user icon

Romain Grosjean: "Ja, we hebben niet de snelste auto, maar elke ronde is hier leuk"

  • Gepubliceerd op 31 okt 2020 17:16
  • comments 8
  • Door: Brick van Boxtel

Haas F1-coureur Romain Grosjean had niet zijn beste kwalificatie in Italië. De Fransman kwam niet verder dan de zestiende startplek. Hij leek even nog door te kunnen gaan naar de tweede kwalificatiesessie, maar dat lukte hem net niet. Het was volgens de coureur met nummer 8 het maximaal haalbare.

Hij start morgen voor zijn teamgenoot Kevin Magnussen, die er samen alles aan doen om het team beter te maken. Haas kent een slecht seizoen en door de coronacrisis heeft het team het financieel nog zwaarder. De huidige coureurs krijgen mede daarom geen contract voor het 2021-seizoen bij het team, want hij team zoekt naar jonge coureurs met geld en talent. Ondanks alles proberen de twee het seizoen goed af te sluiten voor het Amerikaanse team.

Grosjean had meer verwacht van zijn kwalificatie. Hij vond het circuit wel heel mooi en sprak daarover tegen Sky Sports. “Veel plaatsen kunnen van deze oudere circuits leren. Als je hierheen rijdt, of naar plaatsen als de Nürburgring of Mugello, is het zo verdomd mooi. Ik heb er echt van genoten. Ja, we hebben niet de snelste auto, maar elke ronde is hier leuk.”

De race brengt hoop

Grosjean hoopte nog in de tweede kwalificatiesessie te kunnen komen met een perfecte ronde, maar het lukte hem net niet. “Het is moeilijk om niet in Q2 te komen, vooral niet na zo'n goede ronde. Voor Kevin (Magnussen red.) geldt hetzelfde. We pushen elkaar tot het uiterste en we bereiken de absolute limiet van de auto. Helaas is dat vandaag alleen goed genoeg voor de 16e en 17e plaats.” Toch heeft hij goede hoop voor de race. “Normaal gesproken zijn we beter in de race dan in de kwalificatie. We moeten natuurlijk zien hoe de banden gaan werken, maar we zullen het zeker proberen om op betere posities te finishen. We geven 100 procent.”

Reacties (8)

Login om te reageren
  • Ik zou er maar van proberen te genieten, ouwe koekenbakker, want het is de eerste en meteen de allerlaatste keer dat jij hier in een F1-auto rijdt.

    • + 0
    • 31 okt 2020 - 17:44
    • JV fan

      Posts: 2.099

      Geldt dat niet voor de meeste coureurs ?

      • + 0
      • 31 okt 2020 - 23:59
  • En toch he,,, toch vind ik het jammer dat Grosjean vertrekt uit de Formule 1. Nee, het is geen geweldenaar op dit moment. Wellicht ook iets te maken de raceauto die hij krijgt.
    Het is in ieder geval met grote regelmaat leuke televisie met Grosjean erbij. Ook de boordradio's zijn regelmatig om te gieren.
    Er zijn er veel die hem liever weg hebben, maar stel je even voor: in alle teams rijden twee Leclercs rond (niet om hem of zijn fans te beledigen), maar dat is voor mij een goede coureur,, een van de betere die er momenteel rondrijdt,, maar hij heeft zo'n saaie persoonlijkheid en er gebeurt nauwelijks iets. Stel nu dus voor dat er dus twintig van dat soort coureurs rond zouden rijden. Terecht in de Formule 1 gekomen want kunnen een goed potje sturen, daar valt niets over te zeggen. Toch lijkt me dat de horror, van de perfecte schoonzonen, die netjes rondjes rijden en overal richting aangeven wanneer ze gaan inhalen en weer invoegen.
    Nee, doe mij dan maar een paar types als Grosjean erbij, dat maakt het rijdersveld juist leuk.

    • + 3
    • 31 okt 2020 - 20:07
    • @Emile,
      Het gevoel dat jij met Grosjean hebt, had ik met Maldonado. Heel vermakelijk, actie gegarandeerd, en soms heel goed (en best vaak best slecht).

      Ben het alleen niet eens wat je zegt over Leclerc. Leclerc zorgt juist voor actie. Ben je de gevechten met Max vorig jaar vergeten? Leclerc laat m ook gewoon staan.

      • + 1
      • 31 okt 2020 - 20:52
    • Ik ben 1 vd mensen die het prima vinden dat hij afzwaait, maar wat jij zegt daar ben ik dan ook wel weer mee eens merk ik. Het is vaak n jankerd of zeurpiet, tenminste.. dat heb ik bij hem gewoon snel. Mss is het z’n intonatie of toon, ook dat zou kunnen. Maar hij heeft wel n rol ja, als 1 vd 20 op de grid. Lec vind ook wat saai ja, maar ze hoeven natuurlijk ook mij niet te entertainen met woordgrappen of malle fratsen. Maargoed, Grosjean zat er best lang in, maar ook vaste waardes als Button of Trulli of Fisichella zwaaiden ooit af. Benieuwd wat Haas strax is met Mazepin en Mick.

      • + 0
      • 31 okt 2020 - 20:57
    • @Damon Hill U heeft gelijk dat ik wat superlatieven gebruik inzake het voorbeeld Leclerc. Dat is niet helemaal zwart-wit natuurlijk. Zoals al gezegd het was niet mijn bedoeling om fans van Leclerc voor het hoofd te stoten. Het ging me meer om te verduidelijken wat ik bedoel. Daarbij vind ik Leclerc wel een vrij kleurloos coureur, waar weinig diepgang in zit. Dat hij vorig jaar een aantal momenten heeft gehad dat hij de auto laat staan, verandert daar niet echt iets aan. Nogmaals hij is behoort voor mij denk ik tot de top drie beste coureurs van dit moment, maar het kan me niet bekoren om naar hem te kijken. Ik hoop dat u begrijpt wat ik ermee bedoel?

      @De Zeswieler Ik denk dat u wel eens gelijk kunt hebben betreffende de intonatie van Grosjean en dat dit,, mede,, de reden is dat mensen hem minder prettig vinden als coureur.
      Precies wat u zegt,, het moeten ook geen twintig types als Norris/Ricciardo zijn. Ook daar is het leuk als er slechts een paar van tussen zitten. Het moet een gezonde mix zijn.
      Ik denk dat vooral Schumacher het volgend jaar goed gaat doen (als dit de daadwerkelijke opstelling is). Mazepin moet hij kunnen hebben en ik verwacht niet da de Haas volgend jaar dusdanige stappen maakt dat hij vooraan meerijdt. Dus een beetje in de luwte ervaring opdoen. Juist daar kan hij erg veel leren.

      • + 1
      • 31 okt 2020 - 21:37
    • @Emile,
      No hard feelings en zeg gerust je in plaats van U ;).

      Ik hoop toch wel dat Perez in de F1 blijft. Ook deze man zorgt voor actie en soms leuke resultaten.
      Ik ben positief over Mick, maar met Mazepin hebben we er een waardeloos figuur bij. Ik zie veel liever Hulkenberg of Perez naast Mick.

      • + 0
      • 1 nov 2020 - 09:42
    • @Damon Hill Ik vind het eigenlijk fijner om niet te tutoyeren. Ik ken de reageerders niet persoonlijk en daarmee zorgt het toch voor een bepaalde etiquette. En om dat bij de één wel te doen en de ander niet, voelt ook een beetje raar.
      Door in de u-vorm te blijven,, is mijn ervaring,, dat men doorgaans minder snel aanstoot neemt aan bepaalde berichten, omdat de boodschap dan toch net iets respectvoller is.

      Ik ben het met u eens dat Perez een aanwinst is voor de Formule 1 als coureur. Buiten de race, heb ik niet veel met Perez. Interviews zijn vaak saai en nietszeggend. Hij zal niet vaak naar zichzelf kijken om fouten te vinden. Ook lijkt het mij haantje binnen het team. En op een dosis humor heb ik hem ook nog niet kunnen betrappen.

      • + 1
      • 1 nov 2020 - 15:21

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Frankrijk
  • Geb. datum 17 apr 1986 (35)
  • Geb. plaats Geneve, Frankrijk
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel