user icon
user icon

Red Bull Racing bedankt Aston Martin voor samenwerking

  • Gepubliceerd op 31 dec 2020 16:55
  • comments 16
  • Door: Rob Veenstra

Aan de samenwerking tussen Red Bull Racing en titelsponsor Aston Martin komt een einde nu Aston Martin vanaf 2021 op eigen benen staat. Lawrence Stroll is naast eigenaar van het Britse automerk namelijk ook eigenaar van het Formule 1-team van Racing Point en heeft besloten om die renstal voor komend seizoen om te dopen tot Aston Martin. Na 100 races, veertien overwinningen en 64 podiumplekken gaan Red Bull Racing en Aston Martin uit elkaar. De Oostenrijkse renstal vond een bedankje richting Aston Martin wel op zijn plaats.

 

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Had gehoopt dat Honda een prominentere plek zou krijgen als sponsor en leverancier maar helaas is ook hun afscheid niet meer ver weg.

    • + 0
    • 31 dec 2020 - 22:01
  • Mooie geste van RedBull - Respect!!!

    • + 0
    • 31 dec 2020 - 23:49
  • Arie54

    Posts: 3.489

    Wélke samenwerking? Het plakken van een sticker kan toch niet zo'n klus zijn geweest? Ik heb nooit gesnapt dat Honda het accepteerde, een joekel van een AM sticker op een Honda wagen.

    • + 2
    • 1 jan 2021 - 12:15
    • sambal

      Posts: 965

      Honda motor. maar RB was toch geen Honda fabrieksteam .?

      • + 0
      • 1 jan 2021 - 12:30
    • f(1)orum

      Posts: 814

      Ik vond die sticker nu juist een van de mooiste items op die Bull. Maar ja, ik ben dan ook een doorgewinterde Aston Martin fan; nou ja, vooral de vintage modellen dan ;-)

      • + 0
      • 1 jan 2021 - 12:31
    • Beste Arie, zo kan je ook over Petronas denken? Of wat doet AMD nu op de Mercedes of een "Ineos sticker"? Zo kan ik wel even doorgaan.
      Echt een simpele antwoord: Naamsbekendheid en men betaald voor een plekje.

      • + 0
      • 1 jan 2021 - 20:06
    • Danny006

      Posts: 284

      whahaha .. een AMG badge of in jouw ogen een "Ineos sticker" en de daimler group, brabus , Petronas en de rest is meer waarde dan je RB "demo" auto met Aston martin logo en een honda stickert met een renault motor ..

      ...ga je mond spoelen .

      • + 0
      • 1 jan 2021 - 23:30
    • @Arie

      Dat dus. De zak geld die Red Bull vanuit Aston Martin kreeg toegeschoven, kan niet worden aangemerkt als technisch partnerschap. Als partner betaalde Aston Martin om en nabij de $ 10 miljoen aan Red Bull en gaf Red Bull een link met een historisch sportmerk, met als tot dusver de bij mijn weten nog niet opgeleverde door Newey ontworpen Valkyrie, die kennelijk ook aan Le Mans mee zou doen.

      Aston Martin is wat mij betreft beter af onder de hoede van Stroll, die heeft bewezen een merk te kunnen opbouwen. En Red Bull zal wel een nieuwe partner vinden.

      • + 0
      • 2 jan 2021 - 13:39
    • edit: met als enige vrucht tot dusver

      • + 0
      • 2 jan 2021 - 13:40
    • snailer

      Posts: 4.161

      Toch is Aston Martin erg belangrijk geweest. Door de samenwerking wist men Newey aan boord te houden. En dat Wil Red Bull.

      • + 0
      • 2 jan 2021 - 17:29
    • @snailer

      Dan heeft Stroll nóg een troef in handen om Newey mee te verleiden voor een overstap: hij belooft hem de sterkste krachtbron, de mogelijkheid om te ontwerpen voor een klassiek sportwagenmerk en een behoorlijke zak geld. En mevrouw Newey kan gewoon in het VK blijven wonen.

      Wat vervelend voor Red Bull nou toch.

      • + 0
      • 2 jan 2021 - 17:47
    • snailer

      Posts: 4.161

      Denk dat Ref Bull niet blij zal zijn als newey zou vertrekken.

      Maar snap je cynisme niet zo eigenlijk.

      Was gewoon een tegenwicht van me op de mening van sommigen dat AM als partner niets had te betekenen.

      Hoe het verder loopt kan ik niet voorspellen. Heb zelf niets met Red Bull als team anders dan dat de ik mensen in de garage geweldig vind. En natuurlijk dat ik hoop dat ze dichter op de top zitten. Hoe spannender de wedstrijden hoe liever ik het heb.

      • + 0
      • 2 jan 2021 - 19:21
    • Er zijn teams die ik minder sympathiek vind, en daar is RBR er één van. Alle credits voor hun sportieve prestaties verder, hoor. Maar als hun plek in de rangorde zou worden ingenomen door een sympathiek team als Racing Point/Aston Martin, zal ik daar niet rouwig om zijn.

      • + 0
      • 2 jan 2021 - 20:33
    • snailer

      Posts: 4.161

      Dat is je goed recht.

      Ik vind op het moment vooral Ferrari een onsympathiek team. Maar toch hoop ik dat ze snel weer vooraan mee strijden. Alles voor een spannende race.

      • + 0
      • 3 jan 2021 - 02:24
    • @snailer

      Natuurlijk is het fijn als er strijd aan het front is, maar ik mag natuurlijk een voorkeur hebben voor de competitieve actoren. Een overstap van Newey van Red Bull naar Racing Point zou in dit verband waarschijnlijk tot gevolg hebben dat Racing Point in de rangorde in de plaats treedt van Red Bull; per saldo verandert er dan niets.

      • + 0
      • 3 jan 2021 - 10:02
    • snailer

      Posts: 4.161

      Ik denk zo dat er dan echt wel wat verandert. Vettel kan het niet meer en Stroll af en toe. Veel minder spanning.

      • + 0
      • 3 jan 2021 - 21:32

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar