user icon
user icon

Max Verstappen over Turkse Grand Prix: "Hopelijk hoef ik niet te veel in te halen"

  • Gepubliceerd op 12 nov 2020 11:27
  • comments 18
  • Door: Brick van Boxtel

Red Bull Racing-coureur Max Verstappen had in Imola pech. De coureur kreeg een klapband en zag zijn kansen op de wereldtitel vergaan en de tweede plek in het kampioenschap steeds verder uit zicht verdwijnen. Desondanks is de coureur voor de 300ste race van Red Bull Racing in de F1 nog positief. 

Sinds 2011 is er niet meer in Turkije geracet, dus Max Verstappen heeft nog niet op dit circuit gereden in een Formule 1-bolide. De coureur met nummer 33 op zijn bolide werd gevraagd wat hij van het circuit in Istanboel vindt. "Ik kijk er naar uit om weer op een ander nieuw circuit te racen, want ze maken het seizoen zeker nog spannender. Het is een plek waar ik nog nooit eerder ben geweest en ik weet ook niet zeker hoeveel van de andere coureurs daar hebben geracet. Ik denk dat zelfs als ze er eerder zijn geweest, het hen geen enorm voordeel zal opleveren", zo vertelde de 23-jarige Limburger.

Jos Verstappen plaatste onder zijn Instagramfoto een opmerking over het plaatselijk eten, daarop antwoordde de coureur. "Ik hou ervan om het lokale eten te proberen, ik heb gehoord dat de kebab best goed is!"

Max Verstappen over inhaalkansen

Het circuit kent veel hoge snelheden en is een lastig circuit. De coureur die woont in Monaco meent een goede voorbereiding te hebben. "Het is absoluut een snel circuit. Ik heb de baan geoefend op de simulator en het beviel me erg goed. Ik denk dat het een goed circuit zal zijn om in te halen. Er zijn genoeg rechte stukken en de bochten zijn vrij breed, dus je kunt er nogal wat verschillende lijnen kiezen, wat altijd interessant is. Hopelijk hoef ik niet te veel in te halen."

Het team viert hun 300ste race in Turkije en daar is Max trots op. "Het is een geweldige prestatie van het team en best gaaf om te weten dat Ole, één van mijn monteurs en ook één van onze strategen, vanaf het begin bij het team zijn geweest. Ik kan ook niet geloven dat Ole en Christian nog nooit een raceweekend hebben gemist, dat is behoorlijk indrukwekkend over 16 seizoenen!"

De race zal een vroegertje worden. Aankomend weekend is het tijdschema namelijk wat anders. We starten de eerste training om 09:00 op de vrijdag, de tweede training gaat vier uur later van start. Zaterdag begint de actie om 10:00 met de derde vrije training. De kwalificatie op zaterdag zal om 13:00 van start gaan en de race op de zondag om 11:10.

Reacties (18)

Login om te reageren
  • Schat Red Bull hoog in op dit circuit.

    • + 0
    • 12 nov 2020 - 11:54
    • RB of Max? Ik denk dat max gewoon weer 3e wordt en met een beetje geluk 2e. Heel veel geluk 1ste. Maar met een beetje pech heb je niks. Ik zie het wel

      • + 0
      • 12 nov 2020 - 16:09
  • het liefst 0 x inhalen

    • + 1
    • 12 nov 2020 - 11:57
    • Dat wil Max graag, maar is dat ook mogelijk met de RB16 op dit circuit? Volgens mij is het een low downforce circuit en dat ligt de RB16 totaal niet.

      Ik verwacht Renault en McLaren vooraan.

      • + 0
      • 12 nov 2020 - 12:01
    • RBH2019

      Posts: 2.586

      Ik verwacht Mercedes vooraan en RB daar achter, althans de RB van Verstappen. Het is niet alsof er tussen afgelopen race en deze race ineens heel veel is veranderd.

      • + 2
      • 12 nov 2020 - 12:28
    • Stitch

      Posts: 5.075

      Tja dat is het verschil tussen theorie en praktijk. Zolang Max met deze auto niet op pole staat, moet hij inhalen ...

      • + 0
      • 12 nov 2020 - 12:32
    • Ik snap wat Max Max eigenlijk bedoelt. Albon op een ronde zetten.

      • + 1
      • 12 nov 2020 - 13:36
    • walteij

      Posts: 1.374

      @Grotestappen
      Racefans punt net heeft het juist over een high downforce circuit.

      • + 0
      • 12 nov 2020 - 14:52
    • Scherp Commando! Het is gewoon een verborgen boodschap.

      • + 0
      • 12 nov 2020 - 20:23
  • Komt mooi uit dat RBR hun 300e race in Turkije gaat rijden, Max en Albon rijden dit weekend dan ook met een dikke tüüter om het inhalen wat makkelijker te maken. Albon krijgt er als extraatje zelfs nog een megafoon bij op z'n RB16, om keihard "Don't race me so hard" door dat ding te schreeuwen als de concullega's weer overdreven hard gaan verdedigen enzo. Ik verwacht er een bull van in elk geval.

    • + 2
    • 12 nov 2020 - 12:06
    • Ik denk dat Mercedes veel support zal hebben in turkije , vooral omdat ze vinden dat die auto een blije toeter heeft voor na gewonnen voetbal wedstrijden

      • + 0
      • 12 nov 2020 - 12:16
  • Of hij vertrekt van plaats 3 en eindigt op plaats 3.
    Dan hoeft hij inderdaad niet in te halen,..
    Hoewel ik hem liever zie starten en eindigen op plaats 1 natuurlijk!!!

    • + 0
    • 12 nov 2020 - 13:31
  • John6

    Posts: 4.648

    Als Max geen pech krijgt is het zeker podium, dat is bijna het gehele seizoen al zo, dus zal nu niet anders zijn.

    • + 0
    • 12 nov 2020 - 13:40
    • ik waag me aan een voorspelling,
      podium;
      1 Hamilton
      2 Bottas
      3 Verstappen

      't is dat we door die corona geen kant op kunnen en min of meer tot de F1 veroordeeld zijn,
      bij zat andere opties bleef ik er allang niet meer voor thuis

      • + 0
      • 12 nov 2020 - 15:39
    • Niet eens bijna. elke race die hij uitreedt kwam hij op het podium.

      • + 0
      • 12 nov 2020 - 16:11
    • Dat vind ik wel een hele gewaagde voorspelling @Pete,maar mocht je gelijk hebben kan je wel eens heel veel geld winnen bij de bookies, sterker nog ik denk dat je dan de rest van je leven financieel onafhankelijk zal zijn.

      • + 0
      • 12 nov 2020 - 17:51
  • Arie54

    Posts: 3.341

    "...en zag zijn kansen op de wereldtitel vergaan..." Pardon? Schei toch uit, hij heeft het hele seizoen geen enkele kans op het WC gehad.

    • + 1
    • 12 nov 2020 - 15:02
  • Je hoeft niet veel in te halen, want met 2 vingers in je neus word je minimaal 3de.

    • + 0
    • 13 nov 2020 - 00:14

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:00 - 13:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:00 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:30

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.118
  • Podiums 40
  • Grand Prix 116
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
13 - 15 nov
Turkije
26 - 29 nov
Bahrein
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
13 - 15 nov
Turkije Istanbul Park
26 - 29 nov
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar