op dat niveau komt hij nooit met Newey. Die wil alles zelf doen.

    • + 4
    • 7 apr 2021 - 13:58
    • Die Leclerc komt qua niveau natuurlijk van een hoger plan.
      Charles gaat even in die windtunnel staan, maakt zijn vinger nat, steekt die in de lucht en geeft dan een duimpje omhoog of naar benee richting Mattia. Zo doen we dat bij Ferrari. Verstappen kan nooit serieus blijven en probeert dan bijvoorbeeld tegen de wind in te pissen. Kansloos.

      • + 0
      • 7 apr 2021 - 14:11
    • Carlos heeft geblinddoekt en met 1 hand op de rug even de windtunnel gereviseerd, goed gereedschap is namelijk het halve werk en bij het draaien van de windtunnel hoorde Carlos al direct dat er een en ander niet pluis was, nu draait dat ding weer als een zonnetje.
      Charles is as we speak de nieuwe onderdelen in de windtunnel aan het leggen waarna hij ze uitgebreid gaat testen.
      Komt goed, moet wel met zo'n teamwork!
      En Max? beetje op het gaspedaal hengsten, meer kan hij niet...
      ;)

      • + 0
      • 7 apr 2021 - 14:18
    • Zo had ik het ook in mijn hoofd. Meest logische aanpak ook natuurlijk. Dank jongons.

      Trouwens. Binotto komt dus niet in die windtunnel hè. Principe kwestie vanwege zijn krullen. Ik snap dat wel. Sterk staaltje modern management ook. Delegeren, alles.

      • + 0
      • 7 apr 2021 - 14:24
    • nr 76

      Posts: 1.283

      Eddy, als die pruik van Binotto afwaait, zit meteen het hele spamfilter van die ventilator verstopt!

      • + 0
      • 7 apr 2021 - 16:58
    • Snork

      Posts: 10.326

      Leclerc waait weg als je die ventilator aanzet. Heb je toch weer helemaal niks aan die jongen.

      • + 0
      • 7 apr 2021 - 17:34
    • "Coureur Charles Leclerc zal de nieuwe onderdelen voor de SF21 later deze week in de windtunnel valideren."

      Ik snap er geen jota van. Wat wordt hiermee bedoeld?

      Beter lijkt mij te zeggen dat Leclerc zal toetsen of de onderdelen die in de windtunnel zijn getest in de praktijk dezelfde effecten sorteren. Dat doet Leclerc door het uitvoeren van enkele rituelen, waaronder een regendans en een traditionele kata, die uiteraard live gestreamd zullen worden op TikTok. Bij 100.000 views is de validatie gelukt.

      • + 0
      • 8 apr 2021 - 09:48

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Krijgen we dit jaar een titanenstrijd tussen Lewis Hamilton en Max Verstappen te zien?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 409
  • Podiums 12
  • Grand Prix 60
  • Land MC
  • Geb. datum 16 okt 1997 (23)
  • Geb. plaats Monte Carlo, MC
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar