user icon

Mick Schumacher voelt geen extra druk door achternaam

  • Gepubliceerd op 05 maa 2021 13:30
  • comments 12
  • Door: Martijn Arnoldus

Mick Schumacher - zoon van racelegende Michael Schumacher - debuteert dit jaar in de Formule 1. Volgens de Haas-coureur geeft zijn beroemde achternaam geen druk, maar juist extra motivatie om zijn doelen te bereiken.

Schumachers vader debuteerde in 1991 bij het team van Jordan en stopte na twee termijnen in 2012. Hij nam afscheid met 91 overwinningen en zeven titels. De 21-jarige Schumacher hoopt in de voetsporen te kunnen treden. Een begin is al gezet met zijn aanstaande debuut.

Tijdens een persconferentie met zijn team werd gevraagd over het dragen van de beroemde achternaam. ''Ik heb nooit gezegd dat het druk geeft. Ik denk niet dat ik dat ooit heb gezegd'', zei de F2-kampioen van 2020. ''Ik ben ontzettend blij om zijn achternaam te dragen en ik ben blij dat ik de naam terugbreng in de Formule 1. Ik ben erg er trots op en ik blij dat ik die naam heb. Het geeft mij een extra boost en motivatie om elke dag hard te werken''.

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Ik weet niet waarom maar begin hem steeds meer te waarderen, terwijl het seizoen nog moet beginnen heeft hij voor mij de gunfactor. Ik hou wel van zijn bescheiden voorkomen.

    • + 0
    • 5 maa 2021 - 13:35
    • Maximo

      Posts: 6.682

      Hij is wel vrij nuchter ja, dat kan ik ook wel waarderen.

      • + 0
      • 5 maa 2021 - 14:33
  • Als Mick die tietenknijper maar voorblijft is er niks aan het handje.

    • + 0
    • 5 maa 2021 - 14:00
  • Oh, is de achternaam van Mick Schumacher een verwijzing naar zijn vader?
    De 7 voudig wereldkampioen Formule1 Michael Schumacher?
    Ik dacht altijd dat hij deze had vanwege zijn oom Ralph Schumacher, de schlemiel van de Formule1.
    Nee, nu snap ik het.

    Hoe vaak krijgen we nu nog een verhaal over de achternaam van deze jonge debutant in de F1?
    Hij heeft nog niks mogen laten zien maar er wordt de gehele tijd over hem (en eigenlijk de verwijzing naar zijn vader) geschreven.
    Ik hoop dan ook dat hij snel een eigen faam heeft opgebouwd.
    Net zoiets als Max heeft mogen beleven;
    Die ging het eerste jaar in als 'de zoon van' maar ondertussen weet niemand weer wie Jos the Boss was.

    • + 1
    • 5 maa 2021 - 14:12
    • flyineddy

      Posts: 796

      Oh, is Mick familie van die Schumachers? Ik heb altijd gedacht dat hij de zoon was van Owen Schumacher, die komiek. Ik vond het al gek dat hij onder de Duitse vlag reed...

      Eddy.

      • + 1
      • 5 maa 2021 - 14:46
    • Hahahaha.
      Hke heet die plastisch chirurg ook alweer?
      Die ene die Marijke Helwegen als proefmodel had...
      Was Mick niet naar hém vernoemd?

      • + 0
      • 5 maa 2021 - 14:58
    • "Ralph Schumacher"

      Gek... hij heeft geen oom die Ralph heet.

      • + 0
      • 6 maa 2021 - 00:11
  • jd2000

    Posts: 4.595

    Begin nu al een hekel aan hem te krijgen. Zo'n brave jongen, alleen maar verstandige dingen zeggen. Helemaal volgepompt met pr zinnetjes. Hoop dat die foute Rus hem helemaal zoek gaat rijden.

    • + 1
    • 5 maa 2021 - 14:34
    • Ben blij dat we lijnrecht tegenover elkaar staan met onze mening ;-).

      • + 0
      • 5 maa 2021 - 14:49
    • jd2000

      Posts: 4.595

      Ach ja Mr Marly, even goede vrienden. Persoonlijk denk ik dat de F1 karakters nodig heeft en geen afstandelijke pratende race overall met een naam uit het verleden.

      • + 0
      • 5 maa 2021 - 15:39
    • Tja, beetje dubbel. Aan de ene kant hou ik van de "gentlemen" coureurs zoals toendertijd Button, maar kan ik ook karakters als Max waarderen, persoonlijk neig ik meer naar Button als karakter maar een reuring is ook leuk ook al ben ik daar zelf niet zo van.

      • + 0
      • 5 maa 2021 - 16:16
    • F1 heeft de beste piloten nodig. Je oordeel kleeft nu al aan zijn achternaam. Geef hem een kans en beoordeel hem op zijn prestaties en niet op zijn achternaam. Heeft er hoegenaamd niets mee te maken. Als hij grofgebekt zou zijn, had je vast ook je commentaar klaar. Iets van: 'denkt die nu echt dat hij aan zijn vader kan tippen'.

      • + 0
      • 5 maa 2021 - 18:24

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Krijgen we dit jaar een titanenstrijd tussen Lewis Hamilton en Max Verstappen te zien?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jan 1969 (52)
  • Geb. plaats Hürth, Duitsland
  • Gewicht 0 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar