user icon

Red Bull: "Honda-motor heeft vandaag minder vermogen"

  • Gepubliceerd op 31 jul 2020 14:53
  • comments 34
  • Door: Rob Veenstra

Max Verstappen zette tijdens de eerste vrije training de snelste tijd neer. Het lijkt erop dat de updates die dit weekend op de RB16 zitten, goed werken. Toch was het voor velen in de paddock een grote verbazing dat Red Bull ineens domineerde en bijna 5 tienden voorsprong had op de Mercedes van Hamilton.

Het Oostenrijkse team bracht verschillende onderdelen naar Silverstone om te kijken hoe de auto verbeterd kon worden. Red Bull-teambaas Christian Horner zei na afloop tegen Channel 4: "Er zitten meer dan zestig sensoren op de auto die gegevens op het chassis verzamelen. Deze worden naar ons gestuurd bij de pitmuur, maar ook naar de fabriek in Milton Keynes."

"We rijden vandaag met minder vermogen ten opzichte van wat we op zaterdag en zondag tijdens de race willen hebben. Vermogen is een belangrijk onderdeel op dit circuit, aangezien grote delen hier vol gas zijn."

Ondanks het mindere vermogen reed Max Verstappen dus de snelste tijd, terwijl teamgenoot Albon de vierde tijd liet noteren.

Reacties (34)

Login om te reageren
  • Patrace

    Posts: 2.493

    Hoopgevend als de updates doen wat ervan verwacht wordt.
    Maar Mercedes is natuurlijk ook gewoon aan het sandbaggen, dus die staan er gewoon weer (ver) voor als het erom gaat. De vraag is alleen: hoe ver?

    • + 8
    • 31 jul 2020 - 15:01
    • 1,2 seconden voorsprong in de kwalificatie. Mark my words.

      • + 2
      • 31 jul 2020 - 15:03
    • Ik denk het ook maar hoop doet leven toch?

      • + 0
      • 31 jul 2020 - 15:05
    • ik denk rond de halve seconde. Zou wel wat zijn als hij nu ineens 2 keer weet te winnen. dan gaat het nog leuk worden.

      • + 2
      • 31 jul 2020 - 15:16
    • Je krijgt al hoop Roy?:)

      • + 0
      • 31 jul 2020 - 16:18
    • Snork

      Posts: 10.461

      Mannen, Max reed die tijd in VT1 op softs. Lewis reed op medium. Op dit circuit maakt dat al 0,5 sec verschil.

      • + 0
      • 31 jul 2020 - 18:41
  • Dat zal een walk-over worden voor Max zondag. Alle fans blij.

    • + 3
    • 31 jul 2020 - 15:02
    • Xantippe

      Posts: 133

      Zijn alle fans dan Max Verstappen fan, blij voor (tijdelijke) wisseling aan de macht, of worden zelfs Hamilton fans Hamilton moe?

      • + 0
      • 31 jul 2020 - 18:37
  • Goh , nou , poeh , dat belooft wat voor de rest van het weekend... Maar vermoedelijk reed Mercedes op 50% procent van het beschikbare motorvermogen.. ??

    • + 3
    • 31 jul 2020 - 15:02
    • Loekie85

      Posts: 102

      Die reden toch op winterbanden en achteruit op circuit?

      • + 0
      • 31 jul 2020 - 15:37
    • Montfort

      Posts: 845

      Eerst moet Toto vanavond nog tegen de pers gaan vertellen dat ze helemaal verrast waren door de snelheid van de Red Bull, en dat ze het heel moeilijk gaan krijgen dit weekend, en als die MGU-K's het maar houden... etc. ?

      • + 3
      • 31 jul 2020 - 15:57
    • @Monfort, precies, als Toto met dat soort woorden komt weten we alweer genoeg..

      • + 1
      • 31 jul 2020 - 16:07
  • maxiking

    Posts: 199

    Niemand in de gaten dat MB altijd in warm weer meer moeite heeft? Aangezien het zondag alweer 20gr is maakt het geen reet uit

    • + 0
    • 31 jul 2020 - 15:14
    • Nee dat is niet meer het geval. In Oostenrijk hadden ze daar ook geen last van. Dat hebben ze al opgelost, net als rijden op hoogte.

      • + 0
      • 31 jul 2020 - 15:54
    • MisterED

      Posts: 236

      Zo warm was het daar niet!

      • + 0
      • 31 jul 2020 - 17:38
  • Het is alleen zo jammer als je dan ziet dat de pole tijd van vorig jaar ruim 2,3 sec. sneller was dan de tijd van Max vanochtend. En tot op heden waren alle pole tijden in 2020 beter dan in 2019.

    • + 0
    • 31 jul 2020 - 15:17
    • Ze hebben met minder vermogen gereden. 1+1= 2.

      • + 0
      • 31 jul 2020 - 15:26
    • walteij

      Posts: 1.433

      Daar staat dan wel tegenover dat de snelste VT1 tijd van vorig jaar een gloryrun van Gasly was (om zijn zelfvertrouwen wat op te krikken na een aantal rampzalige races) en dat die maar 0.3 sneller was dan deze run van Verstappen.

      Gasly stond toen op de 5e plek na quali, achter de 2 mercs, Leclerc en Verstappen, op net geen halve seconde.

      • + 1
      • 31 jul 2020 - 15:29
    • @MrStef85: ik wil aangeven dat hoewel dit nu de snelste tijd is, het in relatie tot de verwacht pole position tijd nergens over gaat. RBR mag dan wel met minder vermogen gereden hebben, de rest heeft nou ook niet bepaald de grens opgezocht vergeleken met de tijden van vorig jaar.

      • + 1
      • 31 jul 2020 - 15:31
  • Gossie

    Posts: 21

    Helaas is het zondag weer koeler en kan Mercedes voluit. Als Mercedes warmte problemen heeft zullen ze volgend weekend hun lol op kunnen. Het schijnt dan ook weer richting de 30 graden te gaan.

    • + 0
    • 31 jul 2020 - 15:27
    • Mercedes heeft geen warmte probleem...anders had Stroll in de auto van vorig jaar die toen een warmte probleem had niet nu de snelste tijd gereden. Gossie toch....

      • + 0
      • 31 jul 2020 - 19:22
    • @dutchf1. De koeling van de rp20 is beter dan die van de merc uit 2019, de openingen zijn groter juist om die koelings problemen te voorkomen

      • + 0
      • 1 aug 2020 - 03:35
    • Droom lekker verder Gossie. Of moet ik zeggen Toto?

      • + 0
      • 1 aug 2020 - 06:45
  • Golf-GTI

    Posts: 187

    Misschien nog meer zeggender: gat van 0.7 seconden met Alex

    • + 0
    • 31 jul 2020 - 15:32
  • Hamilton was vergeten zijn handrem eraf te halen.

    • + 0
    • 31 jul 2020 - 15:37
  • John6

    Posts: 5.128

    Zondag wordt het beter dan zaterdag, het weer wat ze doorgeven, ohjee big problems voor the Taxi's.

    • + 0
    • 31 jul 2020 - 15:41
  • jugo8

    Posts: 1

    Een zwarte dag voor mercedes en hamilton

    • + 1
    • 31 jul 2020 - 15:42
    • Wat dacht je? ik begin gelijk met een alles of niksje? :P

      • + 2
      • 31 jul 2020 - 16:01
    • Daar mag je pas grapjes over maken na je ? ste post.

      • + 2
      • 31 jul 2020 - 16:40
    • Fanboy1

      Posts: 2.335

      Heb je speciaal voor deze dubbel zinnige reactie een account aangemaakt?
      Welkom overigens!

      • + 0
      • 1 aug 2020 - 00:15
  • Hopelijk kan Honda de bull nog flink opschroeven...

    • + 2
    • 31 jul 2020 - 15:59
    • MisterT

      Posts: 1.915

      0.3 seconde achter de merc

      • + 0
      • 31 jul 2020 - 16:20
    • 0,9 seconde achterstand in de kwali morgen...misschien een P7 voor Max.

      • + 0
      • 31 jul 2020 - 19:24

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar