Rosberg en Button roepen op tot veranderingen aan chicane
- Gepubliceerd op 28 mei 2011 17:47
-
20
- Door: Robin Smeets
Rosberg kende vanochtend meer geluk dan Perez. De Duitser crashte op precies hetzelfde punt de muur in, maar ging rakelings langs de bandenstapels. Perez had minder geluk en kwam hard zijdelings de muur in. Hij heeft geen grote verwondingen opgelopen, maar zowel Rosberg als Button roepen op tot veranderingen aan de chicane.
"De auto's zijn een stuk veiliger geworden na het ongeval van Karl Wendlinger en daarna zijn de bandenstapels en de muur ook een stuk naar achteren geplaatst", vertelde Button. "Dit is echter nog altijd een plaats op het circuit waar de veiligheid nog beter kan, maar het is moeilijk om daar een gepaste oplossing voor te vinden. Ze moeten bekijken wat ze verder nog met de uitloopstrook kunnen doen. Racen blijft gevaarlijk, maar er zijn altijd gebieden en punten die je kan blijven verbeteren."
[LEFT_IMG=14370][/LEFT_IMG]Nico Rosberg voegde daar aan toe: "Ik heb vanochtend erg veel geluk gehad dat ik die muur mistte. Er is in het verleden al veel gebeurd bij deze bandenstapel en misschien is het tijd om eens goed te bekijken of er wat aan veranderd kan worden. Misschien is het een goed moment om de muur een meter of 50 verder naar achteren te plaatsen."
"Monaco is altijd al een gevaarlijk circuit geweest. Je racet op hoge snelheid en er zitten heel wat hobbels in het asfalt. Als je aanremt voor een bocht en je verliest je auto door zo'n hobbel kan dat zorgwekkend zijn. Ik ben Perez' crash niet gezien en misschien is dat maar goed ook."
Trending nieuws
-
'Red Bull zet alles op alles en doet Verstappen astronomische aanbieding'
De toekomst van Max Verstappen bij Red Bull Racing blijft de gemoederen bezighouden. In aanloop naar de Grand Prix va...
22 jun 2026 14:09 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
'Williams wil niet wachten op Sainz en Albon: Pérez mogelijk naar Britse renstal'
Williams houdt de ontwikkelingen op de rijdersmarkt nauwlettend in de gaten. De renstal uit Grove zou serieuze intere...
22 jun 2026 15:24 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Haas geeft Le Mans-winnaar de kans in Oostenrijk
Het team van Haas geeft aankomend weekend in Oostenrijk reservecoureur en Le Mans-winnaar Ryo Hirakawa de kans in de ...
22 jun 2026 14:47
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team McLaren
- Punten 37
- Podiums 0
- Grand Prix 41
- Land GB
- Geb. datum 19 jan 1980 (46)
- Geb. plaats Frome, Somerset, GB
- Gewicht 72 kg
- Lengte 1,82 m
67.104 reacties op McLaren
23 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Jenson Button

Reacties (20)
Login om te reagerenPosts: 5.397
Ze moeten die hobbel, direct na de tunnel, gewoon aanpakken. Dan ontstaan deze crashes niet telkens.
Posts: 2.263
Inderdaad, er zijn nu al 5/6 crashes hier geweest door die hobbel. Hoeveel moeten er nog komen voor het ECHT mis gaat en het dan te laat is?
Posts: 7.320
Die hobbel was er altijd. Die hoort daar wat mij betreft. Als coureur moet je er rekening mee houden en kies je zelf om het te negeren mijns inziens. Nee, ik wil ook geen doden maar ik wil het gevaar niet overal weghalen. De kuil begin rechte stuk in Melbourne, die bocht Interlagos, Canada die muur waar ze rakelings afgaan [wil je dan een uitloopstrook van 200 meter daar?], allemaal circuits met hun gevaarlijke stukjes. die maken het circuit! is mijn beschedien mening. Die hobbel lekker laten zitten daar...Dit is monaco, het hobbelige stratencircuit.
Posts: 5.397
Zeswieler. Ik ben het niet met je argument eens \"Het zat er altijd al dus lekker laten zitten\". Als iets dermate gevaarlijk is dat er iedere keer weer dit soort ongelukken gebeuren moet dat aangepakt worden voordat het dodelijk afloopt. Het is een hele tijd geleden dat er een dode viel in de Formule 1 en dat zouden we als fans van deze sport moeten koesteren. Het is ook niet zo dat wanneer deze hobbel wordt verwijderd dat Monaco dan geen hobbelig circuit meer is..
Posts: 146
Volledig eens met zeswieler.Op den duur gaan ze F1 wagens maken die volledig ingewikkeld zijn in schockbrekers.Ze kennen het circuit voor ze er aan beginnen.De Fia wil met de banden spektakel,wel die hebben ze hier dan op een plateau.Niet dat Ik doden wil in de F1 maar ze maken er nu al een soepke van door de regels en de banden steeds te veranderen en of dat niet genoeg is zouden ze nu de circuis moeten aanpassen.Het wordt op den duur een oud mannekes sport hé !!!!!!!!!!
Posts: 577
Beste Charlie,
Wat stond u vandaag weer netjes gekleed op het circuit. Hopelijk hebben uw werknemers de vangrail weer perfect hersteld.
Ik moet morgen helaas de race missen omdat een aantal van mijn schoonheden vanavond en morgen gezellig op stap willen in Parijs. Is het mogelijk dat ik mijn personeel vanavond op de cameleon San Charlie laat dineren? Mijn schip word van binnen opnieuw behangen, vandaar. Daarnaast wil ik u vragen of u voor mij de race kunt opnemen zodat ik die in alle rust terug kan kijken. Ik wil de eerste overwinning van Schumacher dit jaar namelijk niet missen.
Vriendelijke groeten,
Jackie
PS. Heeft u ook altijd zo een last van de hordes vrouwen in monaco, die proberen uw schip op te komen? Ze zien me al van ver aankomen met mijn Ferrari en lopen dan helemaal mee naar mijn schip, natuurlijk ben ik de kwaatste niet en laat ik ze aan boord.
Posts: 3.471
Echt geweldig om te lezen dit! Ga hier mee door, het brengt wel een lach op mijn gezicht! Weer eens wat anders als al dat afgezeik. Het voegt misschien niks toe, maar ik vind het wel humor :P
Posts: 10.412
tja overal heb je een dorps gek.:P
Posts: 1.434
Jackie ik neem de race op en kom hem wel zondagavond afgeven. Kan ik ook even genieten van die schoonheden, maar alles moet wel echt zijn. Heb je mijn Ferrari al gezien?, een oude F355, lekker laag om in te stappen. Ik ga hem inruilen voor een Mercedes als Schumacher zijn 8e-titel binnen haalt. Ferrari haalt het toch niet meer dit seizoen.
Posts: 893
Ha die Jack. Ziet mijn voorgaande reactie op uw reactie in \"Seb. Vettel ook in Monacco..) Ik ben blij om te horen dat u het werk van de wedstrijdleiding kan appricieren, ik geef u het \"beschadigde vangrail\" als souvenier in Canada. Doordat ik met alleen een zwembroek aan naar de overkant was gezwommen had ik het geluk dat Gary Harstein nog een echt costuum voor me had. Ik vind het jammer dat u de race vanmorgen mist echter u bent een man van velen verplichtingen , de harem moet ook aandacht krijgen!. Ik zal de overwinning van Schumacher voor uw opnemen in HD qualiteit tevens is het ook mogelijk om Olav Mol of Eddy Jordan als commentaar er bijtevoegen. U personeel is natuurlijk welkom in de \"San Charlie\" , ze moeten echter wel in het kolenhok verblijven , ik zal wat tonnetjes \"scheepsbeschuit\" voor ze laten serveren. Over de problemen met vrouwen op mijn schip heb ik helaas geen last méér. Nadat mijn oude schip de \"Bambino Charlie\" in Somalie was gekaapt moes ik van mijn verzekeraar maatregelen nemen. Ik heb daarom enkele huursoldaten op mijn schip rondlopen. Mvg, en tot u zich weer meld Charlie Whiting.
PS: Ik heb vernomen dat Warwick in Parijs asiel heeft gekregen.
@Michael u bent van harten uitgenodigt om als vervanger van Jack de wedstrijdleiding te ondersteunen in zijn objectieve waarneming , ik verwacht u vanavond in het Casino van Monaco voor de verdere instructies
Posts: 1.434
Ik ben al onderweg in mijn rode Ferrari (tweedehands)F355. In een Mercedes was ik er al geweest.
Posts: 577
Dag Charlie,
Dank voor uw vrijgevigheid. Het stukje vangrail krijgt een speciale plek in mijn landhuis te Schotland. De heer Hartstein is een echte heer die altijd voor een ander klaarstaat, zodoende ook voor u. Hij heeft vandaag de kalmte bewaard en goed werk verricht onder het oog van miljoenen mensen.
Ik ben tevens ook blij te horen dat Warwik is gelokaliseerd. Mijn gouden leidingen zijn waarschijnlijk allang omgesmolten en doorverkocht.
Daarnaast wil ik u mijn medeleven tonen met uw dramatische huwelijk. Ik kan het me voorstellen dat het moeilijk is om een vrouw te hebben die, terwijl ze nu aan de andere kant van de wereld in Brazilië zit, van u wil scheiden. Om mijn dank van uw vrijgevigheid en alle uitnodigingen op het paddock te uiten koop ik uw prachtige schip op van uw schoonvader en geef hem u cadeau. Daarnaast mag u mijn telescoopkraan voor alle doeleinden gebruiken dit weekend. De sleutel ligt onder de deurmat van mijn schip.
Nu ga ik eerst een lekker warm stoombad nemen om mijn spieren te laten ontspannen. Die wilde nachten hakken er wel in op mijn leeftijd.
Gegroet
@michael, bedankt voor uw aanbod.
Posts: 69
Geachte heer Whiting,
Hopelijk heeft het costuum u goed gezeten. U mag hem houden. In mijn docterswagen heb ik voldoende costuums liggen voor soortgelijke voorvallen. Ruimte zat in die stationwagon.
Tot morgen, even lekker een bakje koffie drinken tijdens de race.
Posts: 3.471
Ach, het zijn de beste coureurs ter wereld, en dus moeten ze niet zeuren! Ze weten dondersgoed dat in Monaco elk foutje keihard word afgestraft, dus niks veranderen, gewoon racen!
Posts: 442
Ben het volkomen met Button en Rosberg eens. Het is het gevaarlijkste deel van alle circuits op de f1 kalender. En daar mag best wel eens verandering inkomen.
Posts: 2.712
Helemaal mee eens, want dat hebben we vandaag wel gezien. Veiligheid boven alles.
Posts: 164
ik niet dus,ze weten dat ie er zit en waar,dus als ze er schijterig voor zijn moeten ze gewoon eromheen of in de clio cup gaan rijden,ik wil toch liever coureurs zien met ballen dan huilebalken om een hobbel die ze niet aankunnen.
Posts: 3.987
Alain Prost omschreef monaco ooit als vliegen met een helicopter in je slaapkamer.
Zo is het altijd geweest en mijn bescheiden mening is dat dat zo moet blijven.
30 jaar geleden was die chicane er nog niet en gingen ze vol richting waar nu Piscine (zwembad) ligt en eigenlijk vanaf tunnel tot aan rascasse 1 scherpe knik naar links en verder niks. nee dat was lekker veilig... dit circuit voldoet al sinds het bestaat aan geen enkele veiligheidseis, dus....
If you can\'t stand the heat, stay out of the kitchen...
Posts: 630
Zucht, ze remmen normaal toch ook bij iedere bocht? Hoezo bij dit stuk niet dan? Die bobbel ligt er gewoon, is echt niet nieuw. Volgens mij een kwestie van inschatten. De rest vliegt er toch ook niet af? Juiste lijn, laatste rempunt opzoeken, en NIET erover heen, en niets aan de hand, kijk naar Vettel en anderen. Zucht...
Posts: 3.984
Uiteraard weet iedereen hiervan en zo ook Nico en geloof met Nico kan echt wel rijden en gaat geen onnodige risico\'s daar nemen.
Het kan iedereen overkomen, want het gaat om concentratie en ook nog op hoge snelheid op het limiet.
Kortom, weg met die drempels.