user icon
user icon

Dit is wat Mick Schumacher volgend jaar zal verdienen

  • Gepubliceerd op 04 dec 2020 14:14
  • comments 13
  • Door: Bo Brautigam

Mick Schumacher zal volgend jaar in de Formule 1 rijden. Samen met Nikita Mazepin - mede Formule 2-coureur - zullen zij voor het Haas F1 Team gaan rijden. Dit is wat de twee jongens volgend jaar zullen verdienen. 

Volgens het over het algemeen betrouwbare Corriere Dello Sport zal Mick Schumacher volgend jaar minder dan een miljoen verdienen. De Duitser krijgt volgend jaar over één jaar €600,000 betaald. Ferrari, het team dat investeert in de zoon van de legendarische Michael Schumacher, betaalt daarvan de helft. De rest komt van de sponsors die Mick met zich meebrengt, die direct aan Mick zijn nieuwe werkgever betalen. Drie ton komt daarvan op Mick zijn bankrekening. 

Aan de andere kant, Nikita Mazepin moet betalen om in de Formule 1 te mogen rijden. De zoon van de eigenaren van het Russische Uralchem zal naar verluid €20 miljoen moeten betalen om 23 Grands Prix te mogen rijden. De familie Mazepin is naar verluid zo'n €2,3 miljard waard. 

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Er zijn dagen dat ik het hoort te verdien, maar dan schrik ik weer wakker. Maar ik hoopt dat hij niet teveel met zijn pa vergeleken gaat worden.

    • + 0
    • 4 dec 2020 - 14:20
    • Ik weet niet of Mazepin daadwerkelijk ‘gratis’ rijd. Perez bijvoorbeeld neemt ook een €20M per jaar mee aan sponsoring, maar het merendeel (€12M á €14M) daarvan wordt door het team gelijk overgemaakt op de bankrekening van meneer Perez als salaris. Dus netto blijft er aan sponsoring voor het team niet zoveel over. Misschien verlangt meneer Mazepin hetzelfde? En als het betekend dat pa Mazepins bedrijf (hoofd-)sponsor wordt van Haas dan zijn het natuurlijk helemaal ‘normale’ bedragen. Alleen nu maar hopen dat het gaat als met Sirotkin in zijn begin jaren bij Sauber of als Rich Energy. Maar ik geloof dat meneer Mazepin in het verleden in de opstapklasses voor de Formule 1 keurig alle sponsor rekeningen heeft betaald, dus ik verwacht het niet

      • + 0
      • 4 dec 2020 - 15:10
  • Daar zou ik mijn nest niet voor uit komen.

    • + 1
    • 4 dec 2020 - 14:20
  • Van 6 ton kan Mick makkelijk naar de schumacher.

    • + 2
    • 4 dec 2020 - 14:23
  • "Aan de andere kant, Nikita Mazepin moet betalen om in de Formule 1 te mogen rijden" - Constructief klopt deze bewering niet, omdat dit onder andere!, een investering is.

    • + 0
    • 4 dec 2020 - 14:34
  • jd2000

    Posts: 4.401

    Koopje voor Steiner,dit het minimum jeugdloon in de F1 Vind naar eens iemand die voor zo'n luttel bedrag brandend in de vangrail gaat zitten.

    • + 2
    • 4 dec 2020 - 14:38
  • terazino

    Posts: 606

    Best smak euro's voor een tot nog middelmatige coureur. Aan de andere kant, denk dat Stroll meer krijgt

    • + 0
    • 4 dec 2020 - 14:46
  • Ach.. eerste jaar dat Max in de F1 reed verdiende hij volgens mij maar 5 ton. De tijd zal het leren hoe hij het gaat doen. Mochten zijn prestaties goed zijn, dan krijgt hij er snel een paar centjes bij neem ik aan

    • + 0
    • 4 dec 2020 - 15:05
  • .... en Mazepin betaalt 20 miljoen om te mogen rijden....
    om te mogen rijden.
    Daarin zit het verschil tussen coureurs en rijkeluiszoontjes.

    • + 0
    • 4 dec 2020 - 15:22
    • Nikita Mazepin, betaald geen rooie cent/dollar of euro. Je kan aannemen dat Nikita dit ook niet op zijn spaarrekening heeft staan. Zijn pa anderzijds via zijn bedrijf onder de noemer van investering. Maar dit staat 'leuker' of niet dan? ;)

      • + 0
      • 4 dec 2020 - 15:30
    • @Modest ach ja uiteindelijk is Mick Schumacher commercieel ook veel interessanter dan Mazepin, dus Ferrari wil wel betalen...
      en zoon Mazepin zal misschien uiteindelijk na tig jaren veel meer poen op zijn bankrekening hebben staan, los van wat 'ie presteert op de baan.

      • + 0
      • 4 dec 2020 - 15:59

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Rusland
  • Geb. datum 2 maa 1999 (21)
  • Geb. plaats Moskou, Rusland
  • Gewicht 65 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar