user icon
user icon

Vader en zoon Verstappen samen in Le Mans? "Nog geen plannen"

  • Gepubliceerd op 30 dec 2020 08:21
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra

Een gezamenlijk optreden van Jos en Max Verstappen in de 24 uur van Le Mans behoort nog altijd tot de mogelijkheden. Red Bull Racing-coureur Max Verstappen zou het geweldig vinden om nog eens met zijn vader Jos in actie te komen. In het eindejaarsinterview met Ziggo Sport-verslaggevers Olav Mol en Jack Plooij gaf de 23-jarige Nederlander aan dat buiten de Formule 1 zijn voorkeur uitgaat naar de 24 uur van Le Mans.

Een ideaal evenement om samen met Jos Verstappen te ondernemen. Vader Jos ziet dat ook wel zitten, zo liet hij aan Motorsport-Total.com laten weten. "Ik moet dan wel in de buurt van Max komen wat pure snelheid betreft. Nee, dat is een grapje natuurlijk", benadrukt Jos Verstappen. "Ik hou van racen en we zullen wel zien wat er van komt. We hebben nog geen concrete plannen gesmeed om aan de 24 uur van Le Mans mee te doen."

Voor een rol als veldvulling past Jos Verstappen in elk geval. Meedoen om de winst is een voorwaarde voor deelname aan het evenement, zo stelt hij. "Ik wil niet alleen maar meedoen. Als ik ergens aan begin, dan wil ik ook winnen. Anders laat ik het gaan."

Het is voor de 48-jarige Jos Verstappen lang geleden dat hij meegedaan heeft aan een officiële race. Na zijn Formule 1-loopbaan stond vrijwel alles in het teken van het klaarstomen van zoon Max voor het hoogste niveau. Het is dan ook niet vanzelfsprekend dat Jos Verstappen zo weer op snelheid is. "Ik beleef nog altijd veel lol aan het rijden met een racewagen. Ik zoek graag de limiet op, ook al is dat op mijn leeftijd niet meer zo eenvoudig. Je moet goed in vorm zijn en dat is wel een uitdaging", geeft Jos Verstappen eerlijk toe.

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Ook pure snelheid leer je het inderdaad af dus zou er niet aan beginnen;-)

    En goedemorgen allemaal!

    • + 0
    • 30 dec 2020 - 08:44
    • @Tonrossi; reken er maar gerust op dat als wat in gang wordt gezet LMP1/2 Jos topfit aan de start staat. En niet als gentleman driver. Die levert echt wel.

      • + 0
      • 30 dec 2020 - 12:07
  • " Je moet goed in vorm zijn en dat is wel 'n uitdaging"
    De vormen zijn wel degelijk goed, past precies bij iemand die bijna 150 kilo weegt.

    • + 1
    • 30 dec 2020 - 10:11
    • De kilo's vliegen er straks wel af, nu hij weer elke nacht twee keer het bed uit moet om zijn pasgeboren 5e kind de fles te geven. :-))

      • + 1
      • 30 dec 2020 - 10:42
    • Ja, maar als je na het voeden van zijn pasgeboren 5e iedere keer ff de koelkast in duikt om 'n stukkie kaas of worst te pakken?
      Dat is natuurlijk 'n aanname van mij hé.

      • + 2
      • 30 dec 2020 - 11:28
  • f(1)orum

    Posts: 764

    Ik denk overigens dat Dietrich niet blij met deze foto zal zijn. Heeft Max dorst, neemt ie geen Red Bull.... ;-)

    • + 0
    • 30 dec 2020 - 11:31
    • Hij maakt de fles open voor z'n vader, netjes van Max.

      • + 0
      • 30 dec 2020 - 11:54
    • f(1)orum

      Posts: 764

      Yep. Zo'n keurig jeungske

      • + 0
      • 30 dec 2020 - 12:06
    • ik denk dat Dietrich wat dat betreft niets te klagen heeft over Verstappen. Ik zie Max regelmatig op tv een red bull naar binnen tikken, dat heb ik enig ander coureur van RBR of STR zelfs (al dan niet terecht) nog NOOIT zien doen.

      • + 0
      • 30 dec 2020 - 15:44
    • Arie54

      Posts: 3.472

      @da_bartman: en daarna buiten beeld een doos Rennies om he maagzuur van die RB te bestrijden.

      • + 0
      • 31 dec 2020 - 11:57
    • @Arie, krijg je die Rennies er niet gratis bij dan? :-)

      • + 0
      • 31 dec 2020 - 12:34
    • Arie54

      Posts: 3.472

      @da_bartman: Nee, dat is nou juist het businessmodel. De winst zit niet op die RB, maar op die Rennies.

      • + 0
      • 31 dec 2020 - 13:33
  • Denk dat de sponsoren in de rij zullen staan om dit mogelijk te maken. Hallooo Jumbooo

    • + 0
    • 30 dec 2020 - 12:26
  • Arie54

    Posts: 3.472

    Heeft Senior dan nog steeds een racelicentie?

    • + 0
    • 31 dec 2020 - 11:55

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.162
  • Podiums 42
  • Grand Prix 119
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar