user icon

Sebastian Vettel: "Ik ben goed genoeg voor een vijfde wereldtitel"

  • Gepubliceerd op 25 maa 2021 10:47
  • comments 30
  • Door: Rob Veenstra

Sebastian Vettel denkt dat hij de komende jaren misschien nog een extra kampioenschap op zijn naam kan schrijven. De Duitser heeft al vier wereldtitels in de Formule 1 op zijn palmares staan, maar de laatste dateert alweer van 2013. Sindsdien is het er namens Red Bull Racing (2014) en Ferrari (2015-2020) niet meer van gekomen.

Voor 2021 heeft Vettel de overstap gemaakt naar Aston Martin, dat dit jaar na meer dan zestig jaar afwezigheid met een eigen team terugkeert in de Formule 1. Het betreft alleen de naam Aston Martin, onderhuids is de renstal nog exact hetzelfde als in de tijd van Racing Point. Is het mogelijk om met een klantenteam voor de titel te gaan?

Vettel meent van wel. Aan hem zal het in ieder geval niet liggen. "Ik ben nog steeds goed genoeg om races en het kampioenschap te winnen, op voorwaarde dat het pakket me daartoe in staat stelt. Mijn nieuwe team liep vorig jaar op een haar na de derde plaats bij de constructeurs mis. Ik hoop dat we minstens net zo goed en het liefst iets beter zijn dan in 2020", vertelt de Duitser in Sport Bild.

Aston Martin bleef tijdens de driedaagse wintertest in Bahrein een beetje onder de radar en de teamleiding tempert de verwachtingen voor de openingsrace. Vettel legt de lat voor zichzelf hoog. "Wat voor mij telt zijn mijn eigen verwachtingen. Ik verwacht een hoop van mezelf en ik wil aan mijn eigen verwachtingen voldoen."

Reacties (30)

Login om te reageren
  • F1jos

    Posts: 842

    Ik ben beter dan Alonso, Hamilton en Verstappen.

    • + 1
    • 25 maa 2021 - 10:49
    • En Ernst en Bobbie en de rest.

      • + 0
      • 25 maa 2021 - 12:45
  • Hmmm...nee. Vettel heeft nooit meer het niveau aangetikt wat hij bij RB deed. Een vijfde wk voor hem zie ik niet meer gebeuren. Hoe sympathiek ik hem ook vind.

    • + 1
    • 25 maa 2021 - 10:52
    • Wat 'ie hier zegt is dat het niet alleen aan hem lag dat het niet lukte bij Ferrari. Dat is alles.

      • + 0
      • 25 maa 2021 - 11:12
  • In dominant materiaal zonder tegenstand denk ik wel. Maar dan moet hij een ´buttontje´ hebben.

    • + 0
    • 25 maa 2021 - 10:52
    • gp

      Posts: 4.193

      Datt had hij twee jaar geleden, zeker de eerste helft van het seizoen. Toch lag Hamilton voor.

      • + 0
      • 25 maa 2021 - 11:35
  • Snork

    Posts: 10.326

    Nee, ik geloof dat niet.

    • + 0
    • 25 maa 2021 - 10:56
  • Nope..

    • + 0
    • 25 maa 2021 - 11:02
  • LimboF1

    Posts: 4.725

    Ik denk dat hij gezien de rijkwaliteiten het nog wel kan, maar er zijn meer zaken voor nodig.
    Hij moet natuurlijk het materiaal hebben en zichzelf ook in de hand houden. Want zijn fouten zijn er toch die hoofdzakelijk uit frustratie naar voren kwamen. Ik denk dat als hij zijn hoofd erbij houd, dat het met een fatsoenlijke auto wel gaat lukken.

    • + 0
    • 25 maa 2021 - 11:20
  • Seb ik geloof nog in je. Helaas zit je nu bij een team die net als mclaren met Ricardo. Ervaring naar binnen hebben gehaald om de jongere rijder op te leiden.

    Anderen kant de steun vanuit Mercedes en een Toto Wolf zou er zomaar voor kunnen zorgen dat Aston snel de weg naar voren vindt.

    • + 0
    • 25 maa 2021 - 11:21
    • Snork

      Posts: 10.326

      Stroll hoeft echt niet meer opgeleid te worden. Die heeft inmiddels voldoende ervaring om het zelf te doen.

      • + 0
      • 25 maa 2021 - 17:37
  • Zolang Lance zijn team maat is kan Seb dat wel uit zijn hoofd zetten....

    • + 1
    • 25 maa 2021 - 11:29
    • En zo is het en niet anders.

      • + 2
      • 25 maa 2021 - 11:38
    • toch mooi om te zien hoor die trouwe Lance supporters...

      Vraagje, hebben jullie ook een eigen fan dag, zoiets als de Sainz dag?
      Nee hé?

      • + 1
      • 25 maa 2021 - 12:58
    • Dat moet je aan inkoopmanager Snork vragen.
      Er is wel 'n soort van Lancedag.

      Maar dat bij Sainzdag alles gratis is, moet je bij Lancedag 'n beetje bijbetalen.

      Wel gratis grabbelton, dat dan weer wel.

      • + 2
      • 25 maa 2021 - 14:51
    • De kijkdoos kost een euro.....

      • + 1
      • 25 maa 2021 - 14:58
    • Snork

      Posts: 10.326

      In tegenstelling tot de Sainz organisatie, doordrenkt met ranzige bitterballen en gasten in een Australian jogging pak, is de organisatie van de Lance dag iets meer upper class. Helaas, niet iedereen zal zich kunnen kwalificeren om hier aan deel te nemen.
      Om alvast wat duidelijk te maken: ja, er is een Lance dag, maar alleen voor insiders. Een beetje exclusiviteit hoort erbij.
      Oh, en zoals dat bij een goed georganiseerde society hoort, de Lance dag wordt gehouden onder COVID regels. De broek mag later op de avond omlaag, maar wel na een sneltest.

      • + 2
      • 25 maa 2021 - 17:41
    • O echt, de kijkdoos is aanwezig? Is mevrouw Stroll er de hele dag?

      😉

      • + 1
      • 25 maa 2021 - 18:02
    • Nou weet ik dat ik toch wel mag komen op de Lance dag Snork, maar ik heb alleen maar 'n outfitje van van Cranenbroek in m'n garderobekast hangen, 'n spijkerpak en 'n zwart T-shirt, dus mss de kledingkeuze wat verruimen.

      • + 0
      • 25 maa 2021 - 18:46
    • Snork

      Posts: 10.326

      Crocs en een witte legging doen het goed Ouw. Maar pas op voor Pete is z’n joggingpak, die gaat je he-le-maal uitwonen.

      • + 0
      • 25 maa 2021 - 19:45
    • Pete in zijn Australian trainingspak met zijn witte sportsokken met mooie modieuze badslippers eronder en zijn zonnebril op wordt helemaal de bom deze zomer.
      Die gast hoort gewoon op zowel de Sainzdag als op de Lancedag aanwezig te zijn, alleen zal hij wel meer de aandacht naar zich toe trekken dan eigenlijk de F1 coureurs waar we voor bij elkaar zijn gekomen in harmonie.

      • + 0
      • 25 maa 2021 - 19:55
  • 4mula1

    Posts: 74

    Met het juiste materiaal is hij daar zeker toe in staat, daar hoef je geen echte kenner voor te zijn om dat voor mogelijk te houden.

    • + 1
    • 25 maa 2021 - 11:51
    • AM is nog lang niet opgewassen tegen het geweld van Mercedes en RBR, Seb is vet aan het overdrijven hiero.

      • + 1
      • 25 maa 2021 - 12:24
    • 4mula1

      Posts: 74

      Daarom zeg ik dan ook, met het juiste materiaal.

      • + 0
      • 25 maa 2021 - 14:14
    • Snork

      Posts: 10.326

      Seb is niet meer het juiste materiaal, er zijn veel snellere coureurs inmiddels. Nikita, Latifi, Ocon, Gio, ik noem er zo maar even een paar.

      • + 0
      • 25 maa 2021 - 17:43
  • In een Taxi naast Bottas redt Vettel dat zeker wel. Als het iets moeilijker gaat worden betwijfel ik het.

    • + 0
    • 25 maa 2021 - 11:57
    • Hij lijkt met deze uitspraken aan te sturen op een plek bij Mercedes in 2022 (met Russell ?) omdat hij een contract heeft bij AM voor 1 jaar + opties.

      • + 0
      • 25 maa 2021 - 12:08
  • Hypothetisch zou Seb in een superieure Merc inderdaad een titel kunnen pakken. De vraag is of Toto een coureur in de leeftijd van Vettel wil als er jonge talenten als Verstappen en Russel voorhanden zijn. Mocht Mercedes graag weer een Duitse kampioen hebben, dan liggen er kansen voor Vettel.

    • + 0
    • 25 maa 2021 - 20:05
  • Fanboy1

    Posts: 2.325

    Heeft hij in 2017 en 2018 verprutst in die snelle fer.

    • + 0
    • 25 maa 2021 - 20:16
  • Echt niet

    • + 0
    • 26 maa 2021 - 12:28

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Krijgen we dit jaar een titanenstrijd tussen Lewis Hamilton en Max Verstappen te zien?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 1.400
  • Podiums 55
  • Grand Prix 120
  • Land DE
  • Geb. datum 3 jul 1987 (33)
  • Geb. plaats Heppenheim, DE
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar