user icon

Ferrari-coureur Callum Ilott wil niet dromen over stap naar F1

  • Gepubliceerd op 19 aug 2020 09:28
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra

Mick Schumacher krijgt mogelijk te maken met stevige concurrentie voor het Alfa Romeo-stoeltje voor 2021. Terwijl de zoon van zevenvoudig wereldkampioen Michael Schumacher de meeste media-aandacht trekt, staat hij tot nu toe slechts vijfde in het Formule 2-klassement.

Zijn Prema-teamgenoot Robert Shwartzman is tweede in het kampioenschap, achter weer een andere Ferrari Academy-coureur; Formule 2-leider Callum Ilott.

In Barcelona zei Ferrari-baas Mattia Binotto dat de overstap naar de Formule 1 'met een kleiner team' de volgende logische stap zou zijn voor Schumacher.

Toen Callum werd gevraagd of hij nu ook aan de Formule 1 denkt, antwoordde hij: "Ik heb de mogelijkheid om door te stromen naar de Formule 1 nog niet besproken. Slechts de helft van het seizoen ligt achter ons. Het is duidelijk dat ik voorlopig gewoon mijn werk doe en het is te vroeg om over iets anders te praten."

"Het zou geweldig zijn, maar ik heb nog werk te doen. Tot die tijd wil ik niet nadenken over rijden in de Formule 1."

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Verstandige gedachte, want zoveel stoeltjes voor 2021 zijn er niet of erg schaars. Wel is het zo als je een zitje hebt, dat je misschien beter uit bent dan het hele 2022 verhaal.

    Eerlijk gezegd, zij mij de naam Callum Ilott niets, maar ik volg het dan ook niet echt.

    • + 0
    • 19 aug 2020 - 09:50
  • Zowel Ilott als Shwartzman zijn gewoon beter dan Schumacher. Maarja... die naam he.

    • + 7
    • 19 aug 2020 - 10:23
    • nr 76

      Posts: 1.295

      Inderdaad, de naam Schumacher verkooptnou eenmaal makkelijker petjes dan de naam Ilott.
      Maar het is wel duidelijk dat Mick niet de kwaliteiten van zijn vader heeft. Als ik mijn hoop op een Schumacher moet vestigen zou dat eerder op zijn neefje zijn.

      • + 0
      • 19 aug 2020 - 10:41
    • snailer

      Posts: 4.437

      Er zijn er veel meer beter dan hem. Ook de F2 is maar een stand. En die wordt ook daar voor een groot gedeelte bepaald door het team waar je voor rijdt.

      Dat gezegd hebbende zijn er enorm veel redenen waarom een rijder uiteindelijk wel of niet in de F1 komt. Als voorbeeld en om in de F1 traditie te blijven, Verstappen is er gekomen door een combinatie van talent en zijn pa Jos. Daarnaast ook door een paar andere factoren.
      Zo is er voor elke rijder een verhaal te vertellen. Redelijk nieuw is dat we dynatien hebben nu. Denk aan Stroll.
      Schumacher zal zeer waarschijnlijk de F1 halen op zijn achternaam. Mick wil dat niet, heeft hij ooit ook aangegeven, maar waarschijnlijk gaat dat gebeuren.

      Uiteindelijk vind ik elke reden goed genoeg. Dus ook deze.

      • + 0
      • 19 aug 2020 - 10:45
    • @snailer, zelfs Ocon is op eigen kracht in de F1 gekomen, ....
      (kon het niet laten)

      • + 0
      • 19 aug 2020 - 11:06
    • arie51

      Posts: 497

      Als Mick niet in de F1 wil op de naam van zijn vader dan heeft hij niets in de F1 te zoeken, hij zal continu vergeleken worden met zijn vader en dat is in zijn nadeel. Hij heeft in de F2 behoorlijk wat concurrentie en aan veel petjes verkopen heeft een team niet veel. Ilott is naar min mening stukken beter en ook aan de Rus Shwartzman kan hij niet tippen.

      • + 1
      • 19 aug 2020 - 11:11
    • snailer

      Posts: 4.437

      Op eigen kracht is ook een reden. Maar ook Ocon is begonnen doordat zijn ouders hun huis hebben verkocht voor Ocon. Vervolgens was zijn talent groot genoeg om gesponsord te gaan worden.
      Uiteindelijk heeft zijn talent en Mercedes er voor gezorgd dat hij in F1 is gekomen.

      Ik heb geglimlacht om je grapje, @Modest. Thanks voor de glimlach! Maar ook Ocon heeft duidelijk zijn plek verdiend in F1.

      • + 1
      • 19 aug 2020 - 11:37
    • @snailer, ja volgens mij twee hypo's? Maar kan jij je voorstellen hoe dat bij de bank ging?
      Zijn Pa: "Ja, ik zou graag een extra hypotheek willen"
      Bank: "We kunnen kijken wat we kunnen doen. Waar zou dit voor zijn, een nieuwe auto?"
      Zijn Pa: "Ja zeker! Voor mijn zoon en is super getalenteerd!"

      Enzovoort.... LOL bank zou wel gedachte hebben "voor de F1!?"

      • + 0
      • 19 aug 2020 - 13:52
  • Illott is naar mijn mening op dit moment wel echt de smaakmaker van de f2. Was afgelopen zaterdag net te gretig met die inhaalpogingen op tsunoda en dat heeft hem zeker p2 of misschien zelfs wel de winst gekost. Hij heeft het talent en de snelheid maar heeft ook nog een hoop te leren. Wel echt een mooie klasse om te volgen met veel gevechten!

    • + 0
    • 19 aug 2020 - 11:21
  • John6

    Posts: 5.107

    Ik ga ervan uit dat Mick naar Alfa gaat, voor mij is dat al 99,9% zeker, of er moet nog dit seizoen zo'n grote schoonmaak komen bij Ferrari dat er koppen gaan rollen, dan zou het nog kunnen veranderen.

    • + 2
    • 19 aug 2020 - 11:42
    • snailer

      Posts: 4.437

      Bedoel je dat hij dan naar Ferrari zou gaan? Dat zou namelijk dat er een contract moet worden afgekocht bij Ferrari.

      • + 0
      • 19 aug 2020 - 11:48
    • John6

      Posts: 5.107

      Mick zal eerst naar Alfa gaan, maar ik bedoel hiermee te zeggen, als er veel intern bij Ferrari gaat veranderen, dan kan ook zomaar dat ze liever eerst een ander bij Alfa willen hebben. Dit bepalen ze toch bij Ferrari, naar Ferrari gaat Mick nog niet, die zal eerst iets moeten laten zien als het doorgaat dat hij naar Alfa gaat.

      • + 0
      • 19 aug 2020 - 12:02
    • snailer

      Posts: 4.437

      Thanks. Duidelijk nu.

      • + 0
      • 19 aug 2020 - 12:39

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 11 nov 1998 (22)
  • Geb. plaats Cambridge, Groot Brittannië
  • Gewicht 58 kg
  • Lengte 1,76 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar