user icon

Eddie Jordan: "Ik zou Toto Wolff adviseren weg te gaan bij Mercedes"

  • Gepubliceerd op 20 sep 2020 08:14
  • comments 18
  • Door: Rob Veenstra

De geruchten over de toekomst van Mercedes maar zeker die van Toto Wolff als teambaas bij het Duitse team blijven toenemen. Voormalig F1-teambaas Eddie Jordan is er nog steeds van overtuigd dat het Mercedes-fabrieksteam een ​​nieuwe eigenaar krijgt in de Formule 1. De markante Ier is ook van mening dat dit het juiste moment is voor Toto Wolff om afscheid te nemen van het raceteam waarmee hij de afgelopen jaren zoveel succes boekte.

Jordan weet zelf maar al te goed hoe het werkt in de Formule 1 omdat hij zelf bijna 15 jaar actief was met zijn eigen 'Jordan Grand Prix' als team in de F1. In gesprek met Rob Kamphues bij het F1 Cafe van Ziggo reageerde hij op de vraag of er een kans is dat Wolff zijn contract bij Mercedes niet verlengt maar teambaas wordt van Aston Martin. Eddie Jordan zegt hierover: "Dat is een mogelijkheid. Wat hij heeft neergezet is sensationeel, maar het is tijd dat hij stopt. Hij heeft alles gewonnen wat er te winnen viel."

"Hij heeft bovendien een mythe gecreëerd rondom Lewis Hamilton en het Mercedes-team. Je moet bovendien niet vergeten dat er goede en slechte tijden in het leven zijn. Ik denk dat dit voor Toto het goede moment is. Als ik hem moet adviseren zou ik zeggen; vertrek nu bij Mercedes. Pak het geld dat je meekrijgt want die kans krijg je later nooit meer."

INEOS koopt Mercedes

Vorige week kwam de Eddie Jordan met het opmerkelijke gerucht dat Mercedes voor honderden miljoenen verkocht zal worden aan INEOS. Wolff ontkende dat Daimler van plan is het F1-team van Mercedes te verkopen, maar Jordan ontkent zijn gerucht niet. "Het enige waar ik echt zeker van was, is dat INEOS het team zal kopen."

Reacties (18)

Login om te reageren
  • Dat er iets gaat gebeuren is een zekerheid.
    Mercedes kan na dit of volgend seizoen alleen maar instorten.

    Dus beter stoppen op het hoogtepunt en de boel verkopen.

    • + 0
    • 20 sep 2020 - 08:49
    • Dat hoogtepunt gaat gewoon in 2021 verder hoor. 2022 is er meer onzekerheid.

      • + 0
      • 20 sep 2020 - 11:53
  • amx151

    Posts: 262

    30 procent van Toto en 40 van Mercedes.
    Das dan 300M voor Toto.

    • + 0
    • 20 sep 2020 - 08:51
  • F1jos

    Posts: 847

    Hj stopt en neemt Lewis mee.

    • + 0
    • 20 sep 2020 - 09:15
    • -NRG-

      Posts: 166

      Inderdaad, Hamilton voelt de bui dan ook al hangen. Dan denkt Max dat hij na 2021 naar Mercedes moet. Vervolgens klapt daar de boel en rijd Red Bull alsnog op kop, zonder Max.

      • + 4
      • 20 sep 2020 - 09:22
    • Polleken

      Posts: 933

      Precies NRG , ik heb al vaker gezegd dat als Max naar bijv Mercedes zal gaan en er komen nieuwe reglementen zeg dan misschien niet zo goed meer zijn dan piest Max ernaast ! Dan wordt Max een tweede Alonso om het maar zo te zeggen.

      • + 0
      • 20 sep 2020 - 10:28
    • @Polleken, wat een onzin vergelijk met Alonso altijd. Iedereen heeft een soort mythe verzonnen waarin Alonso zogenaamd altijd verkeerde teams koos.

      Alonso werd "gewoon" 2x wereldkampioen en zat in 2007 ook gewoon bij het juiste team, maar pakte dat jaar de titel niet vanwege eigen fouten op de baan.

      In 2010 zat hij ook gewoon weer bij het juiste team, maar ook dat jaar had hij fouten (met name aan het begin van het jaar, pas later werd hij sterker).
      Uiteindelijk zat hij er bij Ferrari ook gewoon 2x mega dichtbij dus hoezo verkeerd team.

      De enige keuze die slecht uitpakte was McLaren-Honda in 2015. Maar opeens gaan we maar doen alsof Alonso altijd de verkeerde keuze maakte. Onzin. Hij heeft 2 titels en met t materiaal dat ie had waren t zelfs bijna 3, 4 of 5 titels maar viel t net aan even verkeerd. Scheelde ook niks of Vettel had in Brazilië 2012 een DNF.

      De meeste teamkeuzes van Alonso waren goed

      • + 7
      • 20 sep 2020 - 10:40
    • Ook nu bij Renault gaat het hem helemaal worden.

      • + 1
      • 20 sep 2020 - 13:07
    • @Harry,
      En wat wil je daarmee zeggen? Dat verandert namelijk nog steeds helemaal niets aan het feit dat Alonso 2x kampioen is geworden en daarna nog 3x tot in de laatste race kans maakte op het kampioenschap. En hoeveel coureurs kunnen dat nog meer zeggen....? Precies, niet heel veel.

      • + 3
      • 20 sep 2020 - 16:24
    • JM_K

      Posts: 925

      Precies Damon, zo kun je ook zeggen dat Max het verkeerde team heeft gekozen... (binnen 6 jaar waarschijnlijk nog geen kampioen ...) maar dat vind ik onzin. Je kunt ook naar de goede punten kijken. Alleen McLaren viel verkeerd maar dat het net zo goed goed kunnen valen.
      Wie had verwacht dat BAR Honda (uit de achterhoede) bij verkoop gelijk WK zou worden.

      • + 1
      • 21 sep 2020 - 10:51
  • John6

    Posts: 5.208

    Ik denk dat ze gewoon bij tekenen de vraag is alleen voor hoeveel jaar.

    • + 0
    • 20 sep 2020 - 11:18
  • Snork

    Posts: 10.777

    Ineos neemt mogelijk een aandeel in Mercedes F1, ze kopen de boedel niet volledig.

    • + 1
    • 20 sep 2020 - 11:47
    • Ik denk eerder dat Toto een pauze neemt dan dat ie elders weer teambaas word . mensen vergeten nog wel eens dat 8 jaar non stop reizen ook zijn tol eist .

      Voor het geld hoeft Toto allang het niet meer te doen met 450 miljoen op de bank.

      • + 0
      • 20 sep 2020 - 14:13
    • 450 miljoen? Geldwolff!

      • + 0
      • 20 sep 2020 - 18:00
    • mario

      Posts: 7.636

      Op mijn bank ligt minder.......... Zelfs na het stofzuigen haal ik dat er niet van af....

      • + 0
      • 20 sep 2020 - 22:33
  • mario

    Posts: 7.636

    Ik snap niet dat een bedrijf als Ineos Mercedes zou kopen......... Ik heb ff gekeken wat voor een bedrijf Ineos is en dat is gewoon een chemie-bedrijf..... Denk echt niet dat die zomaar een F1-team gaat kopen.... Alsof DSM morgen RBR koopt.....

    • + 0
    • 20 sep 2020 - 22:31
    • alstro

      Posts: 48

      Ineos is veel meer dan dat. Ze brengen binnenkort zelfs een auto op de markt. Dus deze mogelijke zet is niet zo heel raar.

      ineosgrenadier.com/

      • + 0
      • 21 sep 2020 - 10:00
    • gridiron

      Posts: 213

      En hebben een wielerploeg, waarom zou Redbull 2 F1 team's hebben? dat is een limonade fabrikant.

      • + 0
      • 21 sep 2020 - 12:46

MC Grand Prix van Monaco

Lokale tijd 

  • Donderdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

MC Grand Prix van Monaco

Lokale tijd 

  • Donderdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Donderdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land AT
  • Geb. datum 12 jan 1972 (49)
  • Geb. plaats Vienne, Austria, AT
  • Gewicht 0 kg
  • Lengte 0,00 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park