user icon

Vader en zoon Verstappen samen in Le Mans? "Nog geen plannen"

  • Gepubliceerd op 30 dec 2020 08:21
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra

Een gezamenlijk optreden van Jos en Max Verstappen in de 24 uur van Le Mans behoort nog altijd tot de mogelijkheden. Red Bull Racing-coureur Max Verstappen zou het geweldig vinden om nog eens met zijn vader Jos in actie te komen. In het eindejaarsinterview met Ziggo Sport-verslaggevers Olav Mol en Jack Plooij gaf de 23-jarige Nederlander aan dat buiten de Formule 1 zijn voorkeur uitgaat naar de 24 uur van Le Mans.

Een ideaal evenement om samen met Jos Verstappen te ondernemen. Vader Jos ziet dat ook wel zitten, zo liet hij aan Motorsport-Total.com laten weten. "Ik moet dan wel in de buurt van Max komen wat pure snelheid betreft. Nee, dat is een grapje natuurlijk", benadrukt Jos Verstappen. "Ik hou van racen en we zullen wel zien wat er van komt. We hebben nog geen concrete plannen gesmeed om aan de 24 uur van Le Mans mee te doen."

Voor een rol als veldvulling past Jos Verstappen in elk geval. Meedoen om de winst is een voorwaarde voor deelname aan het evenement, zo stelt hij. "Ik wil niet alleen maar meedoen. Als ik ergens aan begin, dan wil ik ook winnen. Anders laat ik het gaan."

Het is voor de 48-jarige Jos Verstappen lang geleden dat hij meegedaan heeft aan een officiële race. Na zijn Formule 1-loopbaan stond vrijwel alles in het teken van het klaarstomen van zoon Max voor het hoogste niveau. Het is dan ook niet vanzelfsprekend dat Jos Verstappen zo weer op snelheid is. "Ik beleef nog altijd veel lol aan het rijden met een racewagen. Ik zoek graag de limiet op, ook al is dat op mijn leeftijd niet meer zo eenvoudig. Je moet goed in vorm zijn en dat is wel een uitdaging", geeft Jos Verstappen eerlijk toe.

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Ook pure snelheid leer je het inderdaad af dus zou er niet aan beginnen;-)

    En goedemorgen allemaal!

    • + 0
    • 30 dec 2020 - 08:44
    • @Tonrossi; reken er maar gerust op dat als wat in gang wordt gezet LMP1/2 Jos topfit aan de start staat. En niet als gentleman driver. Die levert echt wel.

      • + 0
      • 30 dec 2020 - 12:07
  • " Je moet goed in vorm zijn en dat is wel 'n uitdaging"
    De vormen zijn wel degelijk goed, past precies bij iemand die bijna 150 kilo weegt.

    • + 1
    • 30 dec 2020 - 10:11
    • De kilo's vliegen er straks wel af, nu hij weer elke nacht twee keer het bed uit moet om zijn pasgeboren 5e kind de fles te geven. :-))

      • + 1
      • 30 dec 2020 - 10:42
    • Ja, maar als je na het voeden van zijn pasgeboren 5e iedere keer ff de koelkast in duikt om 'n stukkie kaas of worst te pakken?
      Dat is natuurlijk 'n aanname van mij hé.

      • + 2
      • 30 dec 2020 - 11:28
  • Ik denk overigens dat Dietrich niet blij met deze foto zal zijn. Heeft Max dorst, neemt ie geen Red Bull.... ;-)

    • + 0
    • 30 dec 2020 - 11:31
    • Hij maakt de fles open voor z'n vader, netjes van Max.

      • + 0
      • 30 dec 2020 - 11:54
    • Yep. Zo'n keurig jeungske

      • + 0
      • 30 dec 2020 - 12:06
    • ik denk dat Dietrich wat dat betreft niets te klagen heeft over Verstappen. Ik zie Max regelmatig op tv een red bull naar binnen tikken, dat heb ik enig ander coureur van RBR of STR zelfs (al dan niet terecht) nog NOOIT zien doen.

      • + 0
      • 30 dec 2020 - 15:44
    • Arie54

      Posts: 3.714

      @da_bartman: en daarna buiten beeld een doos Rennies om he maagzuur van die RB te bestrijden.

      • + 0
      • 31 dec 2020 - 11:57
    • @Arie, krijg je die Rennies er niet gratis bij dan? :-)

      • + 0
      • 31 dec 2020 - 12:34
    • Arie54

      Posts: 3.714

      @da_bartman: Nee, dat is nou juist het businessmodel. De winst zit niet op die RB, maar op die Rennies.

      • + 0
      • 31 dec 2020 - 13:33
  • Denk dat de sponsoren in de rij zullen staan om dit mogelijk te maken. Hallooo Jumbooo

    • + 0
    • 30 dec 2020 - 12:26
  • Arie54

    Posts: 3.714

    Heeft Senior dan nog steeds een racelicentie?

    • + 0
    • 31 dec 2020 - 11:55

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.242
  • Podiums 46
  • Grand Prix 123
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar