user icon
user icon

Gerhard Berger: "Verstappen en Perez een sterke line-up voor Red Bull"

  • Gepubliceerd op 17 dec 2020 11:16
  • comments 16
  • Door: Rob Veenstra

F1-legende Gerhard Berger zegt dat Sergio Perez naast Max Verstappen een sterke line-up zou zijn voor Red Bull. Aangenomen wordt dat het energiedrankbedrijf deze week eindelijk zal bevestigen wie er naast Max Verstappen zal komen te rijden, en volgens de laatste geruchten zal dat Sergio Perez worden.

Berger denkt dat het een directe wedstrijd is tussen de Alex Albon en Sergio Perez. Tegenover Servus TV zei de Oostenrijker: "Er kloppen twee harten in mijn borst", zei de voormalige F1-coureur tegen Servus TV toen hem werd gevraagd wie hij zou kiezen. Met Albon zouden ze een jonge coureur hebben die ze vanuit hun eigen gelederen naar de winnende cirkel willen brengen. Maar Perez is een constante coureur die de Grand Prix kan winnen, zoals hij in Sakhir bewees."

"Wat wel duidelijk is, is dat een team als Red Bull moet werken met twee topcoureurs. Red Bull is ook loyaal, dus Albon heeft nog steeds een kans. Maar ik kan me voorstellen dat Verstappen-Perez een sterke line-up zou zijn voor Red Bull. Met Max hebben ze al een absolute topper, maar ze moeten zichzelf ook beschermen. Het doel van Red Bull moet zijn om zowel de wereldkampioenschappen van de coureurs als de teams te winnen", voegde Berger toe.

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Gerhard Berger is het dus met Fat Pete eens....
    good for him!

    • + 0
    • 17 dec 2020 - 11:25
    • f(1)orum

      Posts: 787

      Ff een consultancy factuurtje sturen naar Gerhard? ;-)

      • + 0
      • 17 dec 2020 - 11:28
    • Pete heeft inderdaad al sinds jaar en dag een F1 consultancy bureau genaamd "Het Blikken Blaasorkest"
      De meeste teams raadplegen Pete voor moeilijke zaken zoals rijderskeuzes, de op gp vandaag opgedane kennis 'verkoopt Pete in feite gewoon door

      • + 1
      • 17 dec 2020 - 13:30
    • f(1)orum

      Posts: 787

      @Clemenza: "Het Blikken Blaasorkest". Mooi concept man! Lekker hoog van de toren blazen en daarvoor nog vet betaald worden ook. Top. :-)

      • + 0
      • 17 dec 2020 - 13:35
    • Hij heeft dus gelijk, net bekend gemaakt.

      • + 0
      • 17 dec 2020 - 22:43
  • Verstappen en Perez, een mogelijk iets sterkere line-up voor Red Bull

    • + 0
    • 17 dec 2020 - 11:31
    • Daar moet je vanuit gaan, omdat Perez meer ervaring heeft... maar verleden heeft bewezen dat eigenlijk alle teamgenoten van Max naast Max zelfvertrouwen verloren en de verwachtingen niet konden waarmaken.... om vervolgens bij een volgend team weer veel beter te worden (zie Sainz, zie Ricciardo, zie Gasly).

      Kans bestaat dat Albon weer opveert...
      en kans is dus ook dat Perez ook gedemoraliseerd wordt.

      • + 1
      • 17 dec 2020 - 11:59
    • Zowel Sainz en Riccardo waren 10× beter dan Albon. Albon heeft nog nooit zijn teamgenoot verslagen in de F1. Daarbij is hij minder goed dan / net zo goed als Nyck de Vries, die nog niet eens de kans heeft gekregen in f1. Zelfs Kvyat was beter dan Albon.

      • + 2
      • 17 dec 2020 - 13:04
    • DBGates

      Posts: 2.426

      Wat heeft Perez te verliezen. Hij tekent voor 1 jaar, komt bij een team die om Berstappen heen gebouwd is dus weet dat hij tweede viool is.
      Geen druk en mooie afsluiter van zijn cariere

      • + 0
      • 17 dec 2020 - 13:24
  • Red Bull loyaal? Bwoah, daar denken sommige kenners, experts, en aan lager wal geraakte stuurlui wel net ff iets anders over denk ik zo.

    • + 6
    • 17 dec 2020 - 12:07
    • Maar Schwantz34 toch niet zeker?

      • + 0
      • 17 dec 2020 - 12:09
    • @schwantz... ik ruik weer zo'n putlucht!

      • + 3
      • 17 dec 2020 - 12:12
  • Verstappen en Perez kan straks misschien een van de sterkste combinaties worden. Beide zijn race winnars en goede punten scorers en belangrijker nog - ze kunnen dat continu doen, dus geen dagsuccessen maar juist lange-termijn.

    • + 1
    • 17 dec 2020 - 14:12
  • Laat die eigen opleiding nu maar vallen! Het heeft ooit goed gewerkt en er zijn leuke namen uit voortgekomen. Maar alles heeft een eind, en het gaat hier tenslotte om pegels en sportieve prestaties.
    Of het nu gaat over aanbod of slechte beslissingen gedurende de laatste jaren, het wordt nu tijd dat je de best mogelijke rijders in die RBR zet. En dat is in mijn ogen Max en Sergio... Dat het zal knallen, daar ben ik zeker van. Checo zal er alles aan doen om Max te evenaren/overstijgen..
    En da's alleen maar mooi, veel spanning in de races wil toch iedereen?

    • + 0
    • 17 dec 2020 - 18:06
  • Perez nieuwe teamgenoot van Max

    • + 0
    • 17 dec 2020 - 22:34

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar