user icon

Lewis Hamilton over zevende wereldtitel: "Geef nooit op en droom het onmogelijke"

  • Gepubliceerd op 15 nov 2020 13:25
  • comments 24
  • Door: Brick van Boxtel

Mercedes-coureur Lewis Hamilton heeft de race in Turkije op het Intercity Istanbulpark Circuit gewonnen. De coureur met nummer 44 is hiermee ook wereldkampioen geworden, omdat zijn teamgenoot Vlatteri Bottas achter hem finishte.

De start van de coureur met nummer 44 was goed, hij kon zich meteen mengen met de top van het veld. Hij had het na zijn super start moeilijk. De Brit zakte een beetje weg, maar na zijn stop naar de inters pakte hij de snelheid op. Hij was de eerste coureur die de beste tijd neerzette op de inters en reed goede rondes. Hij sloop stilletjes aan naar voren en racete een groot deel van de race aan de leiding.

"Ik heb hier echt geen woorden voor", aldus de zevenvoudig wereldkampioen. "Uiteraard wil ik eerst iedereen bedanken, iedereen hier en in de fabriek - inclusief al onze partners die dit voor ons mogelijk hebben gemaakt. Ook wil ik mijn fans en vrienden en familie bedanken, bedankt dat jullie er altijd voor mij zijn", aldus Hamilton. "Toen ik begon met Formule 1 kijken heb ik hier altijd al van gedroomd."

De coureur reed een goede race met weinig fouten. Hij is super trots op zichzelf en wil aan iedereen laten zien dat alles mogelijk is. "Het is zo belangrijk voor kinderen om dit te zien”, zo zegt hij na afloop.

“Luister niet naar iemand die je vertelt dat je iets niet kunt bereiken. Droom het onmogelijke. Spreek het uit. Je moet ervoor werken, het najagen en nooit opgeven!”

Ook wil hij het team bedanken voor zijn zevende wereldtitel in de Formule 1.

Reacties (24)

Login om te reageren
  • Gefeliciteerd. Volgend jaar kan de 8e ook niet ontgaan. En als ze in 2022 weer mee doen en de spijker op de kop slaan gaat hij er gewoon meer dan 10 winnen.

    • + 0
    • 15 nov 2020 - 13:20
    • ja en Max zou vandaag ook wel ff winnen. Zo werkt het niet. Lewis wordt er ook niet jonger op, zn ervaring zit m op een dag als vandaag natuurlijk niet in de weg, maar vroeg of laat gaat de jonge generatie ook hem voorbij. Dus die 10 is nog heel ver weg. Als ie er zoals vandaag hard voor moet knokken heb ik er iig helemaal geen moeite mee.

      • + 2
      • 15 nov 2020 - 13:30
    • Als dat rukding nu een keer goed weg is bij de start. Ja dan had hij hier simpel gewonnen. Niet de eerste keer.

      • + 0
      • 15 nov 2020 - 13:42
    • Als hij gewoon zijn hoofd een keertje koel had gehouden, had die "rukstart" er niet toe gedaan.

      • + 6
      • 15 nov 2020 - 13:47
    • marcio

      Posts: 2.745

      Helaas hebt je daar gelijk in R.U.TH. Zowel Max als Albon hadden de race kunnen winnen als ze geen domme fouten hadden gemaakt. Albon kon zijn wagen wederom niet op de baan houden en Max was vandaag als van oudsher wederom ongeduldig.

      • + 1
      • 15 nov 2020 - 14:24
    • Snork

      Posts: 12.659

      Royalere: Max startte in 1e versnelling, waar velen in 2e versnelling startten. Het verschil was duidelijk.
      Maar dan nog, jouw opmerking gaat niet op. Max zat na een foutje van Lewis voor hem. En toch heeft Max niet eens het podium gehaald met een auto die daar wel toe in staat was, getuige lap-times. Wat maakte het verschil?
      Lewis bleef na zijn eerste foutloos en reed snaarstrak. Max maakte de fout achter Perez en bleef daarna fouten maken.

      • + 6
      • 15 nov 2020 - 14:32
    • Sun-Tzu

      Posts: 2.942

      Ben je weer op aarde geland Royalere? Best aardig van Max dat hij zijn beste fans daarbij een tandje helpt 😉

      Zonder dollen, Max is wat mij betreft de overduidelijke opvolger van Hamilton in de toekomst. Hij is zeer snel, kan erg constant rijden en stijgt net als grote kampioenen boven het materiaal uit.

      Toch heb ik steevast nog kritiek op Max en helaas toont Verstappen vandaag weer aan dat dit zijn achilleshiel is en helaas tot nu toe is gebleven. Zijn ongeduld in combinatie met zijn temperament. Op dit punt blijft hoe kostbare punten verspelen. En dat terwijl de druk er nu nog geeneens opstaat. Hoe kun je een krankzinnig constante en slimme coureur als Hamilton echt uitdagen voor de titel, wanneer je nu nog altijd jezelf zo in de weg kan zitten.

      Afijn, Max komt er wel, zolang hij ook zijn ongeduld en temperament durft aan te pakken.

      • + 4
      • 15 nov 2020 - 15:11
    • wbenja

      Posts: 358

      @Sun, ik zie twee opvolgers voor HAM nl. VES en LEC . We gaan na het pensioen van HAM mooie tijden tegemoed met die twee en als hun team ook nog eens gelijkwaardig materiaal op de baan kunnen zetten dan is het echt feest.

      • + 1
      • 15 nov 2020 - 19:59
  • Dale U

    Posts: 1.110

    Super en dan zolang op zijn inters kunnen rijden, met die rondetijden nog, CHAPEAU.

    • + 1
    • 15 nov 2020 - 13:21
  • Een prachtige race met een welverdiende kampioenschap voor de winnaar waarbij alles op het juiste moment op zijn plaats viel.
    Maar stiekem huilt mijn hart bij het evenaren van deze 7e kampioenschap omdat ik nu, na al die jaren, nog steeds een Schumi fan ben.

    • + 0
    • 15 nov 2020 - 13:23
    • gp

      Posts: 4.386

      Ik ben fan van beide. Ik was erg teleurgesteld toen hij stopte tot de eerste race van Hamilton toen ze Alonso via strategie voor Hamilton moesten brengen.

      • + 0
      • 15 nov 2020 - 13:35
  • sailor

    Posts: 10.753

    Terwijl het eigenlijk allemaal niet meer zo hoeft , toch nog zo'n geweldige race eruit persen , knap zeg, wat een coureur

    • + 3
    • 15 nov 2020 - 13:27
  • ibileon

    Posts: 34

    Hopelijk hebben diegene die gisteren zeiden dat Lewis niks waard was vandaag gekeken naar de race!
    Veel meer ga ik er ni aan vuil maken. Geweldige race gezien en eerlijk!WOW 7 keer wereldkampioen

    • + 6
    • 15 nov 2020 - 13:29
    • Hij is een meester om een wagen heel saai op 1 te zetten. Maar ik vandaag meer genoten van Sainz/Norris/Leclerc/Perez. Dat eerste rondje had hij eigenlijk niet zonder schade kunnen overleven. Maar het lijkt wel alsof die gast het geluk aan zijn **** heeft hangen. Ik zei het hier nog: Let op die gaat nog winnen ook.

      Ja dat is zijn verdienste. Voordat de onwetende me dat weer gaan aanpraten.

      • + 0
      • 15 nov 2020 - 13:41
    • marcio

      Posts: 2.745

      Je moet als coureur ervoor zorgen dat je jezelf in een positie manoeuvreert zodat wanneer zich een buitenkans aan dient je deze met beide handen kunt grijpen. Zie Vettel vandaag. Lewis schijnt daarin goed te zijn, waardoor het lijkt alsof hij het geluk altijd aan zijn kant heeft staan.

      • + 3
      • 15 nov 2020 - 14:28
    • Aadfanaat

      Posts: 804

      Roy, het is niet gek dat jij meer van andere coureurs hebt genoten want jij hebt duidelijk iets tegen Hamilton. Gisteren was het talent in de natte omstandigheden boven komen drijven en nu moet je het woord geluk weer gebruiken. Het begint met de dag triester te worden.

      • + 4
      • 15 nov 2020 - 15:21
  • Joeppp

    Posts: 4.709

    Wat een geweldenaar. Als rookie direct het gevecht met de grote Alonso aangegaan en zelfs zo hard dat Alonso met zijn staart tussen de benen vertrok. Daarna de keuze te durven maken om van het grote Mclaren over te stappen naar het toen nog in opbouw zijnde Mercedes. Verslagen worden door Rosberg, wat pijn deed, en dan zo terug komen. Na Schumacher leek het niet meer mogelijk om het te evenaren maar Hamilton flikt het. Ik vind hem qua mens er niet leuker op geworden maar als sportman staat hij op eenzame hoogte.

    • + 1
    • 15 nov 2020 - 13:47
  • Scorpio69

    Posts: 142

    Gefeliciteerd Hamilton. De man met de meeste ervaring heeft vandaag gewonnen.
    Max zijn frustratie heeft hem niet geholpen. Max heeft zijn eigen race verkloot.

    Hamilton 53 laps op dezelfde band?
    Knap.

    • + 1
    • 15 nov 2020 - 13:48
  • Dan had ik het gister toch goed voorspelt dat hij wel eens kon winnen ;)

    • + 1
    • 15 nov 2020 - 14:08
  • zorba

    Posts: 1.535

    Na vandaag in het Sir Lewis dat staat vast hoe koel die man met omstandigheden omgaat is verbluffend

    • + 1
    • 15 nov 2020 - 14:23
  • Ik droom elke nacht over Doutze, voor mij het onmogelijke.
    Ik begrijp dat er dus nog hoop is, al zie ik het somber in.

    • + 1
    • 15 nov 2020 - 14:25
    • Snork

      Posts: 12.659

      Er was ooit een zanger die zong: de meeste dromen zijn bedrog...
      Keep on dreaming 😉

      • + 0
      • 15 nov 2020 - 14:35
  • Shrek

    Posts: 517

    Lewis, ik droomde dat Black Lives Matter niet meer Marxistisch was. Wat denk jij?

    • + 0
    • 15 nov 2020 - 14:33
  • Sun-Tzu

    Posts: 2.942

    Lewis, held! Waanzinnige race. De race perfect gelezen en op een grootse manier gewonnen en daarmee je 7e titel gepakt.
    Een hele diepe buiging!

    • + 4
    • 15 nov 2020 - 15:15

US Grand Prix van de VS

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

US Grand Prix van de VS

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.549
  • Podiums 193
  • Grand Prix 245
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov
Mexico (land)
12 - 14 nov
Brazilië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov
12 - 14 nov
Brazilië Interlagos
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar