user icon

Horner: "Positieve besprekingen voor 2022-motoren maar het is politiek spel"

  • Gepubliceerd op 18 dec 2020 08:04
  • comments 16
  • Door: Rob Veenstra

Christian Horner is positief over de inspanningen van Red Bull om het motorprogramma van de vertrekkende partner Honda voor 2022 en daarna over te nemen. Onlangs had het Oostenrijkse team de voorzichtige steun van enkele rivalen gekregen bij het streven naar een ontwikkelingsstop voor 2022, waardoor Honda-motoren haalbaar zouden worden na de formele exit van het Japanse merk.

Er gaan zelfs geruchten dat Red Bull Honda's F1-technische baas Toyoharu Tanabe aan boord zou blijven. De Japanner zelf zei hierover in Abu Dhabi: "Dat is een heel onverwachte vraag voor mij. Als er in de toekomst iets gebeurt, zal ik de tijd nemen om goed na te denken over mijn toekomst."

Tanabe zei dat er momenteel gesprekken over 2022 plaatsvinden met Red Bull. "We hebben nog geen conclusie getrokken, dus we zullen elke omstandigheid overwegen."

Teambaas Christian Horner bevestigde dat de gesprekken tussen Red Bull en zijn rivalen sterk gepolitiseerd zijn. De Britse baas van Max Verstappen: "Zoals u zich kunt voorstellen, kan ik niet teveel zeggen over wat er wordt besproken. Maar ik zou zeggen dat de gesprekken die achter de schermen plaatsvinden positief zijn."

Horner gaf echter toe dat de gesprekken politiek zijn. "Helaas hoort dat allemaal bij het spel. Ik zit lang genoeg in dit bedrijf om te weten hoe het werkt."

Reacties (16)

Login om te reageren
  • BREAKING;
    Perez wordt voor 12:00 aangekondigd als nieuwe coureur voor RBR.
    Het zal gaan om een jaar contract met de optie op nog een jaar. Dat zal gaan afhangen van de prestaties van Tsunoda in 2021 maar uiteraard ook van die van Perez en bovenal de combi Max-Perez.
    Albon krijgt een reserve rol voor zowel RBR als AT.

    • + 0
    • 18 dec 2020 - 08:15
    • PKracing

      Posts: 800

      Jammer, las het ook al op andere media. Hoop dat het idd dan ook een 1 jaar contract wordt.

      • + 0
      • 18 dec 2020 - 08:27
    • Snork

      Posts: 10.702

      Jammer? Mooi toch? Eindelijk weer een competitieve coureur naast Max.

      • + 3
      • 18 dec 2020 - 08:37
    • @Snork
      Dat moet nog maar blijken in de RB.
      Ik heb er mixed feelings over.

      • + 0
      • 18 dec 2020 - 08:40
    • John6

      Posts: 5.184

      Bij RP deed Perez het goed, maar probleem is als ze in de RBR stappen dan gaat het meest mis, dus ook maar afwachten hoe Perez uit deze strijd gaat komen. Ik denk ook hij is beter dan Albon, we zullen het wel gaan zien in 2021.

      • + 2
      • 18 dec 2020 - 08:43
    • snailer

      Posts: 4.779

      Weet je zeker dat dit breaking is?

      Die berichten dat het vandaag bekend wordt zijn er al sinds gisteren. Komt overigens van een zeer betrouwbare bron: speed week (maar dan aan elkaar) en die heeft banden met Red Bull.

      • + 1
      • 18 dec 2020 - 08:43
    • Ted Kravitz van Sky F1 zei dit zondag al na de race. . .
      Gisteren werd dit door een ander betrouwbaar kanaal (Andrew Benson) op twitter geplaatst. De officiële mededeling zal dus maar weinig "breaking" waarde meer hebben :)

      • + 1
      • 18 dec 2020 - 10:02
    • LimboF1

      Posts: 4.768

      las gisteren al dat men dit vandaag zou gaan doen.

      • + 0
      • 18 dec 2020 - 10:47
    • LimboF1

      Posts: 4.768

      Ik ben nog steeds aan het wachten.........

      • + 0
      • 18 dec 2020 - 14:14
  • Bulldog

    Posts: 262

    On topic:
    Lijkt allemaal niet zo eenvoudig te zijn de motoren in eigen beheer. Ben benieuwd waarom en nog geen beslissing is genomen. Hopelijk snel goed nieuws.

    • + 0
    • 18 dec 2020 - 08:45
    • Het hangt allemaal af van de FIA. Die moeten akkoord gaan met een
      engine freeze vanaf begin 2022. Dan kan de deal pas gesloten worden,
      anders heeft het weinig nut.

      • + 0
      • 18 dec 2020 - 09:04
    • Klopt!
      Motoren in eigen beheer wordt een hele grote kluif maar het kan RB wel in de positie brengen waarbij ze volledig onafhankelijk worden. Volgens diverse berichtgevingen is dit in ieder geval heel hoopgevend voor alle F1 fans.

      Het budget dat ze over hebben ivm budgetcap voor het chassis kunnen ze hierin besteden en het beste onderbrengen in dezelfde regio. Hoe ze dat gaan realiseren met de kennis in Japan is nog maar de vraag. Er wordt nergens specifiek gesproken over wat het politieke getouwtrek dan gaat maar het zou me niet verbazen moest oa de naam Andy Cowell daar niet in voorkomen. . .

      • + 0
      • 18 dec 2020 - 10:12
    • Bulldog

      Posts: 262

      Zou dat het zijn dat ze alleen nog maar op de FIA hoeven te wachten? Dat houd dus in dat Honda accoord is met rb z’n voorstel?

      • + 0
      • 18 dec 2020 - 10:34
    • Volgens mij is de FIA akkoord toch zeker mondeling. Ik kan me geen reden voorstellen waarom ze tegen zouden zijn. Het is goed voor de sport en zou betekenen dat je naast Ferrari Mercedes en Renault een 4de fabrieksteam hebt.

      Geloof gewoon dat er heel wat andere zaken "de revue" moet passeren vooraleer ze daar praktisch mee van start kunnen gaan. Eenmaal de definitieve "GO" wordt geroepen zijn daar heel wat trajecten - ook alternatieve - doorlopen.

      • + 0
      • 18 dec 2020 - 10:47
    • Bulldog

      Posts: 262

      Dan heb ik het vermoeden dat we dit jaar geen Akkoord te horen krijgen. Zal in de loop van febr wel komen

      • + 0
      • 18 dec 2020 - 11:02
  • LimboF1

    Posts: 4.768

    Ik ben totaal geen fan van het idee ontwikkelingsstop, ik vind het zelfs een dom idee. Mercedes is niet binnen een jaar bijgehaald door de andere fabrikanten en het werk alleen in het nadeel. Daarbij is er momenteel nog niets te zeggen hoe men er komend jaar voor staat, dus vooruitlopen heeft helemaal geen zin op dit moment. Ik hoop dat Renault tegen blijft en ze dit er niet doorheen krijgen.

    • + 0
    • 18 dec 2020 - 14:13

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 16 nov 1973 (47)
  • Geb. plaats Leamington Spa, Warwickshire, England, Groot Brittannië
  • Gewicht 0 kg
  • Lengte 0,00 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar