user icon

Sao Paulo verlengt F1-contract tot en met 2025

  • Gepubliceerd op 13 nov 2020 14:11
  • comments 29
  • Door: Rob Veenstra

Sao Paulo lijkt zijn Grand Prix op Interlagos te hebben gered. Onlangs bevestigde F1-CEO Chase Carey dat er een principeakkoord was bereikt met nieuwe initiatiefnemers in Rio de Janeiro, maar de goedkeuring voor de bouw van het circuit ontbreekt nog steeds vanwege de bezorgdheid over het milieu.

Donderdag maakte gouverneur Joao Doria van Sao Paulo bekend dat er een nieuw vijfjarig contract is getekend met de Formule 1 om de bestaande race op Interlagos te verlengen tot 2025.

Hij zei echter dat de naam van het evenement verandert van de Grand Prix van Brazilië naar de Grand Prix van Sao Paulo.

"Ik ben er trots op om samen met burgemeester Bruno Covas te onthullen dat de Formule 1 het contract voor de Formule 1-race in Sao Paulo tot 2025 heeft verlengd," zei Doria. "Het contract wordt getekend door de stad Sao Paulo en Liberty Media. Het is een grote overwinning voor de staat, voor de stad en voor Brazilië."

De Formule 1 moet het nieuws nog officieel bekendmaken. De laatste winnaar van de Grand Prix van Brazilië was Max Verstappen in 2019. Dit jaar is de Grand Prix niet doorgegaan vanwege het coronavirus.

Reacties (29)

Login om te reageren
  • Gelukkig!!

    • + 9
    • 13 nov 2020 - 14:14
    • ralph2102

      Posts: 725

      Zeker, geweldig circuit.

      • + 3
      • 13 nov 2020 - 14:15
    • Snork

      Posts: 10.338

      Als hiermee dat circuit in Rio niet gebouwd wordt is het prima. Begreep dat daar een compleet bos omver gechopt wordt voor een nieuw circuit.

      • + 1
      • 13 nov 2020 - 15:39
    • Lexx

      Posts: 801

      Dat is inderdaad zo, er loopt een petitie tegen de bouw van het nieuwe circuit, waarvoor het enige overgebleven stuk regenwoud in de staat Rio zou worden gekapt, waardoor er een aantal diersoorten bedreigd te worden.

      • + 0
      • 13 nov 2020 - 15:44
    • Het lijkt er inderdaad op dat de absurde deal tussen de Snor en Bolsonaro een stille dood sterft; maar met die Bolsonaro weet je het maar nooit. Die is tot alles in staat...

      • + 0
      • 13 nov 2020 - 15:58
  • Als dit waar is dan fantastisch! Interlagos is een legendarisch historisch circuit. Daarnaast zijn de races ook nog eens erg spannend op deze veelzijdige baan.
    Hopelijk blijven we hier nog 100 jaar rijden!

    • + 5
    • 13 nov 2020 - 14:18
  • Top, gaan Bolsonaro en z'n corrupte vriendjes (geheel onverwacht imo) toch ff lekker op hun bakkes met hun nieuwe baantje!

    • + 4
    • 13 nov 2020 - 14:19
    • Mika Kimi

      Posts: 237

      Ik hoop het, maar aangezien deze GP niet meer de GP van Brazilië gaat heten, is dat nog maar afwachten.

      • + 1
      • 13 nov 2020 - 14:28
    • Hoop het ook. Ik vind auto racen leuk, maar om er het regenwoud voor te asfalteren gaat me wel te ver.
      Gewoon een bestaand en bewezen circuit is prima.

      • + 2
      • 13 nov 2020 - 14:54
    • Sun-Tzu

      Posts: 2.700

      @Mika Kimi, die naamsverandering kan ook een steek onderwater zijn naar de regering, of de regering geeft geen steun meer en daarom heeft Sao Paulo dit gewoon op eigen kracht rondgekregen.

      • + 1
      • 13 nov 2020 - 15:50
    • Mika Kimi

      Posts: 237

      @Sun-Tzu, ik hoop dat je gelijk hebt :)

      • + 1
      • 13 nov 2020 - 17:57
    • Sun-Tzu

      Posts: 2.700

      Ik stiekem ook 🙃

      • + 0
      • 13 nov 2020 - 22:38
  • flyineddy

    Posts: 796

    TOP!
    Wat mij betreft echt één van de circuits die gewoon steevast thuis hoort op de F1 kalender!

    Eddy.

    • + 4
    • 13 nov 2020 - 14:40
  • Goed nieuws! Interlagos is 9 vd 10 keer een vette race... :-)

    • + 0
    • 13 nov 2020 - 14:44
  • OMG, zie nu net pas die foto v Max bij dit artikel.. ;-) Zo kijk ik altijd als ik...…. (vul maar in)

    • + 0
    • 13 nov 2020 - 14:45
    • Net de jaarlijks te ontvangen blauwe envelop heb geopend....?

      • + 1
      • 13 nov 2020 - 14:50
    • Ik geloof niet dat we dat willen weten... ;-)

      • + 0
      • 13 nov 2020 - 15:09
    • Zo kijk ik altijd als ik...….

      moet poepen na het eten van een Chinese afhaalmaaltijd #33?

      • + 1
      • 13 nov 2020 - 23:14
  • Deze baan hoort gewoon op de F1 kalender. Prima als je een extra race in brazilie wil, maar dan wel samen met deze baan en niet als vervanging.

    Ik heb me wel eens afgevraagd of dat geld van Rio niet in een renovatie kan van Sao Paulo. Bij bocht 4 ipv links af rechts af omhoog. de Oude kombaan weer op doormiddel van een soort omgekeerde senna S (recht links omhoog dus) om daar de oude Curve 3 mee te pakken, om het meertje en dan weer terug keren met een lange rechter stuk naar bocht 6.

    • + 0
    • 13 nov 2020 - 15:06
    • Kun je ergens een tekening plaatsen? Ik ben namelijk wel benieuwd hoe dat er uit zou zien.

      • + 0
      • 13 nov 2020 - 15:10
    • Lexx

      Posts: 801

      Nee joh, Bolsonaro gaat geen geld steken in zoiets, vooral niet in de staat Sao Paulo.
      Met nieuwbouw is veel beter te sjoemelen.

      • + 0
      • 13 nov 2020 - 15:46
    • @TylaHunter Helemaal eens. Prima om een extra baan toe te voegen, maar deze wel graag behouden. Het is een 'echte' racebaan en dit levert doorgaans een leuke/vermakelijke race op.

      Ik begrijp net als @Stingray 68 alleen ook niet helemaal wat u met de laatste alinea bedoelt. Zou u dat nader kunnen toelichten?

      • + 0
      • 13 nov 2020 - 16:01
    • volgens komt mijn voorbeeld niet door de filter? het is enkel pinterest waar ik het even simpel op heb uitgetekend.

      • + 0
      • 13 nov 2020 - 16:09
    • Oh nu wel... van bovenaf wat moeilijk om in te beelden... maar de banking ligt een metertje of 15 a 20 hoger en Curve 3 heeft een mooie flow. Omdat je ook weer van de banking af gaat duik je dus ook weer een extra keer naar beneden.

      • + 0
      • 13 nov 2020 - 16:36
    • @TylaHunter Dank voor de toelichting. Het is me duidelijk met de tekening. Ik denk dat dit inderdaad een waardevolle aanpassing zou kunnen zijn. Echter, de theorie en de praktijk willen nogal eens met elkaar verschillen. Dus of het ook echt een verbetering zal zijn, zal pas in de praktijk duidelijk worden. Aan de andere kant, voldoet de racebaan nu ook al. Dus het is riskant om een goed functionerende baan aan te passen.

      • + 0
      • 14 nov 2020 - 21:15
    • Dankjewel @TylaHunter. Ik vind het een leuk idee!

      • + 0
      • 15 nov 2020 - 15:35
  • Uitstekend nieuws! Ongelooflijk blij mee! Dit circuit hoort in het gouden rijtje Spa-Francorchamps, Monaco, Monza, Montreal, Suzuka.

    • + 0
    • 13 nov 2020 - 15:08
  • mario

    Posts: 7.378

    Goed nieuws heet dat!

    • + 0
    • 13 nov 2020 - 22:09

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Krijgen we dit jaar een titanenstrijd tussen Lewis Hamilton en Max Verstappen te zien?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar