user icon

Lengte van nieuw contract Hamilton nog een discussiepunt

  • Gepubliceerd op 28 jan 2021 15:55
  • comments 23
  • Door: Rob Veenstra

Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft op het Duitse RTL aangegeven dat een aankondiging over een nieuw contract voor Lewis Hamilton aanstaande is. De vorige verbintenis van de zevenvoudig wereldkampioen liep eind vorig jaar af en door tal van oorzaken is het er nog niet van gekomen om dat te verlengen. De nabije toekomst van Hamilton ligt echter gewoon bij Mercedes. "Spoedig is een rekbaar begrip, maar binnenkort zullen we meer bekendmaken", aldus Wolff.

Een akkoord is nabij, alleen de details moeten nog ingevuld worden. Zoals de lengte van het nieuwe contract. Mercedes zal de wens van Hamilton voor een driejarige verbintenis niet inwilligen. Wolff: "Nee, daar ga ik niet vanuit. Op de korte termijn zien we ontwikkelingen zoals een salarisplafond voor coureurs en ingrijpende reglementswijzigingen, dus als team moeten we onze ogen en opties open houden. De lengte van zijn nieuwe contract is dan ook nog een discussiepunt."

De Mercedes-teambaas richtte het woord tevens tot George Russell, de Williams-rijder die Hamilton afgelopen seizoen één keer verving en meedraaide in de top alsof het geen moeite kostte. "George zal in de toekomst absoluut een rol in onze line-up spelen. Hij moet ons vertrouwen en geduldig blijven. We focussen ons nu nog op Lewis en Valtteri Bottas, dat zijn onze huidige coureurs. We zullen zien wat de toekomst allemaal voor ons in petto heeft."

Reacties (23)

Login om te reageren
  • Snork

    Posts: 9.824

    Spannend man. Of nee, toch niet. Lewis rijdt gewoon dit jaar. Laten we het hopen, zeker als de RB16B en de W12 aan elkaar gewaagd zijn. Dat laatste zal wel niet, want dat is elk jaar weer dezelfde valse hoop.
    En Russell, die komt naar ik denk in 2022 aan de beurt bij Mercedes. Bottas kan alvast een rally-auto uit gaan zoeken om zich mee te vermaken na dit jaar.

    • + 2
    • 28 jan 2021 - 16:04
  • De lengte van Lewis zijn contract zal ongeveer twee meter zijn als ik al die eisen zo lees.
    Of ze waar zijn weten we niet hé.

    • + 4
    • 28 jan 2021 - 16:07
    • flyineddy

      Posts: 515

      Ik denk dat je zijn contract daarmee nog wel wat tekort doet. Ik denk dat het minstens een 5 meter lang contract wordt.

      Eddy.

      • + 1
      • 28 jan 2021 - 16:13
  • Dat verhaal Bottas kan je nog een jaartje rechtlullen, maar als ze volgend jaar weer met hem in zee gaan wordt het echt verhaaltje Grosjan. Of terwijl lekker thuis blijven.

    • + 0
    • 28 jan 2021 - 16:25
  • MLTG

    Posts: 279

    De lengte van het contract is toch geen detail. Dat is nogal een belangrijk punt in het contract.

    • + 4
    • 28 jan 2021 - 16:36
    • Helemaal mee eens en interesseert me meer dan wat hij gaat verdienen - de lengte van het contract heeft ook een gevolg voor andere rijders . . .

      • + 0
      • 28 jan 2021 - 16:55
    • Mee eens... "Ah meneer Petronas, je wou voor sponsoring weten of alles met Lewis rond is? Ja lewis twijfelt nog een beetje tussen 1 jaar of 5 jaar, maar is slechts een detail" haha.

      Persoonlijk als ik Wolff was... hangt er veel van de duur af. Bij 1 jaar weet je direct of Russel moet worden opgetrommeld. Bij twee jaar is het misschien handig om Bottas in 2022 een jaar sabbatical te nemen en terug te keren in 2023 als de ervaren kracht. Wil Lewis 3 jaar of langer blijven... ja dan wordt het wel heel lastig puzzelen met Russel en Wolff zijn oude pupil Bottas.

      • + 0
      • 28 jan 2021 - 18:37
    • Heren, of dames natuurlijk.
      Ik krijg haast nu het gevoel, vorige contractbespreking was ook lang, dat Lewis weet dat er gigantisch veel geld (nu) door dat Mercedes team vloeit. Wij, spreken van schande of verbijstering aan het kijken, maar deze eisen komen denk ik niet zomaar uit de lucht vallen.

      Kijk nu eens wat er aan stickers of namen als sponsoren staan.
      INEOS is geen kleintje, Petronas ook zeker niet en kijk wat dat titels, punten én hoe vaak ze in de media belicht worden. Lewis is niet gek en kan hem wat, wat mensen over zeggen. Je bent tegen hem of voor hem. Minimaal (zoals ik) kan je respect voor hem hebben.

      Wat zou jij doen? Geld zat en word dagelijks meer. Wat ik in hem niet zie, is dat hij wat anders gaat besturen na de F1. Ik zie hem amper iets anders doen op motorisch gebied. Of crossen door de duinen, maar ja, Mercedes is geen team als RedBull dat wat speelser zijn. Niet erg, Lewis past daar dan ook wel en blijft daar wel een functie houden.

      • + 0
      • 28 jan 2021 - 22:00
  • klopp61

    Posts: 107

    Het contract is maar voor 1 jaar . Zal mij benieuwen of hij het gaat ondertekenen. ?? Hij wil zelf een 3 jarig contract.

    • + 0
    • 28 jan 2021 - 17:14
    • FredericS

      Posts: 60

      En als dat 1 jarig contract voorbij is, dan begint dit circus opnieuw.

      • + 0
      • 29 jan 2021 - 12:31
  • Joeppp

    Posts: 3.919

    Als ik Rusell was zou ik heel snel wegwezen. Als iemand tegen je zegt vertrouw mij maar het komt goed weet je dat je niks te vertellen hebt.

    • + 1
    • 28 jan 2021 - 17:15
    • Werhlein en Ocon zijn er ook ingetrapt.

      • + 1
      • 28 jan 2021 - 17:32
    • Joeppp

      Posts: 3.919

      Stoffel ook.

      • + 1
      • 28 jan 2021 - 17:37
    • Paul di Resta en Sam Bird mogen ook aan dit lijstje worden toegevoegd bij Mercedes.

      • + 0
      • 28 jan 2021 - 18:39
    • FredericS

      Posts: 60

      Dan moet hij eerst zijn manager ontslaan en daar zal ook wel een stapel papier voor bestaan.

      • + 0
      • 29 jan 2021 - 12:34
  • "The negotiater", een 6 delige reeks op Netflix in de zomer! ;)

    • + 1
    • 28 jan 2021 - 17:41
    • of beter "The Negrotiator" ;) grapje he jongens!!!

      • + 1
      • 28 jan 2021 - 17:42
    • Joeppp

      Posts: 3.919

      Zolang je er geen hater van maakt kan ie denk ik.

      • + 1
      • 28 jan 2021 - 17:55
    • @f1 benelux

      Ik voel mij offended. 😤😤 (ook een grapje ;)

      • + 1
      • 28 jan 2021 - 22:33
  • Nou, ze spreken altijd over details, maar als je al die nieuwsberichten moet geloven zijn ze het nog niet eens over loon, lengte, bonussen, toekomstige rollen en eventuele tv-inkomsten...

    • + 2
    • 28 jan 2021 - 18:19
  • jd2000

    Posts: 4.470

    Komisch, ze moeten al maanden de details invullen. Valt ook niet mee om een passend contract te maken voor iemand met een Messias complex.

    • + 2
    • 28 jan 2021 - 20:15
  • De lengte is altijd een discussiepunt! Ouwe sjagerijn en Pete Clemenza weten dat!!

    • + 0
    • 28 jan 2021 - 20:50
  • FredericS

    Posts: 60

    Stel dat die alles krijgt van wat hij had gevraagd wat gebeurt er dan bij dat salarisplafond bij de rijders.
    Die komt van toepassing (als ik niet verkeerd ben) in 2023. Dan loopt zijn "huidig" contract nog en zijn ze meteen in overtreding.

    • + 0
    • 29 jan 2021 - 12:29

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.292
  • Podiums 95
  • Grand Prix 118
  • Land GB
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, GB
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar