user icon

Sebastian Vettel: "Bernie heeft mij geholpen met nieuw contract"

  • Gepubliceerd op 13 nov 2020 15:02
  • comments 15
  • Door: Rob Veenstra

Sebastian Vettel heeft toegegeven dat voormalig F1-supremo en vriend Bernie Ecclestone hem hielp bij het onderhandelen over zijn overstap naar Aston Martin in 2021. De viervoudig wereldkampioen F1 is sinds zijn komst in de koningsklasse goed bevriend geraakt met de man die de F1 tot een mondiale sport wist te maken.

In gesprek met Sport1 vertelde Ecclestone vorige maand: "Ik heb echt druk uitgeoefend op teameigenaar Lawrence Stroll om Sebastian te contracteren."

Vettel wil racen in DTM

De afgelopen dagen heeft F1-legende Gerhard Berger gezegd dat de viervoudige wereldkampioen geïnteresseerd is in het combineren van Formule 1 met incidentele DTM-races.

Vettel reageerde hierop: "Het is waar dat ik met Bernie en Gerhard over heb gesproken, evenals met enkele andere mensen. Sommigen beschouw ik als mijn vrienden, sommigen heb ik alleen maar om advies gevraagd. Bernie heeft me niet gezegd dat hij commissie wil voor zijn adviezen! Ik veronderstel dat hij geen geld van mij zou willen aannemen", lachte de Duitser.

Wat betreft de mogelijke combinatie van F1 met DTM, de Duitse serie die wordt geleid door Berger, zei Vettel: "In het verleden was het mogelijk, maar niet vandaag. Ik heb zeker interesse, maar als de kalender 23 races bevat, is het niet zo makkelijk om tijd te vinden. Echt realistisch is het op dit moment niet."

Reacties (15)

Login om te reageren
  • tja ik weet het niet. Als de wagen hem ligt is het een hele goede. Als hij nog even geduld had gehad had hij denk ik de nummer 1 geweest voor RB om naast Max in te stappen. Hij moet hopen dat Mercedes ermee stopt en Toto/Mercedes alles op AM gaan zetten. Maar dan ben je ook al 3/4 jaar verder. Wat is het doel eigenlijk van dat team? 4e worden in de stand? Ik verwacht weer een sterker Ferrari volgend jaar. Mclaren zit ook niet stil en AT/Renault doen het ook aardig.

    • + 0
    • 13 nov 2020 - 15:31
    • @ROYALERE Ik geloof niet dat Vettel een serieuze optie voor Red Bull is geweest. Ik verwacht nog steeds dat Albon volgend jaar in de Red Bull zit.

      Overigens vind ik je andere opmerking wel vreemd. Wellicht dat Vettel het races hartstikke leuk vindt, maar niet meer zit te wachten op het 'gedoe eromheen'. Een beetje zoals Räikkönen zeg maar. Gewoon lekker racen en fijn je hobby op hoog niveau kunnen uitvoeren, maar veel minder druk ervaren van de eigen organisatie en de fans. Daarbij snap ik zijn eerdere opmerking ook nog, dat hij niet in een achterhoedeteam wil meerijden; ergo, het moet wel 'leuk' blijven.

      • + 0
      • 13 nov 2020 - 15:55
    • LimboF1

      Posts: 4.772

      Ik denk dat als Vettel nu geen onderkomen had gevonden, dat hij zeer zeker wel op de lijst zou staan. RBR kent Vettel en ze weten wat ze aan hem hebben. Ik denk persoonlijk dat hij tegengewerkt wordt door Ferrari, vanwege de eindstand en de tijd in de windtunnel die men ervoor terugkrijgt.
      Ik heb ook een beetje het gevoel dat Mercedes hoop dat Vettel bij AM zijn drive terugvind, dan kan hij Hamilton of Bottas vervangen en wie weet worden ze dan weer met een Duitser kampioen, want dat is toch wat ze willen.

      • + 1
      • 13 nov 2020 - 16:25
    • @LimboF1 Ik heb het hier al eerder aangegeven. Geloof oprecht niet dat Ferrari Vettel saboteert. Ook niet om naar een ander team te laten vertrekken, zelfs al is het een directe concurrent.

      Waarom zou Mercedes een Vettel in de raceauto zetten om Hamilton of Bottas te vervangen? Ik begrijp de logica hier niet van. Ja, het is een Duitser. Maar welk verschil maakt het voor Mercedes wie er kampioen wordt (zolang ze maar kampioen worden, toch)? Ik geloof niet dat ze in Vettel met zijn leeftijd (niet slecht bedoeld) de ideale vervanger van één van de huidige coureurs zien. Als nu één van beiden wegvalt, verwacht ik dat ze als eerste naar een Russel of Norris zullen kijken.

      Wel een vraag. Dat heb ik nu al vaker gelezen. Wat wordt er nu bedoeld met de windtunnel? Ik weet wel wat een windtunnel is, maar wat zou Ferrari (en waarom) kunnen winnen met deze windtunnel? Ik snap dit niet?

      • + 0
      • 13 nov 2020 - 16:36
    • Buurman

      Posts: 1.458

      @Limbo

      "RBR kent Vettel en ze weten wat ze aan hem hebben"

      Sinds 2014 niet bijster veel. De Vettel van 2009-2013 kennen ze, maar dat was in een hele andere auto. De auto's vanaf 2014 kan Seb gewoon niet goed genoeg mee overweg. Niet contant in ieder geval.

      • + 0
      • 13 nov 2020 - 16:43
    • LimboF1

      Posts: 4.772

      Mercedes is Duits en heeft er nooit een geheim van gemaakt dat de ambities zijn om met een Duitser kampioen te worden. Het is een keer gelukt, maar hoe mooi zou het voor Mercedes zijn om met Vettel het record van Schumacher/Hamilton te verbreken. Hamilton kan zomaar stoppen en Bottas laat het te vaak liggen, dus...Dus de logica bestaat er wel voor, het is eerder de vraag of het gaat gebeuren en haalbaar is.

      Het saboteren is niet iets wat men kan uitsluiten. Vorig jaar in de tweede helft was Vettel de betere coureur en opeens is hij zoveel langzamer? Ferrari zal zeker niet meer naar Vettel luisteren mbt de ontwikkeling, maar dat verklaard niet dat hij vaak zoveel langzamer is. Het lijkt erop dat hij met minder vermogen rijdt en laatst was hij op het rechte stuk ook 15 km/uur langzamer. Dus met het oogpunt op de windtunneltijd, is het mogelijk at ze het wel doen.

      • + 1
      • 13 nov 2020 - 16:54
    • "Hamilton kan zomaar stoppen en Bottas laat het te vaak liggen, dus.."

      Bottas mag dan niet zo snel zijn als Hamilton, hij laat het iig veel minder vaak liggen dan Vettel. Het aantal keren dat Vettel sinds tweede helft 2017 achterstevoren heeft gestaan is niet meer te tellen.

      Ik ben het wel met je eens dat het verschil tov vorig seizoen heel groot is.

      • + 0
      • 14 nov 2020 - 01:47
  • "Bernie heeft me niet gezegd dat hij commissie wil voor zijn adviezen! Ik veronderstel dat hij geen geld van mij zou willen aannemen", lachte de Duitser.
    Daar zou ik maar niet op rekenen, Seb. Bernie die diensten gaat verlenen zonder geld te vragen? Neh... zodra jij in de Aston Martin stapt komt Bernie ff cashen; zit in de genen van die ouwe boef...

    • + 1
    • 13 nov 2020 - 15:54
    • Bernie gaat écht z'n handje niet ophouden bij Seb hoor,
      komt Seb bij het zien van z'n eerste salarisstrookje wel achter, dat er e.e.a. is ingehouden :-)

      • + 2
      • 13 nov 2020 - 15:58
    • @Clemenza: extra regel op de salarisstrook: B-tax...

      • + 0
      • 13 nov 2020 - 16:01
    • Joeppp

      Posts: 4.241

      Seb moet ff op de knietjes voor ome Bernie.

      • + 0
      • 13 nov 2020 - 16:57
    • Joeppp

      Posts: 4.241

      What, no munny???!?

      • + 0
      • 13 nov 2020 - 16:58
    • @Joeppp: Op de knietjes voor Bernie; weet niet of dat voldoende is; wellicht alleen als Mr B. op een krukje gaat staan ;-)

      • + 0
      • 13 nov 2020 - 17:18
  • Bernie Ecclestroll!

    • + 0
    • 13 nov 2020 - 19:58
  • Zag Pa Stroll nog bij de boys van Sky F1 ,maar deze man is niet iemand die zich ergens wat van aantrekt ,of zich druk laat opleggen door Ecclestone ... Hooguit is het een 'de ene hand wast de andere' deal... Of gewoon ons kent ons...

    • + 0
    • 17 dec 2020 - 12:32

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (33)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar