user icon

Christian Horner hoopvol: "Veel data in Hongarije verzameld om RB16 te verbeteren"

  • Gepubliceerd op 22 jul 2020 07:37
  • comments 43
  • Door: Brick van Boxtel

Red Bull Racing kan al jaren niet meedoen aan de titel. Soms weet de Brits-Oostenrijkse renstal wel een race te winnen, maar het heeft niet de snelheid en de auto om ook echt mee te doen aan het kampioenschap. Ferrari was de enige concurrent van Mercedes, maar die is nu ook weggevallen. Red Bull probeert nog wel bij de Duitse renstal te komen, maar volgens Horner zijn de zilverpijlen nog te goed. 

Christian Horner is ondanks de snelheid van Mercedes blij met de prestaties van Max Verstappen in Hongarije. "Natuurlijk waren we heel blij met de geweldige race van Max in Hongarije, maar we weten ook dat Mercedes ver vooruit is qua ontwikkelingen."

De RB16 zal verbeteren met de data die in Hongarije verzameld zijn. "We hebben in Hongarije veel gegevens verzameld die ons zullen helpen, maar de afstand tot Mercedes is opvallend. Hoeveel we kunnen inhalen, zal duidelijk worden wanneer we meer uit de RB16 halen."

Franz Tost acht kansen wereldtitel RB16 klein

Franz Tost denkt ook niet dat de RB16 nog de dominantie van Mercedes kan weerstaan. "Het is niet zo goed voor de Formule 1 dat Mercedes zo domineert. Ik hoop dat Max Verstappen een paar races kan winnen, maar het wordt moeilijk omdat Mercedes alleen maar sterker is geworden."

Reacties (43)

Login om te reageren
  • Misschien nog genoeg voor p2, want Bottas maakt zijn foutjes wel.. maar hoe denkt Horner voorbij aan Hamilton te komen ?

    • + 1
    • 22 jul 2020 - 07:54
    • Golf-GTI

      Posts: 187

      Het ziet er naar uit dat dit seizoen Mercedes nog dominanter is dan het vorige. Ferarri is nog verder weggevallen. De kansen dat VER een GP wint zijn nog kleiner.

      Tis bar en boos :-O

      • + 2
      • 22 jul 2020 - 08:19
    • CTRA

      Posts: 3.536

      Hij denkt dus niet langs Mercedes te komen.

      "Red Bull probeert nog wel bij de Duitse renstal te komen, maar volgens Horner zijn de zilverpijlen nog te goed."

      • + 1
      • 22 jul 2020 - 08:21
    • Golf-GTI

      Posts: 187

      Nee de afstand is te groot....

      • + 0
      • 22 jul 2020 - 08:25
    • soms vertekend het nog als Hamilton de pace van RB gaat rijden, als ze serieus gas geven bij MB dan ziet het er helemaal niet meer uit..

      • + 0
      • 22 jul 2020 - 08:31
    • berend

      Posts: 25

      “Opvallend groot”

      • + 0
      • 22 jul 2020 - 08:32
    • walteij

      Posts: 1.428

      Sowieso wordt er vanaf nu nog maar weinig gereden op circuits maar Red Bull de afgelopen jaren (een kans op) een overwinning had.
      Singapore, USA, Mexico, Brazilie, Monaco, China. Allemaal races die niet verreden gaan worden.
      Geen idee of er nog een race op de Hockenheimring gereden gaat worden, maar daar was de winst voor Red Bull ook voornamelijk te danken aan de regen.

      Ook circuits die nog toegevoegd kunnen worden aan de kalender zijn weinig interessant voor Red Bull, allemaal high-speed circuits, allemaal type circuits waar Red Bull de afgelopen jaren weinig succes had.

      • + 3
      • 22 jul 2020 - 08:37
    • mario

      Posts: 7.379

      @Golf: Volgens mij zeg je het verkeerd om..... Zoals je zegt is Ferrari verder weggevallen, maar ook RBR heeft geen stappen gemaakt en zijn ook achteruit gegaan.... Daardoor lijkt het alsof Mercedes dominanter is geworden....

      • + 2
      • 22 jul 2020 - 09:02
    • Golf-GTI

      Posts: 187

      Mario klopt, Mercedes heeft grotere stappen gemaakt dan Red Bull en Ferrari zelf achteruit vanwege hun PU-schandaal...

      • + 1
      • 22 jul 2020 - 09:44
    • @Walteij: Het kan nog erger worden want ik las gisteren dat Barcelona mogelijk ook niet doorgaat door een nieuwe lockdown en dan zou er daar voor in de plaats nog een 3e GP op Silverstone komen. (75 punten erbij voor Lewis ?)

      • + 0
      • 22 jul 2020 - 10:09
    • Golf-GTI

      Posts: 187

      Wellicht onze hoop zetten op mooie gevechten tussen RBR en RP op Silverstone?

      • + 0
      • 22 jul 2020 - 10:32
    • De achterstand is zo groot, dat zelfs een dag succesje er zonder geluk niet inzit. En het helpt ook helemaal niet dat Mexico en Brazilië geschrapt zijn.

      • + 0
      • 22 jul 2020 - 11:04
    • @Tifoso-01,

      dan krijgen we drie weken achter elkaar dít te zien. :-))

      Tweet

      • + 0
      • 22 jul 2020 - 11:05
    • snailer

      Posts: 4.407

      Ik heb gisteren maar de eerste overwinning van Verstappen zitten kijken. Dat jaar was Mercedes ook zo dominant. Die overwinning van Verstappen kwam toe erg onverwacht. Heel errg onverwacht.
      Ik denk dat we op een wonder moeten rekenen willen we een andere overwinnar zien van een race dan Mercedes. Hopelijk heeft het kijken geleid tot positieve vibraties, zodat ergens dit seizoen toch een keer een ander team wint.

      Overigens was het haast al gebeurd. Eerste race in Oostenrijk. Albon..... Maar Hamilton stak er een stokje voor helaas.

      • + 0
      • 22 jul 2020 - 12:05
    • Golf-GTI

      Posts: 187

      Snailer een "stokje"? Welnee hij stak er een hele wagen voor...

      • + 0
      • 22 jul 2020 - 12:10
    • @Snailer; beide resultaten waren te danken aan gepruts bij Mercedes. Elkaar op 1 en 2 liggend van de baan rossen is killing natuurlijk. En die 1e race in Oostenrijk dit jaar was het een onvoorstelbare strategische blunder die 2 Mercedessen NIET te pitten voor vers rubber. Hamilton heeft daar zijn team een grote dienst bewezen door Albon uit de race te rijden, anders was het 2 en 3 geworden met Albon op 1. Maar; op eigen kracht races winnen, zonder gesmurf van Mercedes, dat hebben we nog niet vaak gezien. Mexico, Monaco en Brazilië uit m'n hoofd.

      • + 0
      • 22 jul 2020 - 15:47
    • ringo

      Posts: 3.345

      Maar als het om gaat,, zal bottas plotseling weer snelheid vinden.... om p2 te kunnen verdedigen, nu is zaak om Lewis was voorsprong te hebben :)

      • + 0
      • 22 jul 2020 - 18:35
    • Arie54

      Posts: 3.624

      @Walteij: Zal ik 'm er dan maar ingooien? Vast en zeker dat de FIA door de keuze van circuits er alles aan doet om HAM Wc te laten worden met min mogelijk tegenstand. <en kom er maar in allemaal>

      • + 0
      • 23 jul 2020 - 08:45
    • walteij

      Posts: 1.428

      @Arie54
      Nee, dat geloof ik dan weer niet. Ik geloof eerder dat de FIA en FOM alles op alles zetten om het minimaal aantal races te rijden dat nodig is om de televisiegelden te ontvangen.
      Als ze dat niet lukt, heeft de FOM een financiele strop waar je u tegen zegt en zullen ze de komende jaren alleen maar bezig zijn met het wegwerken van hun schulden en het voorkomen van een faillisement. Dat betekend dan dus ook minder prijzengeld voor de teams, met als gevolg een mogelijk nog lagere budgetcap.

      • + 1
      • 23 jul 2020 - 09:03
    • mario

      Posts: 7.379

      @Arie: Was het duur dat alu-folie????

      • + 0
      • 23 jul 2020 - 09:30
    • snailer

      Posts: 4.407

      Dat is wat ik ongeveer ook bedoelde, Beemerdude. Alleen bijzondere omstandigheden kunnen er voor zorgen dat een ander team gaat winnen. Blijkbaar was ik niet duidelijk genoeg. Dank daarom voor de aanvulling.

      • + 0
      • 23 jul 2020 - 10:38
    • Arie54

      Posts: 3.624

      @Mario: Zoals ik al zei "kom er maar in". Natuurlijk geloof ik dit niet, maar er zullen ongetwijfeld 'kenners' zijn die....

      • + 1
      • 23 jul 2020 - 10:51
    • mario

      Posts: 7.379

      @arie: Die "kenners" zijn eer vast en zeker ;-)

      • + 0
      • 24 jul 2020 - 03:55
  • jd2000

    Posts: 4.599

    Het zou ook te mooi om waar te zijn dat een privateer een organisatie als Mercedes zou kunnen bedreigen. Begrijp niet dat mensen hier nog blij mee kunnen zijn. Ik had vroeger de voorkeur voor Schumacher. Maar in zijn dominante jaren bij Ferrari vond ik het ook stront vervelend om daar na te kijken. Je kan dat Mercedes niet verwijten, maar het is slecht voor de sport en ook voor Mercedes. Er heeft de afgelopen seizoenen een soortement van WK-deflatie plaats gevonden.

    • + 0
    • 22 jul 2020 - 09:05
  • Ongekend eigenlijk, als ik sponsor zou zijn zou ik afhaken bij RB, ook vanwege de onlogische werkwijze. Zouden de mensen bij MB zoveel intelligenter zijn?

    • + 0
    • 22 jul 2020 - 09:29
    • jd2000

      Posts: 4.599

      Wat is er niet logisch aan? Je ontwikkelt een auto en je verbeter die in de loop van het seizoen. Doet Mercedes, RB, Ferrari etc Alleen Mercedes is er beter in

      • + 1
      • 22 jul 2020 - 09:33
    • walteij

      Posts: 1.428

      Wat ongekend is, is de ongelofelijk sterke ontwikkeling die de Mercedessen ieder jaar weten te maken. Zij hebben vanaf het moment dat de huidige motorformule is vastgelegd in de reglementen op motorisch gebied een voorsprong gehad die door niemand in te halen was (zonder daarbij vals te spelen).
      Mercedes heeft ieder jaar een betere auto neer weten te zetten, waarbij de huidige auto bijna perfect is. Tel daarbij op dat ze met Lewis een geweldige eerste coureur hebben, met Bottas een prima 2e coureur en het team is gewoon nagenoeg onverslaanbaar.

      • + 6
      • 22 jul 2020 - 10:03
    • Technologische voorsprong heet dat, en kunnen voortborduren op een machtig chassis betekent onverslaanbaar. Zet er een coureur in die nauwelijks grote fouten maakt en die is ook niet te stoppen. Dat is de hybride tijdperk F1 in een notendop.

      • + 2
      • 22 jul 2020 - 10:03
    • Great minds @walteij....

      • + 0
      • 22 jul 2020 - 10:04
    • StevenQ

      Posts: 6.840

      Het meeste sponsorgeld van RB komt van Red Bull

      verder kan niet iedereen Mercedes sponsoren, dus als het niet RB zou zijn, waar moet je dan sponsoren? bij teams die nog langzamer zijn?

      • + 0
      • 22 jul 2020 - 10:09
    • Golf-GTI

      Posts: 187

      lol @Bertolucci met jou redenatie moet Ferrari zelfs weglopen bij haar eigen race team :-D

      • + 1
      • 22 jul 2020 - 11:22
    • ringo

      Posts: 3.345

      MErcedes heeft gewoon voorsprong en je kan niet meer onbeperkt dingen uitproberen.. door te doen kom je pas achter met probelemen, wind tunnels en via computer kan je het vaak ook niet goed relateren.

      • + 0
      • 23 jul 2020 - 00:46
  • Mercedes rijdt een beetje in een eigen klasse. De rest van het veld is redelijk aan elkaar gewaagd en zie je nog leuke gevechten . Opzich een goede zaak voor de formule 1. Er zijn toch meerdere teams die op het podium kunnen staan.

    • + 0
    • 22 jul 2020 - 11:10
    • Het gevecht voor best off the rest, is inderdaad wel heel erg gaaf dit seizoen.

      • + 0
      • 22 jul 2020 - 11:17
    • Golf-GTI

      Posts: 187

      Ja op Silverstone (2 of 3 keer) "battle of the year" tussen RBR en RP

      • + 0
      • 22 jul 2020 - 11:23
  • Indien de Mercedes motoren weer zo roken de volgende GP, moet de FIA toch echt eens serieus gaan kijken wat daar aan de hand is.
    Het bestaat gewoon niet dat een team zo dominant kan zijn cf de geldende voorschriften.

    • + 1
    • 22 jul 2020 - 13:18
  • Nicky666

    Posts: 66

    RBR heeft het voor elkaar gekregen slechter te worden dan afgelopen seizoen, dus als Horner het over verbeteren heeft, dan wil hij vast zeggen dat ze hopen weer naar het niveau van afgelopen jaar terug te krabbelen.
    Tuurlijk maken Hamilton en Bottas fouten en gaat Max vast nog de nodige podia pakken, maar hoger dan treetje 2 gaat het dit jaar niet worden.

    • + 1
    • 22 jul 2020 - 16:19
    • StevenQ

      Posts: 6.840

      Op dit circuit wel, op de Red Bull ring waren ze sneller

      en verleden jaar was er na 3 races een 3e en 2 4e plaatsen dus veel slechter doen ze het niet als je je bedenkt dat Max zonder die uitvalbeurt in race 1 waarschijnlijk ook het podium had gehaald.

      • + 0
      • 22 jul 2020 - 19:03
  • Als je een aap in die Mercedes zet dan.......oh wacht....

    • + 0
    • 22 jul 2020 - 20:47
    • Ik wacht nog.

      • + 0
      • 22 jul 2020 - 21:37
    • Effe wachte..... nog effe wachte..... effe wachten nog.......Pizza!

      • + 0
      • 22 jul 2020 - 21:48
  • "Red Bull Racing kan al jaren niet meedoen aan de titel." Dat is dus juist wel zo, zoals het stuk uitlegt: Doordat RB een auto bouwt die niet goed genoeg is, doen ze mee aan de titels van Merc.

    • + 0
    • 23 jul 2020 - 01:07
  • Arie54

    Posts: 3.624

    Blablablabla. Vóór, tijdens en na het seizoen zijn ze altijd bezig enorme stappen te maken. Alleen jammer dat niemand daar ook maar iets van merkt op de baan.

    • + 1
    • 23 jul 2020 - 08:43

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit