user icon

Gerhard Berger: "Verstappen en Perez een sterke line-up voor Red Bull"

  • Gepubliceerd op 17 dec 2020 11:16
  • comments 16
  • Door: Rob Veenstra

F1-legende Gerhard Berger zegt dat Sergio Perez naast Max Verstappen een sterke line-up zou zijn voor Red Bull. Aangenomen wordt dat het energiedrankbedrijf deze week eindelijk zal bevestigen wie er naast Max Verstappen zal komen te rijden, en volgens de laatste geruchten zal dat Sergio Perez worden.

Berger denkt dat het een directe wedstrijd is tussen de Alex Albon en Sergio Perez. Tegenover Servus TV zei de Oostenrijker: "Er kloppen twee harten in mijn borst", zei de voormalige F1-coureur tegen Servus TV toen hem werd gevraagd wie hij zou kiezen. Met Albon zouden ze een jonge coureur hebben die ze vanuit hun eigen gelederen naar de winnende cirkel willen brengen. Maar Perez is een constante coureur die de Grand Prix kan winnen, zoals hij in Sakhir bewees."

"Wat wel duidelijk is, is dat een team als Red Bull moet werken met twee topcoureurs. Red Bull is ook loyaal, dus Albon heeft nog steeds een kans. Maar ik kan me voorstellen dat Verstappen-Perez een sterke line-up zou zijn voor Red Bull. Met Max hebben ze al een absolute topper, maar ze moeten zichzelf ook beschermen. Het doel van Red Bull moet zijn om zowel de wereldkampioenschappen van de coureurs als de teams te winnen", voegde Berger toe.

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Gerhard Berger is het dus met Fat Pete eens....
    good for him!

    • + 0
    • 17 dec 2020 - 11:25
    • Ff een consultancy factuurtje sturen naar Gerhard? ;-)

      • + 0
      • 17 dec 2020 - 11:28
    • Pete heeft inderdaad al sinds jaar en dag een F1 consultancy bureau genaamd "Het Blikken Blaasorkest"
      De meeste teams raadplegen Pete voor moeilijke zaken zoals rijderskeuzes, de op gp vandaag opgedane kennis 'verkoopt Pete in feite gewoon door

      • + 1
      • 17 dec 2020 - 13:30
    • @Clemenza: "Het Blikken Blaasorkest". Mooi concept man! Lekker hoog van de toren blazen en daarvoor nog vet betaald worden ook. Top. :-)

      • + 0
      • 17 dec 2020 - 13:35
    • Hij heeft dus gelijk, net bekend gemaakt.

      • + 0
      • 17 dec 2020 - 22:43
  • Verstappen en Perez, een mogelijk iets sterkere line-up voor Red Bull

    • + 0
    • 17 dec 2020 - 11:31
    • Daar moet je vanuit gaan, omdat Perez meer ervaring heeft... maar verleden heeft bewezen dat eigenlijk alle teamgenoten van Max naast Max zelfvertrouwen verloren en de verwachtingen niet konden waarmaken.... om vervolgens bij een volgend team weer veel beter te worden (zie Sainz, zie Ricciardo, zie Gasly).

      Kans bestaat dat Albon weer opveert...
      en kans is dus ook dat Perez ook gedemoraliseerd wordt.

      • + 1
      • 17 dec 2020 - 11:59
    • Zowel Sainz en Riccardo waren 10× beter dan Albon. Albon heeft nog nooit zijn teamgenoot verslagen in de F1. Daarbij is hij minder goed dan / net zo goed als Nyck de Vries, die nog niet eens de kans heeft gekregen in f1. Zelfs Kvyat was beter dan Albon.

      • + 2
      • 17 dec 2020 - 13:04
    • DBGates

      Posts: 2.471

      Wat heeft Perez te verliezen. Hij tekent voor 1 jaar, komt bij een team die om Berstappen heen gebouwd is dus weet dat hij tweede viool is.
      Geen druk en mooie afsluiter van zijn cariere

      • + 0
      • 17 dec 2020 - 13:24
  • Red Bull loyaal? Bwoah, daar denken sommige kenners, experts, en aan lager wal geraakte stuurlui wel net ff iets anders over denk ik zo.

    • + 6
    • 17 dec 2020 - 12:07
    • Maar Schwantz34 toch niet zeker?

      • + 0
      • 17 dec 2020 - 12:09
    • @schwantz... ik ruik weer zo'n putlucht!

      • + 3
      • 17 dec 2020 - 12:12
  • Verstappen en Perez kan straks misschien een van de sterkste combinaties worden. Beide zijn race winnars en goede punten scorers en belangrijker nog - ze kunnen dat continu doen, dus geen dagsuccessen maar juist lange-termijn.

    • + 1
    • 17 dec 2020 - 14:12
  • Laat die eigen opleiding nu maar vallen! Het heeft ooit goed gewerkt en er zijn leuke namen uit voortgekomen. Maar alles heeft een eind, en het gaat hier tenslotte om pegels en sportieve prestaties.
    Of het nu gaat over aanbod of slechte beslissingen gedurende de laatste jaren, het wordt nu tijd dat je de best mogelijke rijders in die RBR zet. En dat is in mijn ogen Max en Sergio... Dat het zal knallen, daar ben ik zeker van. Checo zal er alles aan doen om Max te evenaren/overstijgen..
    En da's alleen maar mooi, veel spanning in de races wil toch iedereen?

    • + 0
    • 17 dec 2020 - 18:06
  • Perez nieuwe teamgenoot van Max

    • + 0
    • 17 dec 2020 - 22:34

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.223
  • Podiums 45
  • Grand Prix 122
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar