user icon

Kevin Magnussen verdedigt Pietro Fittipaldi

  • Gepubliceerd op 08 dec 2020 17:12
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra

Kevin Magnussen heeft de vervanger van zijn vaste teamgenoot Romain Grosjean in Bahrein verdedigd. De Deen Magnussen was blij met zijn prestatie op zaterdag en noemde het zijn 'beste kwalificatieresultaat sinds lange tijd' in zijn Haas-auto.

"Ik was dichtbij," zei hij nadat hij net niet in Q2 was gekomen. "Het was eigenlijk een Red Bull die ik op het punt stond knock-out te slaan", voegde Magnussen eraan toe, verwijzend naar Alex Albon. Aan de andere kant kwalificeerde stand-in teamgenoot Pietro Fittipaldi zich als laatste, ruim zeven tienden langzamer dan Magnussen op de ultrakorte buitenbaan van Bahrein.

Magnussen verdedigde de kleinzoon van F1-legende Emerson Fittipaldi. Hij vertelde aan de Deense krant BT: "Het is niet makkelijk om een ​​auto over te nemen die je niet hebt getest. Ik denk dat Pietro snel het tempo heeft opgepakt en ik hoop dat hij het leuk vindt om in de Formule 1 te rijden."

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Snork

    Posts: 10.791

    Mag ik de wens uitspreken om Kevin naast Max in de Red Bull te hebben in 2021? Ja, ok. Bij deze dus.

    • + 3
    • 8 dec 2020 - 17:22
    • Dat mag, maar waarom Kevin en niet Perez? Perez heeft alles wat Magnussen ook heeft, maar dan beter. Namelijk; snelheid, gedurfde mooie acties en een uitgesproken mening.

      Kevin gaat btw naar de IndyCars.

      • + 0
      • 8 dec 2020 - 17:26
    • Kevin? Indycars? Ik dacht Imsa?

      • + 4
      • 8 dec 2020 - 17:53
    • kortvdl

      Posts: 1.052

      Ja ik stem ook voor, ik vind Perez soms een beetje arrogant overkomen(ho-he jongens slechts mijn mening he) en daardoor is de gun-factor voor mij minder. En aangezien ik weet dat Dr. Marko hier meeleest denk ik dat hij onze mening gebruikt in zijn keuze!

      Damon, hij gaat niet naar Indy maar naar Imsa, samen met vd Zande gaan ze voor Chip Ganassi Racing rijden.

      • + 2
      • 8 dec 2020 - 17:55
    • Over Renger geesproken... waarom is hij nooit in beeld geweest voor de F1? Volgens mij is het best een snelle vent en een betere coureur dan Giedo vd Garde, Albers en Doornbos

      • + 1
      • 8 dec 2020 - 18:52
    • "Dat mag, maar waarom Kevin en niet Perez? Perez heeft alles wat Magnussen ook heeft, maar dan beter. Namelijk; snelheid, gedurfde mooie acties en een uitgesproken mening."

      Verdorie, je zit wel zeer hard op de Perez-wagen de laatste weken he. Het moet echter Perez zijn en niet Hulkenberg, want Perez staat er steeds en pakt de punten maar Hulkenberg verkwanselt ze. Nochtans scoorden ze naast elkaar ongeveer evenveel punten.

      Daarnaast weet ik niet of ze bij Red Bull zo zeer snelheid willen, het team is toch gericht op ervaring, maar meer op de doorontwikkeling van de wagen. Daarin heeft Hulkenberg dit jaar indruk gemaakt in zijn enkele optredens bij Racing Point, blijkbaar.

      • + 0
      • 8 dec 2020 - 19:34
    • "gericht op ervaring" moet "gericht op Verstappen" zijn.

      • + 0
      • 8 dec 2020 - 22:18
    • Snork

      Posts: 10.791

      Naar mijn mening hebben we het ware potentieel van Kevin nooit echt kunnen zien. Ik denk dat hij in een Red Bull erg snel zal zijn. Perez ook, maar die heeft al wat kansen gehad bij McLaren en. U RP. En ik weet dat Kevin uit de F1 verdwijnt, het is echter jammer.

      • + 1
      • 8 dec 2020 - 22:29
    • Magnussen heeft toch gewoon veel te weinig laten zien? Weggereden door Button in zijn rookie-jaar, net wat beter dan Palmer, gevaar op de baan bij momenten.

      Eigenlijk is Magnussen eenzelfde coureur als Grosjean, bij momenten snel, maar die momenten zijn zeer sporadisch. Hij lijkt ook heel fel op zijn vader, kwamen allebei als grote talenten de F1 in, maar beide hebben in mijn ogen hun verwachtingen nooit ingelost. Bij vader Jan was de werkethiek dikwijls het probleem, bij zoon weet ik dat niet.

      • + 0
      • 8 dec 2020 - 22:45
  • ''ik hoop dat hij het leuk vindt om in de Formule 1 te rijden."

    ....moest gelijk denken aan een kind wat toegesproken wordt :)

    • + 1
    • 8 dec 2020 - 17:59
  • Is het serieus nodig om Fittipaldi te verdedigen? Ik denk toch dat niemand werkelijk had verwacht dat hij veel beter zou doen dan dat hij nu heeft gepresteerd?
    Stapt voor de eerste keer in deze raceauto. Een Haas nota bene, die het hele seizoen al niet vooruit te branden is. Daarnaast vind ik Fittipaldi ook niet echt een hoogvlieger in de andere competitie.
    Dus hij heeft het toch gewoon prima gedaan voor wat van hem verwacht mag worden? Niet exceptioneel goed, maar ook niet dramatisch slecht. Ik vraag me echt af, wie hier nu echt kritiek op heeft gehad.

    • + 0
    • 9 dec 2020 - 00:33
  • Pietro is echt wel een talent.
    Dat kan ik bevestigen, heb vorig jaar nog met hem samengewerkt. Bovendien een súper leuke en aardige kerel, en heel erg professioneel.

    Pietro is zo'n rijder waar je lang niet écht van hoort, maar ineens er is. Noemen ze dat een dark horse?

    Wat hij dit weekend liet zien was prima. Hij reed in 1 van de slechtste (zo niet slechtste) auto van het veld, en was redelijk foutloos voor een debutant.

    Het siert Haas dat ze hem een kans hebben gegeven, zeker ook omdat Pietro zijn DTM zitje liet schieten om fulltime voor Haas te werken.

    Hopelijk krijgt hij een échte kans in de toekomst. Deze jongen hoort erbij.

    • + 0
    • 9 dec 2020 - 10:06

MC Grand Prix van Monaco

Lokale tijd 

  • Donderdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

MC Grand Prix van Monaco

Lokale tijd 

  • Donderdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Donderdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Denemarken
  • Geb. datum 5 okt 1992 (28)
  • Geb. plaats Roskilde, Denemarken
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel