user icon
user icon

Mercedes-teamlid besmet met corona tijdens test op Nurburgring

  • Gepubliceerd op 08 okt 2020 15:38
  • comments 45
  • Door: Rob Veenstra

Het team van Mercedes heeft te maken met een positieve coronatest van een teamlid. Het Duitse team meldt zojuist dat een teamlid besmet is met het coronavirus, als uitkomst van de tests die zijn gedaan voor het Grand Prix-weekend in Duitsland in de Eifel.

Voorafgaand aan de F1 Grands Prix worden op de donderdag alle mensen die op het circuit werken in de paddock getest; coureurs, teamleden, commentatoren, journalisten, marshalls etc. Zodra je groen licht krijgt mag je pas de paddock in, maar heb je een besmetting moet je direct in quarantaine.

Doordat Mercedes één teamlid heeft die uit deze tests naar voren is gekomen wordt nu nagegaan met wie hij of zij contact heeft gehad binnen het team en bekeken of deze personen ook in quarantaine moet gaan. Vanuit privacy redenen zal Mercedes niet bekendmaken om wie het gaat. Wel maakte het team bekend dat het niet gaat om coureurs Lewis Hamilton of Valtteri Bottas.

Reacties (45)

Login om te reageren
  • Lewis????
    Max toch nog WK dit seizoen?
    Spannend!!!!!!!

    • + 1
    • 8 okt 2020 - 15:41
    • Lewis kan 3 maanden in quarantaine gaan dan is hij alsnog kampioen.

      • + 5
      • 8 okt 2020 - 16:10
    • mario

      Posts: 7.015

      @Campari: Laatste zin niet gelezen???

      " Wel maakte het team bekend dat het niet gaat om coureurs Lewis Hamilton of Valtteri Bottas."

      • + 1
      • 8 okt 2020 - 17:23
    • @Mario

      Toen het hier verscheen was het een klein bericht wat eindigde met snel meer.
      Vandaar mijn razendsnelle reactie.

      • + 3
      • 8 okt 2020 - 17:41
    • mario

      Posts: 7.015

      OK, duidelijk @Campari...

      Eigenlijk zouden ze dan even het woordje "update" boven de toegevoegde tekst moeten zetten... Nu kreeg ik bij jou eerste bericht dus een verkeerd beeld... ;)

      • + 4
      • 8 okt 2020 - 18:54
  • Bulldog

    Posts: 95

    Hoop niet dat het raceteam word uitgesloten aan deelname, want op z’n manier zou je niet willen winnen

    • + 0
    • 8 okt 2020 - 15:42
    • Maximo

      Posts: 6.393

      Waarom niet?

      Ik zou er niet zuur om zijn als Max zo een titel pakt.

      • + 4
      • 8 okt 2020 - 15:46
    • @Bulldog; "Hoop niet dat het raceteam word uitgesloten aan deelname, want op z’n manier zou je niet willen winnen"

      @Clemenza; "Hoop dat het raceteam wordt uitgesloten, wat maakt het uit dat anderen op z'n manier winnen"

      ;)

      • + 1
      • 8 okt 2020 - 15:51
    • Bulldog

      Posts: 95

      @maximo dat zou het zelfde zijn als jij klaar komt op een lijk, lekker en leuk is het niet. Maar je bent wel gekomen wat een feest

      • + 3
      • 8 okt 2020 - 15:56
    • Nou Ted Bundy vond dat anders geen enkel probleem @Bulldog

      • + 3
      • 8 okt 2020 - 15:58
    • Lijk(t) me ook niks nee 😅

      • + 2
      • 8 okt 2020 - 16:01
    • tour71

      Posts: 786

      Ik zou niet willen dat er een team is die zo dominant is als mercedes.

      • + 3
      • 8 okt 2020 - 16:17
    • StevenQ

      Posts: 6.696

      als er 1 teamlid besmet is niet, als het er veel meer worden misschien

      • + 0
      • 8 okt 2020 - 16:24
    • Ach Mercedes heeft een zo gunstige en bevoorrechte positie in de sport...
      en dan moeten ze maar beter opletten in hun bubbel, toch ?

      • + 0
      • 8 okt 2020 - 16:24
    • jd2000

      Posts: 4.254

      Over een paar jaar weet niemand dat meer.

      • + 0
      • 8 okt 2020 - 17:03
    • Dat is raar: je mag hier kennelijk wel dingen schrijven als 'klaar komen op een lijk', maar fatsoenlijke reacties blijven maar hangen... Snap daar echt niets van.

      • + 1
      • 8 okt 2020 - 18:45
    • JV

      Posts: 1.935

      Kijk je uit met je grappen @ jvilleneuve (;

      • + 2
      • 8 okt 2020 - 22:19
  • Das minder. Hopenlijk niet te veel.

    Hieronder gaan reacties komen: ´mooi zien we misschien iets spannends als ze niet mee doen. Vergeet dat nu maar even. Ik heb liever dat we nog een aantal races kunnen zien.

    • + 1
    • 8 okt 2020 - 15:44
    • ik verwacht geen problemen, las elders al dat het niet om de rijders gaat in ieder geval, en dat is mooi ook, zie graag een spannende race maar niet omdat er zieken zijn.
      zie liever Mercedes op het asfalt verslagen worden, maar ja

      • + 0
      • 8 okt 2020 - 16:05
    • het is de monteur die tijdens de pitstop bij het rechter achterwiel staat!
      Let maar op, daar gast het fout dit weekend😂

      • + 0
      • 8 okt 2020 - 18:26
  • Vade

    Posts: 516

    Er werden af en toe grapjes gemaakt over dat als Lewis besmet zou raken, Max nog kans zou maken. Ben benieuwd nu wie bij Mercedes. Overigens gun ik het niemand, dus ook Lewis niet.

    • + 0
    • 8 okt 2020 - 15:44
  • Gaat niet om de rijders meldt Mercedes net.

    • + 0
    • 8 okt 2020 - 15:45
    • nouja, wie weet met wie het bewuste teamlid in contact is geweest binnen het team. Met een beetje pech voor mercedes heeft hij al een paar teamleden aangestoken. Kan veel gebeuren in 1,5 week sinds de laatste tests in rusland

      • + 0
      • 8 okt 2020 - 16:04
    • Gaat eigenlijk alleen over de tijd tussen de test en uitslag + de tijd dat het duurt tot het virus meetbaar is.

      De rest is nu negatief maar als het virus pas 2 dagen (random getal) na besmetting aan te tonen is door de test, dan kunnen vanaf nu meer personen positief testen.

      • + 0
      • 8 okt 2020 - 16:26
    • mario

      Posts: 7.015

      Ze gebruiken in de F1 allemaal sneltesten, ze weten bij Mercedes nu al dat het alleen maar dat ene teamlid is...

      • + 0
      • 8 okt 2020 - 17:26
    • Maar is het meteen te traceren als je besmet bent of is er vertraging?

      • + 0
      • 8 okt 2020 - 20:57
  • Een race zonder Merc, spannende strijd om het podium!!
    Laat maar komen! Alleen jammer dat het net in Duitsland is..

    • + 0
    • 8 okt 2020 - 15:45
    • schade deutschland...🎶

      • + 1
      • 8 okt 2020 - 16:02
    • MLTG

      Posts: 165

      Hoeoz spannende strijd. Zonder Mercedes cruised Max naar de overwinning . Dan heb je dus helemaal geen strijd maar kan je de trofee meteen aan Max geven. De rest van het veld komt een rondje later binnen. Nee, echt spannend

      • + 0
      • 8 okt 2020 - 17:35
    • Kevin

      Posts: 4.710

      Mwah, het verschil tussen Red Bull en die drie daarachter is niet zo groot. En bij Max ligt er nog altijd een Honda achterin.

      • + 0
      • 8 okt 2020 - 19:22
    • MLTG

      Posts: 165

      Niet zo groot? Hoevaak zie je een middenvelder in de DRS zone van Max ? Die rijd de meeste races in niemandsland

      • + 1
      • 8 okt 2020 - 20:49
    • StevenQ

      Posts: 6.696

      @Kevin

      Het verschil tussen Max en Perez in Sochi was 23 seconden, en dat is niet eens een goed circuit voor Red Bull, in Spanje zat de nr 4 op een ronde

      het verschil is een eeuwigheid

      • + 1
      • 8 okt 2020 - 23:09
    • Kevin

      Posts: 4.710

      En waar was Red Bull in Monza? In geen velden of wegen te bekennen. Afgetroefd door McLaren, RP en Renault. Het is zeer circuitspecifiek hoe de verhoudingen liggen. Red Bull is beter, maar het verschil is gemiddeld niet zo groot..

      • + 0
      • 8 okt 2020 - 23:39
    • Vade

      Posts: 516

      Kevin,

      Precies, het is zeer circuitspecifiek en laat dat nu net Monza zijn geweest. Dat is nu net een uitzonderlijk circuit. Zoals al wordt aangegeven: ronduit op de meeste circuits is het gewoon zo dat ook RBR (Max) een heel stuk harder kan dan de rest van het veld.

      • + 0
      • 9 okt 2020 - 07:27
    • Ik had het over het 'PODIUM' niet alleen over Max..

      • + 0
      • 9 okt 2020 - 10:02
  • f(1)orum

    Posts: 451

    Dat moet Toto zijn; die leeft immers niet alleen in de Mercedes bubbel, maar ook die van Aston Martin, Williams....

    • + 0
    • 8 okt 2020 - 15:53
  • Whoppa, heel het Mercedes team tot eind 2023 in quarantaine!
    Ik zie mogelijkheden.

    • + 0
    • 8 okt 2020 - 18:32
    • Na een zomerkamp en een ponykamp, begint Evert nu een concentratiekamp! ;)

      • + 1
      • 8 okt 2020 - 20:12
    • Dat is niet iets om mee te lachen.
      Mijn opa had een concentratiekamp.

      • + 1
      • 8 okt 2020 - 20:56
  • Mosquito

    Posts: 312

    Als de kop van dit artikel klopt moet het slachtoffer de testers gaan aanklagen...

    • + 1
    • 8 okt 2020 - 20:57
    • Vade

      Posts: 516

      Haha, inderdaad!

      • + 0
      • 9 okt 2020 - 07:28
  • John6

    Posts: 4.651

    Dat zag je bij Trump, als iemand het heeft, dan kan iedereen in de buurt het ook hebben, is even afwachten hoe dat verloopt.

    • + 0
    • 9 okt 2020 - 01:48
  • Vergeten te knielen?

    • + 0
    • 9 okt 2020 - 10:49
  • 1FaRMaK

    Posts: 224

    Ondertussen nog een positieve test binnen het team. Nu 2 positieven en 6 in isolatie.

    • + 0
    • 9 okt 2020 - 13:49

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:00 - 13:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:00 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:30

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.296
  • Podiums 49
  • Grand Prix 116
  • Land Finland
  • Geb. datum 28 aug 1989 (31)
  • Geb. plaats Nastola, Finland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
13 - 15 nov
Turkije
26 - 29 nov
Bahrein
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
13 - 15 nov
Turkije Istanbul Park
26 - 29 nov
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar